Podgrzewanie fotela.
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Kompletna płytka pod drewienko z wyłącznikami
1.Tylko podgrzewanie przednich obu siedzeń. 2108200051 i nowsza 2108200151
2.Z wentylacją siedzeń 2108200651 i nowsza 2108201051
W tym sterowniku jest wszystko dla podgrzania siedzeń, wystarczy podłączyć przewody.
1.Tylko podgrzewanie przednich obu siedzeń. 2108200051 i nowsza 2108200151
2.Z wentylacją siedzeń 2108200651 i nowsza 2108201051
W tym sterowniku jest wszystko dla podgrzania siedzeń, wystarczy podłączyć przewody.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Dziekuje, a nr 2108210071 Ponieważ taki posiadam i nie musiałbym już szukać innych.
[ Dodano: 2011-04-11, 22:25 ]
a numer 210 820 80 10 ??
[ Dodano: 2011-04-11, 22:25 ]
a numer 210 820 80 10 ??
W210 E300TD Avantgarde 99' Oo_oO face lifting zielona cyrkonia
W201 190D 2.5 91' niebieska perła metalik
exW201 190E 2.0 89' dymione srebro
Smart 600ccm Turbo Passion 99'
W463 G55 AMG 02'
W201 190D 2.5 91' niebieska perła metalik
exW201 190E 2.0 89' dymione srebro
Smart 600ccm Turbo Passion 99'
W463 G55 AMG 02'
Witam, zbliża się zima i postanowiłem doposażyć autko w siedzenia podgrzewane.
W tym celu przestudiowałem forum, nabyłem niezbędne oryginalne komponenty: wiązkę instalacji elektrycznej, przyciski grzania oraz grzane fotele materiałowe – niestety w kolorze czarnym, które nie pasują do mojego wnętrza.
Instalację elektryczną do podgrzewania siedzeń mam już zrobioną i przetestowaną, zatem połowa tego postanowienia jest już za mną. Pozostało mi dołożenie mat grzewczych, które postanowiłem wydobyć z foteli posiadających tą funkcję.
Po rozebraniu mojego fotela oraz fotela dawcy (oba mają tapicerkę materiałową) pojawił się problem, gdyż występują pewne drobne różnice w wykonaniu obu foteli, mianowicie:
Fotel bez grzania: maty kokosowe na zewnętrznych stronach oparcia i siedziska mają przyklejony filc, natomiast tapicerka posiada kieszenie wypełnione filcem.
Fotel podgrzewany: maty kokosowe nie posiadają filców w bocznych częściach, do tapicerki materiałowej doszyte są maty gąbkowe w których umieszczono przewody grzewcze – wydaje mi się że jest to podobnie zrobione jak w wersji z siedzeniami skórzanymi.
W fotelu dawcy po stronie kierowcy (standardowo tapicerka wytarta na boczku) w oparciu mam uszkodzoną matę (omomierz pokazuje przerwę), którą chciałbym przywrócić do życia. Oddzieliłem tapicerkę od mat grzejnych (rozprute szwy) i z tego, co udało mi się ustalić to przewód grzejny umieszczony został pomiędzy grubą gąbką tapicerską (dolna strona fotela) a cienką warstwą filcu. Przewody zasilające sprawdziłem i pozostało mi szukać uszkodzenia na „trasie” drutu grzewczego, dlatego też zapytuję naszych Forumowiczów posiadających jakieś doświadczenia w temacie naprawy mat.
Czy macie jakieś pomysły jak znaleźć dokładny przebieg „grzałek” aby w ich pobliżu rozciąć gąbkę i przemierzyć krok po kroku przewody w celu odnalezienia uszkodzonego odcinka?
W ostateczności pozostanie mi skalpel i odcięcie / rozdzielenie obu warstw maty w celu dobrania się do drutu grzewczego w poszukiwaniu uszkodzenia, ale ta operacja wydaje mi się bardzo pracochłonna, a po jej wykonaniu pozostanie jeszcze ponowne złożenie obu warstw: czy będzie można je skleić klejem np. butapren?
W tym celu przestudiowałem forum, nabyłem niezbędne oryginalne komponenty: wiązkę instalacji elektrycznej, przyciski grzania oraz grzane fotele materiałowe – niestety w kolorze czarnym, które nie pasują do mojego wnętrza.
Instalację elektryczną do podgrzewania siedzeń mam już zrobioną i przetestowaną, zatem połowa tego postanowienia jest już za mną. Pozostało mi dołożenie mat grzewczych, które postanowiłem wydobyć z foteli posiadających tą funkcję.
Po rozebraniu mojego fotela oraz fotela dawcy (oba mają tapicerkę materiałową) pojawił się problem, gdyż występują pewne drobne różnice w wykonaniu obu foteli, mianowicie:
Fotel bez grzania: maty kokosowe na zewnętrznych stronach oparcia i siedziska mają przyklejony filc, natomiast tapicerka posiada kieszenie wypełnione filcem.
Fotel podgrzewany: maty kokosowe nie posiadają filców w bocznych częściach, do tapicerki materiałowej doszyte są maty gąbkowe w których umieszczono przewody grzewcze – wydaje mi się że jest to podobnie zrobione jak w wersji z siedzeniami skórzanymi.
W fotelu dawcy po stronie kierowcy (standardowo tapicerka wytarta na boczku) w oparciu mam uszkodzoną matę (omomierz pokazuje przerwę), którą chciałbym przywrócić do życia. Oddzieliłem tapicerkę od mat grzejnych (rozprute szwy) i z tego, co udało mi się ustalić to przewód grzejny umieszczony został pomiędzy grubą gąbką tapicerską (dolna strona fotela) a cienką warstwą filcu. Przewody zasilające sprawdziłem i pozostało mi szukać uszkodzenia na „trasie” drutu grzewczego, dlatego też zapytuję naszych Forumowiczów posiadających jakieś doświadczenia w temacie naprawy mat.
Czy macie jakieś pomysły jak znaleźć dokładny przebieg „grzałek” aby w ich pobliżu rozciąć gąbkę i przemierzyć krok po kroku przewody w celu odnalezienia uszkodzonego odcinka?
W ostateczności pozostanie mi skalpel i odcięcie / rozdzielenie obu warstw maty w celu dobrania się do drutu grzewczego w poszukiwaniu uszkodzenia, ale ta operacja wydaje mi się bardzo pracochłonna, a po jej wykonaniu pozostanie jeszcze ponowne złożenie obu warstw: czy będzie można je skleić klejem np. butapren?
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Tniesz skalpelem z tyłu siedzenia.Sklejasz butaprenem dobrej firmy.Najlepsze do klejenia butów.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Mam pytanie
Mój kolega miał wymieniane przednie fotele za poprzedniego właściciela, oryginalnie nie ma grzanych foteli, ale być może zostały na takie wymienione i zostanie tylko kwestia podłączenia tego. Jak można sprawdzić czy ten fotel ma maty grzewcze czy też nie, bez wyciągania fotela? Może w okablowaniu jakaś kostka będzie wolna? Jak myślicie? Pzdr
Mój kolega miał wymieniane przednie fotele za poprzedniego właściciela, oryginalnie nie ma grzanych foteli, ale być może zostały na takie wymienione i zostanie tylko kwestia podłączenia tego. Jak można sprawdzić czy ten fotel ma maty grzewcze czy też nie, bez wyciągania fotela? Może w okablowaniu jakaś kostka będzie wolna? Jak myślicie? Pzdr
Mercedes-Benz W210 E290TD 1997r. Automat Kombi Elegance x 2
Na GG często niewidoczny
viewtopic.php?t=10309
Na GG często niewidoczny
viewtopic.php?t=10309
Z tego co mówił noc to powinno być przeszycie na górze, bo maty grzewcze są oryginalnie wszywane, co do samego podłączenia to nie tylko maty są potrzebne ale cały moduł sterujący pracą mat. Dodatkowo musi jeszcze z siedzenia wychodzić w dół jakiś kabelek ( oprócz maty SRS u pasażera. Jednak jeśli będziesz chciał się upewnić na 100% to w dziale zrób to sam jest mój poradnik jak szybko rozebrać siedzisko bez wyjmowania go z samochodu.
Można zrobić na nieoryginalnej instalacji i też będzie hulać.herianm pisze:co do samego podłączenia to nie tylko maty są potrzebne ale cały moduł sterujący pracą mat
elegance, sprawdź w fotelu kierowcy, czy jest gniazdo z czterema pinami. To powinno być to.
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.
ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
.:WDB2032461F829195:.
ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
Mercedes-Benz W210 E290TD 1997r. Automat Kombi Elegance x 2
Na GG często niewidoczny
viewtopic.php?t=10309
Na GG często niewidoczny
viewtopic.php?t=10309
Pasażera, u kierowcy wygląda to chyba podobnie
Mercedes-Benz W210 E290TD 1997r. Automat Kombi Elegance x 2
Na GG często niewidoczny
viewtopic.php?t=10309
Na GG często niewidoczny
viewtopic.php?t=10309
Elektryki foteli nie mam - żadnej, nie są też pompowane, wiem, że na pewno pod fotelem pasażera była taka kaseta (ten metalowy stelaż na foto powyżej).
Mercedes-Benz W210 E290TD 1997r. Automat Kombi Elegance x 2
Na GG często niewidoczny
viewtopic.php?t=10309
Na GG często niewidoczny
viewtopic.php?t=10309
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości