Nie mogę zdemontować schowka
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Nie mogę zdemontować schowka
Witam.
Chciałbym wymienić filtry kabinowe. Odkręciłem wszystkie śrubki od schowka pasażera, jednak jedna wyglada na zaklejoną przez poprzedniego właściciela
Prawa strona schowka normalnie wychodzi, jednak lewa strona nie chce wyjsć z uwagi na zaślepioną śrubę. Zdjęcie w załączeniu.
Jak mogę w tej sytuacji wyciągnąć schowek?
Chciałbym wymienić filtry kabinowe. Odkręciłem wszystkie śrubki od schowka pasażera, jednak jedna wyglada na zaklejoną przez poprzedniego właściciela
Prawa strona schowka normalnie wychodzi, jednak lewa strona nie chce wyjsć z uwagi na zaślepioną śrubę. Zdjęcie w załączeniu.
Jak mogę w tej sytuacji wyciągnąć schowek?
W210 E320V6 99' SEDAN AVANTGARDE (sprzedany)
W210 220D 96' ELEGANCE (sprzedany)
W210 E290TD 96' SEDAN ELEGANCE (sprzedany)
W210 220D 96' ELEGANCE (sprzedany)
W210 E290TD 96' SEDAN ELEGANCE (sprzedany)
Re: Nie mogę zdemontować schowka
Nie zalecam na pewno szarpania od środka.
Po zdjęciu ciężko rozpoznać co tam jest. Piszesz, że coś w stylu kleju, ale warto to sprawdzić przed podjęciem działań.
Weź malutki śrubokręt i próbuj pokrobać to i zobacz czy jesteś w stanie podłubać tak aby pojawiły się opiłki.
Jeśli tak to zdradź nam czy to jakieś opiłki z tworzywa czy metaliczne.
Jeśli metaliczne to można próbować oczyścić to i przykleić coś na wzór wałeczka (np spiłowana trochę śruba) przy użyciu kleju dwuskładnikowego.
Brzmi to niedorzecznie, ale nie raz udało mi się wykręcić różne śruby i dużo mocniej dokręcone niż wkręt od tapicerki.
Jeśli będzie to jakieś tworzywo, spróbuj je poddać temperaturze (opiłki rzecz jasna). Jeśli będą się topić to polecam palniczek gazowy z castoramy lub świeczka, nagrzać go i na gorąco wkładać do środka i próbować naginać schowek tak aby roztopiony klej się poddawał.
Obie metody są ślamazarne i wymagają cierpliwości, ale działają. Myślę, że warto się z tym pobawić na spokojnie bez pośpiechu niż zniszczyć schowek lub deskę rozdzielczą.
Po zdjęciu ciężko rozpoznać co tam jest. Piszesz, że coś w stylu kleju, ale warto to sprawdzić przed podjęciem działań.
Weź malutki śrubokręt i próbuj pokrobać to i zobacz czy jesteś w stanie podłubać tak aby pojawiły się opiłki.
Jeśli tak to zdradź nam czy to jakieś opiłki z tworzywa czy metaliczne.
Jeśli metaliczne to można próbować oczyścić to i przykleić coś na wzór wałeczka (np spiłowana trochę śruba) przy użyciu kleju dwuskładnikowego.
Brzmi to niedorzecznie, ale nie raz udało mi się wykręcić różne śruby i dużo mocniej dokręcone niż wkręt od tapicerki.
Jeśli będzie to jakieś tworzywo, spróbuj je poddać temperaturze (opiłki rzecz jasna). Jeśli będą się topić to polecam palniczek gazowy z castoramy lub świeczka, nagrzać go i na gorąco wkładać do środka i próbować naginać schowek tak aby roztopiony klej się poddawał.
Obie metody są ślamazarne i wymagają cierpliwości, ale działają. Myślę, że warto się z tym pobawić na spokojnie bez pośpiechu niż zniszczyć schowek lub deskę rozdzielczą.
E430 V8 4-matic 01"
WDB2100831X063979
WDB2100831X063979
Re: Nie mogę zdemontować schowka
Ja bym wziął jakieś malutkie wiertło do metalu, i to po prostu rozwiercił tak zeby puściło :>
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
Re: Nie mogę zdemontować schowka
Kiedyś widziałem takie akcje.benha pisze:Ja bym wziął jakieś malutkie wiertło do metalu, i to po prostu rozwiercił tak zeby puściło :>
Podczas wiercenia wierz lub nie bardzo szybko pojawi się temperatura. Temperatura przeniesie się na blachę do której wkręcany jest wkręt. Blacha odda to na deskę rozdzielczą, która jest z tworzywa i możliwe że cała blaszka wtopi się głębiej albo pozostanie dziura.
Sam kiedyś przez przypadek w innym aucie, przy użyciu wkrętarki chciałem torxa wykręcić, źle dobrałem torxa i przejechałem szybko po śrubie i nie dość że z gwiazdki został okrągły otwór to jeszcze w/w plastik się stopił i spinka już tak nie trzymała i był luz. Musiałem wklejać na kompozyt tą blaszkę w którą wchodzi wkręt, zabrało to z 2h no i trzyma już chyba z 4 lata, ale unikam tego rodzaju druciarskich praktyk.
E430 V8 4-matic 01"
WDB2100831X063979
WDB2100831X063979
Re: Nie mogę zdemontować schowka
Wiadomo ze nie wiertarką na pełnych obrotach najlepiej wkrętarką akumulatorową na baardzo niskich obrotach. Jeśli to jest na kleju to wejdzie jak w masło i wszystko będzie ok zrobić otwór mały w tym kleju, lekko szarpnąć i puści. Potem tylko wyczyścić, dopasować śrubę i złapać to przy zakładaniu na jakiejś śrubie, ew jak nie będzie do czego złapać to wziąć ten taki psikacz jak do mycia szyb jest i od drugiej strony nakrętkę przyspawać. Złapać ją punktowo i co punkt wszystko chłodzić tym psikaczem i wszystko będzie ok, nie raz taką rzeźbę musiałem robić i wszystko było ok tylko tak jak piszesz trzeba uważać żeby nic temperatury nie złapało
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
Re: Nie mogę zdemontować schowka
Panowie, czy klapa schowka podłokietnika jest przykręcana na zawiasach? Chciałbym zmienić na skórzaną i nie wiem czy będzie konieczność wymiany całości czy można przełożyć klapę.
Re: Nie mogę zdemontować schowka
sama klapka jest wymienna
E320 CDI '99 Avantgarde
WDB2100261A988449
WDB2100261A988449
Re: Nie mogę zdemontować schowka
Podziękował
Re: Nie mogę zdemontować schowka
Problem rozwiązany, rozwierciłem śrubkę.
Do zamknięcia
Do zamknięcia
W210 E320V6 99' SEDAN AVANTGARDE (sprzedany)
W210 220D 96' ELEGANCE (sprzedany)
W210 E290TD 96' SEDAN ELEGANCE (sprzedany)
W210 220D 96' ELEGANCE (sprzedany)
W210 E290TD 96' SEDAN ELEGANCE (sprzedany)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości