silnik gasnie w czasie jazdy i nie odpala. E320 CDI
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
silnik gasnie w czasie jazdy i nie odpala. E320 CDI
witam wszystkich (jak zwykle pisze przydlugawy post ale staram sie byc dokaldny w opisie)
silnik E320 CDI 2001
podczas jazdy na rozgrzanym silniku gasnie. dzisiaj mi zdechl na autostradzie.
zadnych beldow na wyswietlaczu. nie da sie odpalic.
rozrusznik kreci efekt jak by nie bylo paliwa.
przeszedlem juz problem z oringami wiec wiem, ze to nie to paliwo. w rurce jest zero powietrza.
po okolo 30 minutach odpalil, pelna moc zero bledow wszystko ok.
domniemuje, ze to jakis czujnik gdy w komorze silnika jest goraco czujnik odmawia posluszenstwa, gdy temperatura spadnie silnik dziala.
problemem jest to, ze zaczyna sie to coraz czesciej dziac. dzisiaj dwukrotnie.
za piewrszym razem wymienilem tez filtr paliwa, choc byl w zasadzie niedawno wymieniany.
to tyle jezeli chodzi o objawy.
teraz co w komputerze znalazlem jak juz dojechalem do domu.
w pamieci modulu CDI 3 bledy.
potlumacze odrazu na polski dla niewtajemniczonych
P0190 - rail preassure sensor(czujnik cisnienia na listwie)
P1190 - preassure control valve (zawor kontroli cisnienia)
P1354 - synchronization between camshaft and crankshaft(synchronizacja
pomiedzy rozrzadem, a walem)
wszystko wskazuje na blad czujnika walu, bo:
w przypadku bledu P1190 miedzy innymi podczas bledu zapala sie kontrolka EPC.
U mnie sie nie zapala. Dodatkowo gdy blad jest w pamieci silnik wchodzi w tryb awaryjny.
(RPM limitation).
w przypadku bledu P0190:
silnik nie gasnie
zapala sie tesz EPC
i wlancza sie tylko tryb awaryjny
w przypadku bledu P1354:
wyraznie psize ze EPC light does not on. czyli sie nie zapala
i nie da sie zapalic silnika.
ALE i tu walsnie jest male ale.
gdy odpialem ten czujnik faktycznie nie dalo sie zapalic silnika
ale silnik cos tam stekal i chcial sie zapalci po czym gasl.
w moim przypadku silnik wogole nic nie robil tylko sei krecil.
pytanie czy jezeli ten czujnik jest odpiety tak jak ja zrobilem do testow
to podczas zapalania silnika wystepuje inny odglos niz gdyby ten czujnik byl uszkodzony.
bo to jednak roznica czujnik odpiety, a czujnik dajacy wadliwe wskazania.
I na koniec pytanie do ekspertow.
ktos sie z czym takim spotkal ?
jakies rady ?
pozdrawiam,
Ender_TG
PS: w opisie bledu P1354 podane sa rozpisy PINOW dla tak jakby 2 osobnych czujnikow
crankshaft i camshaft.
zgaduje ze camshaft jest w bloku od gory na lewo od linii wtryskow bo ma 3 kabelki
gdzie znajde czujnik walu crankshaft w takim razie ?????? ktory ma 2 kabelki.
(nie wiem czy dobrze rozumuje)
silnik E320 CDI 2001
podczas jazdy na rozgrzanym silniku gasnie. dzisiaj mi zdechl na autostradzie.
zadnych beldow na wyswietlaczu. nie da sie odpalic.
rozrusznik kreci efekt jak by nie bylo paliwa.
przeszedlem juz problem z oringami wiec wiem, ze to nie to paliwo. w rurce jest zero powietrza.
po okolo 30 minutach odpalil, pelna moc zero bledow wszystko ok.
domniemuje, ze to jakis czujnik gdy w komorze silnika jest goraco czujnik odmawia posluszenstwa, gdy temperatura spadnie silnik dziala.
problemem jest to, ze zaczyna sie to coraz czesciej dziac. dzisiaj dwukrotnie.
za piewrszym razem wymienilem tez filtr paliwa, choc byl w zasadzie niedawno wymieniany.
to tyle jezeli chodzi o objawy.
teraz co w komputerze znalazlem jak juz dojechalem do domu.
w pamieci modulu CDI 3 bledy.
potlumacze odrazu na polski dla niewtajemniczonych
P0190 - rail preassure sensor(czujnik cisnienia na listwie)
P1190 - preassure control valve (zawor kontroli cisnienia)
P1354 - synchronization between camshaft and crankshaft(synchronizacja
pomiedzy rozrzadem, a walem)
wszystko wskazuje na blad czujnika walu, bo:
w przypadku bledu P1190 miedzy innymi podczas bledu zapala sie kontrolka EPC.
U mnie sie nie zapala. Dodatkowo gdy blad jest w pamieci silnik wchodzi w tryb awaryjny.
(RPM limitation).
w przypadku bledu P0190:
silnik nie gasnie
zapala sie tesz EPC
i wlancza sie tylko tryb awaryjny
w przypadku bledu P1354:
wyraznie psize ze EPC light does not on. czyli sie nie zapala
i nie da sie zapalic silnika.
ALE i tu walsnie jest male ale.
gdy odpialem ten czujnik faktycznie nie dalo sie zapalic silnika
ale silnik cos tam stekal i chcial sie zapalci po czym gasl.
w moim przypadku silnik wogole nic nie robil tylko sei krecil.
pytanie czy jezeli ten czujnik jest odpiety tak jak ja zrobilem do testow
to podczas zapalania silnika wystepuje inny odglos niz gdyby ten czujnik byl uszkodzony.
bo to jednak roznica czujnik odpiety, a czujnik dajacy wadliwe wskazania.
I na koniec pytanie do ekspertow.
ktos sie z czym takim spotkal ?
jakies rady ?
pozdrawiam,
Ender_TG
PS: w opisie bledu P1354 podane sa rozpisy PINOW dla tak jakby 2 osobnych czujnikow
crankshaft i camshaft.
zgaduje ze camshaft jest w bloku od gory na lewo od linii wtryskow bo ma 3 kabelki
gdzie znajde czujnik walu crankshaft w takim razie ?????? ktory ma 2 kabelki.
(nie wiem czy dobrze rozumuje)
Ostatnio zmieniony 22 lip 2010, o 23:12 przez endertg, łącznie zmieniany 1 raz.
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
U mnie było to samo brak synchronizacji czujników.Uszkodzony był czujnik położenia wałka rozrządu.Po wymianie spokuj. :mrgreen:
Czujnik wału jest blisko rozrusznika. ;-)
Czujnik wału jest blisko rozrusznika. ;-)
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
no niestety dostalem cene oryginalny z mercedesa czujnik rozrzadu 428zl
zamowilem na allegro uzywany w super stanie za 129zl
czekam az przyjdzie
E_TG
[ Dodano: 2010-07-29, 15:53 ]
wymienilem czujnik rozrzadu i kibel dalej to samo.
ten sam blad.
prawdopodobnie walniety jest czujnik z walu
niestety ten sam blad wskazuje na 2 czujniki i jest mala loteria ktory nawalil.
dam znac co sie dzieje po wymianie drugiego czujnika.
pozdrawiam,
E_TG
[ Dodano: 2010-08-16, 17:03 ]
witam
jak obiecalem tak pisze.
po przejechaniu kilkuset kilomoetrow chyba moge poweidziec,ze problem zniknal.
oznaczaloby to, ze uszkodzony byl czujnik polozenia walu znajdujacy sie kolo rozrusznika.
pozdrawiam wszystkich i dzieki za info
E_TG
zamowilem na allegro uzywany w super stanie za 129zl
czekam az przyjdzie
E_TG
[ Dodano: 2010-07-29, 15:53 ]
wymienilem czujnik rozrzadu i kibel dalej to samo.
ten sam blad.
prawdopodobnie walniety jest czujnik z walu
niestety ten sam blad wskazuje na 2 czujniki i jest mala loteria ktory nawalil.
dam znac co sie dzieje po wymianie drugiego czujnika.
pozdrawiam,
E_TG
[ Dodano: 2010-08-16, 17:03 ]
witam
jak obiecalem tak pisze.
po przejechaniu kilkuset kilomoetrow chyba moge poweidziec,ze problem zniknal.
oznaczaloby to, ze uszkodzony byl czujnik polozenia walu znajdujacy sie kolo rozrusznika.
pozdrawiam wszystkich i dzieki za info
E_TG
Odgrzewam temat, na pewno? (tylko w CDI czy może w 290td też?)endertg pisze:niestety ten sam blad wskazuje na 2 czujniki i jest mala loteria ktory nawalil.
Wymieniłem czujnik położenia wału dwa razy (niestety na używane w ramach testu i auto losowo gasnie) nadal mam tylko błąd 1335 - czujnik położenia wału L5/6.
Moduł zasilania prze lutowany, powietrza w układzie brak.
Jaki nr seryjny powinien mieć czujnik położenia wału i rozrządu do mojego auta? (może niewłaściwy wału wkładam?) Ktoś pomoże? Z góry dzięki.
W210 290td automat 1996 WDB2100171A235748
Pierwszy pomiar.
Rezystancja 610-1300 omów jest prawidłowa na czujniku. Czujnik musi być odpięty od układu.
Drugi pomiar.
Wepnij woltomierz w piny 20 i 28 modułu silnika. Silnik uruchomiony na biegu jałowym. Napięcie ma być większe niż 0,7 Wolta. Dodaj gazu, napięcie wzrośnie i ma spadać wraz z obrotami.
Jest jeszcze metoda z oscyloskopem. Jak masz taki sprzęt to potem opiszę co i jak.
Rezystancja 610-1300 omów jest prawidłowa na czujniku. Czujnik musi być odpięty od układu.
Drugi pomiar.
Wepnij woltomierz w piny 20 i 28 modułu silnika. Silnik uruchomiony na biegu jałowym. Napięcie ma być większe niż 0,7 Wolta. Dodaj gazu, napięcie wzrośnie i ma spadać wraz z obrotami.
Jest jeszcze metoda z oscyloskopem. Jak masz taki sprzęt to potem opiszę co i jak.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Dzięki. Zmierzę i dam znać.
Nie mam oscyloskopu, wstępnie zastosuje się do tego co napisałeś.
[Jeżdżę dziś na drugim kluczyku i na razie nie zgasł. Natrafiłem na post że może to być kluczyk/chip w nim więc wole sprawdzić, choć wydaje się nie prawdopodobne to jeśli pojawia się w/w błąd.]
[ Dodano: 2012-04-12, 21:47 ]
Ad.1.
Rezystancja czujnika polozenia walu [BOSCH 0 281 002 124]: 1244-1245 Ohm.
Ad.2.
20 i 28 pin, sa podpisane tak ze ciezko sie pomylic. [A 018 545 30 32]
Podzialka 200mV. Wskazania na mierniku to ~18mV. Przy dodawaniu gazu nieznacznie wzrastalo do ~19mV.
fabek? Mam pozyczac oscyloskop? Czy cos Ci Ad.2. mowi?
Nie mam oscyloskopu, wstępnie zastosuje się do tego co napisałeś.
[Jeżdżę dziś na drugim kluczyku i na razie nie zgasł. Natrafiłem na post że może to być kluczyk/chip w nim więc wole sprawdzić, choć wydaje się nie prawdopodobne to jeśli pojawia się w/w błąd.]
[ Dodano: 2012-04-12, 21:47 ]
Ad.1.
Rezystancja czujnika polozenia walu [BOSCH 0 281 002 124]: 1244-1245 Ohm.
Ad.2.
20 i 28 pin, sa podpisane tak ze ciezko sie pomylic. [A 018 545 30 32]
Podzialka 200mV. Wskazania na mierniku to ~18mV. Przy dodawaniu gazu nieznacznie wzrastalo do ~19mV.
fabek? Mam pozyczac oscyloskop? Czy cos Ci Ad.2. mowi?
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2012, o 22:16 przez Shaker, łącznie zmieniany 1 raz.
W210 290td automat 1996 WDB2100171A235748
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Kontrolka EPC systemowo wyłączona fabrycznie.Błąd na oprogramowaniu SD?.Poprawiony na SD+DK.
Dla diagnostów - pomyśl - dlaczego?.
Dla diagnostów - pomyśl - dlaczego?.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości