w211 e320 cdi 4matic falowanie obrotów na zimnym, drgania

Moderatorzy: fabek, kichcio, elspasoo

Awatar użytkownika
Gradzik
VIP
Posty: 422
Rejestracja: 30 sie 2008, o 12:07
Lokalizacja: Opoczno/Warszawa

w211 e320 cdi 4matic falowanie obrotów na zimnym, drgania

Post autor: Gradzik » 28 wrz 2018, o 13:25

Witam serdecznie po baaaardzo dłuuugiej nieobecności!
Tak się składa, że po 7-letniej przerwie w naszym garażu pojawił się mercedes :) Zapamiętałem uczestników tego forum jako wybitnych specjalistów od mechaniki w210, może ktoś pomoże z w211... Gdyby diagnoza okazała się poprawna stawiam nagrodę niespodziankę! :)
Chodzi to E320 CDI '07 4matic skrzynia 5 biegowa. Auto jest w rodzinie od 6 lat i ma 258 tys. przebiegu.
Co go trapi? 2 objawy:
- na zimnym silniku obroty falują podczas utrzymywania prędkości oraz delikatnego przyspieszania, przy mocniejszym przyspieszaniu ustępują. Skutkiem jest odczuwalne szarpanie nadwoziem. Przy przyspieszaniu obroty wzrastają skokowo. Im cieplejszy silnik, tym objaw mniej wyczuwalny. Na ciepłym nie czuję nic.
- od dłuższego czasu (z rok, półtora) przy określonych prędkościach, niezależnie od biegu (a są to prędkości około 80 km/h i 85 km/h) na 4. i 5. biegu podczas utrzymywania prędkości, przyspieszania (przy czym może to być mocniejsze przyspieszanie niż w pkt. poprzednim) oraz zwalniania czuć dosyć mocne drgania przenoszące się na całe nadwozie. Drgania występują przy ściśle określonych prędkościach i ustają po ich przekroczeniu. Ostatnio też czułem tak jak by te drgania zaczynały się również na 3. biegu przy niższej prędkości, ale też zawsze przy konkretnym wskazaniu prędkościomierza.
Objawy pojawiają się bez względu na komplet kół. W aucie było robione:
- konwerter - wymieniany 2 razy na regenerowany bo podejrzewano, że drgania pochodzą od niego, ostatnio został zaślepiony jakiś elektrozawór przez Pana z Grodziska Mazowieckiego - objawy nie ustąpiły,
- zawieszenie z przodu (końcówki drążka), zbieżność, nie ma żadnych luzów,
- olej w skrzyni rozdzielczej po dłuższym okresie czasu (czytaj po 200 tys. km) został wymieniony na nowy i ponoć (tak twierdzi mój brat) po wymianie oleju objawy były mniejsze, ale nie brałbym tego aż tak poważnie bo drgania czasami są słabsze czasami silniejsze,
- sonda lambda wymieniona po dłuższym czasie jej złej pracy,
- sterownik świec żarowych (wywalało błąd),
- filtr paliwa i przewody paliwowe wymieniony z 1,5 roku temu na nowy oryginalny.
Oczywiście pozostałe zwykłe wymiany płynów zawsze w terminie. Komputer nie wykazuje błędów.
Aktualnie jeździmy dużo tym samochodem i te drgania oraz szarpanie są irytujące. Auto jest bdb wyposażone więc aż szkoda lekceważyć te objawy i nie próbować wyeliminować usterki.
Przy przebiegu około 120 tys. km były robione (nie wiem czy naprawiane czy wymieniane) klapy w kolektorze ssącym, ale wtedy nie było takiego objawu. Może znowu uległy awarii?
Pomóżcie proszę tak jak wspominałem odwdzięczę się :super: :super: :super:
ex: E 220 CDI '00
romek61
Doradca VIP
Posty: 1103
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 16:18
Lokalizacja: tychy

Re: w211 e320 cdi 4matic falowanie obrotów na zimnym, drgania

Post autor: romek61 » 28 wrz 2018, o 15:54

Za drgania na karoserii odpowiadają poduszki pod silnikiem i skrzynią. Co do falowania to tylko diagnostyka na SD
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
Awatar użytkownika
Gradzik
VIP
Posty: 422
Rejestracja: 30 sie 2008, o 12:07
Lokalizacja: Opoczno/Warszawa

Re: w211 e320 cdi 4matic falowanie obrotów na zimnym, drgania

Post autor: Gradzik » 29 wrz 2018, o 07:46

Wielkie dzięki, za odpowiedź, poducha już zamówiona, we wtorek działam, dam znać:)
ex: E 220 CDI '00
SuperBuster11
Posty: 115
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: w211 e320 cdi 4matic falowanie obrotów na zimnym, drgania

Post autor: SuperBuster11 » 30 wrz 2018, o 15:38

Może Ci ten "pan" zaślepił zawór lock-up. Dość częsta usterka w tych skrzyiach, bo prawie nikt nie wymienia tego zaworu przy wymianie oleju. A warto, nawet jak jest sprawny, bo potem znowu trzeba wymieniać olej jak zawór się zepsuje. A falowanie może wskazywać na ten zawór.

Warto jednak sprawdzić auto na SD, aby się upewnić, czy to nie jakiś czujnik w silniku.

Na forum w211.eu jest gość o ksywie wwljohn, on ma spore pojęcie o tych skrzyniach, przerabia je nawet, aby szybciej zmieniały biegi.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983

Posiadam SD C3 - gdyby ktoś potrzebował diagnozy
Awatar użytkownika
Gradzik
VIP
Posty: 422
Rejestracja: 30 sie 2008, o 12:07
Lokalizacja: Opoczno/Warszawa

Re: w211 e320 cdi 4matic falowanie obrotów na zimnym, drgania

Post autor: Gradzik » 1 paź 2018, o 18:08

Tak, zaślepił zawór w celu eliminacji przyczyny, ale nic się nie zmieniło. Drgania są nadal takie same, co ciekawe zawsze przy konkretnych prędkościach, jak w zegarku.
ex: E 220 CDI '00
SuperBuster11
Posty: 115
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: w211 e320 cdi 4matic falowanie obrotów na zimnym, drgania

Post autor: SuperBuster11 » 1 paź 2018, o 23:07

:szok:
Gradzik pisze:
1 paź 2018, o 18:08
Tak, zaślepił zawór w celu eliminacji przyczyny, ale nic się nie zmieniło. Drgania są nadal takie same, co ciekawe zawsze przy konkretnych prędkościach, jak w zegarku.
Wymienić zawór i powinni pomóc. Przy okazji wymień wtyczkę, która wchodzi do skrzyni biegów. Lubi pękać i wtedy pojawia się wyciek oleju.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983

Posiadam SD C3 - gdyby ktoś potrzebował diagnozy
Awatar użytkownika
Gradzik
VIP
Posty: 422
Rejestracja: 30 sie 2008, o 12:07
Lokalizacja: Opoczno/Warszawa

Re: w211 e320 cdi 4matic falowanie obrotów na zimnym, drgania

Post autor: Gradzik » 3 paź 2018, o 15:17

SuperBuster11 pisze:
1 paź 2018, o 23:07
:szok:
Gradzik pisze:
1 paź 2018, o 18:08
Tak, zaślepił zawór w celu eliminacji przyczyny, ale nic się nie zmieniło. Drgania są nadal takie same, co ciekawe zawsze przy konkretnych prędkościach, jak w zegarku.
Wymienić zawór i powinni pomóc. Przy okazji wymień wtyczkę, która wchodzi do skrzyni biegów. Lubi pękać i wtedy pojawia się wyciek oleju.
@SuperBuster 11 po Twojej odpowiedzi wykonałem telefon do Pana z Grodziska Mazowieckiego i stwierdził, że zamknięcie zaworu właśnie miało wyeliminować drgania. Nie wiem dokładnie jak działa ten zawór..... Tak czy siak poduszka jest już zamówiona. Najpierw wymienię poduszkę pod skrzynią i przy okazji olej w skrzyni rozdzielczej i podepnę pod SD, a jeśli nic nie pomoże to wymienię lockup. A jak to nic nie pomoże to będę jeździł i tyle....
ex: E 220 CDI '00
SuperBuster11
Posty: 115
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: w211 e320 cdi 4matic falowanie obrotów na zimnym, drgania

Post autor: SuperBuster11 » 3 paź 2018, o 23:37

Zawór załącza lock-up w konwerterze przy pewnej prędkości, żeby zniwelować straty w przenoszeniu momentu obrotowego z silnika do skrzyni biegów. Gdy działa nieprawidłowo to obroty w czasie jazdy ze stałą prędkością falują.
Co do drgań to może być poduszka skrzyni, lub silnika. Czuć drgania na lewarku?
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983

Posiadam SD C3 - gdyby ktoś potrzebował diagnozy
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3169
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: w211 e320 cdi 4matic falowanie obrotów na zimnym, drgania

Post autor: kmtaxi » 4 paź 2018, o 10:47

Drgania mogą być spowodowane uszkodzoną półosią (tak miałem w innym modelu). Przyjrzyj się też poduszkom tylnej belki i łącznikom wału. Falowanie obrotów, to może być lejący, lub zacinający się wtryskiwacz, EGR, klapki rezonansowe w kolektorze ssącym.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Awatar użytkownika
Gradzik
VIP
Posty: 422
Rejestracja: 30 sie 2008, o 12:07
Lokalizacja: Opoczno/Warszawa

Re: w211 e320 cdi 4matic falowanie obrotów na zimnym, drgania

Post autor: Gradzik » 17 paź 2018, o 08:47

Wielkie dzięki za udzielone wskazówki. Auto jest po wymianie jednej z poduszek silnika + poduszki pod skrzynią, co przy tym objawie nie pomogło (przy gaszeniu silnika jest za to bezwibracyjnie). Dzisiaj po południu odbieram auto po wymianie lock'upa, jak to nie pomoże to jutro rano jeszcze raz Star Diagnosis... Dam znać
ex: E 220 CDI '00
Awatar użytkownika
Gradzik
VIP
Posty: 422
Rejestracja: 30 sie 2008, o 12:07
Lokalizacja: Opoczno/Warszawa

Re: w211 e320 cdi 4matic falowanie obrotów na zimnym, drgania

Post autor: Gradzik » 18 paź 2018, o 09:45

Panowie lockup wymieniony i falowanie obrotów + szarpanie ustało :super: :super: :super:

Zostały wibracje przy określonych prędkościach. Jak wspomniałem, ostatnio wymieniłem tarcze + klocki z przodu, tymczasem po tygodniu podczas hamowania kierownicą telepie aż cały się trzęsę, zwrócił na to uwagę Pan od skrzyń z Grodziska, mówi że połączyłby ten objaw z tymi wibracjami, które są wyczuwalne przy określonych prędkościach bez hamowania. Zebrałem Wasze sugestie, przekazałem mechanikowi, auto dziś ma być gruntownie sprawdzone pod tym kątem i jutro ma wyjechać, miejmy nadzieję sprawne w 100%:)
Tak dodatkowo wspomnę, że z przodu coś wyje proporcjonalnie do obrotów silnika, nie było tego 150 tys. km temu :), podejrzewam skrzynię rozdzielczą? łożyska w niej?
ex: E 220 CDI '00
SuperBuster11
Posty: 115
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: w211 e320 cdi 4matic falowanie obrotów na zimnym, drgania

Post autor: SuperBuster11 » 18 paź 2018, o 11:13

Co do wibracji, to mogą być skrzywione piasty. Podobno częsta dolegliwość W211, chociaż u mnie wymiana samych tarcz i klocków pomogła
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983

Posiadam SD C3 - gdyby ktoś potrzebował diagnozy
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość