silnik gasnie w czasie jazdy i nie odpala. E320 CDI

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
endertg
Posty: 59
Rejestracja: 15 paź 2008, o 11:11
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

silnik gasnie w czasie jazdy i nie odpala. E320 CDI

Post autor: endertg »

witam wszystkich (jak zwykle pisze przydlugawy post ale staram sie byc dokaldny w opisie)

silnik E320 CDI 2001

podczas jazdy na rozgrzanym silniku gasnie. dzisiaj mi zdechl na autostradzie.
zadnych beldow na wyswietlaczu. nie da sie odpalic.
rozrusznik kreci efekt jak by nie bylo paliwa.
przeszedlem juz problem z oringami wiec wiem, ze to nie to paliwo. w rurce jest zero powietrza.
po okolo 30 minutach odpalil, pelna moc zero bledow wszystko ok.
domniemuje, ze to jakis czujnik gdy w komorze silnika jest goraco czujnik odmawia posluszenstwa, gdy temperatura spadnie silnik dziala.

problemem jest to, ze zaczyna sie to coraz czesciej dziac. dzisiaj dwukrotnie.

za piewrszym razem wymienilem tez filtr paliwa, choc byl w zasadzie niedawno wymieniany.

to tyle jezeli chodzi o objawy.

teraz co w komputerze znalazlem jak juz dojechalem do domu.
w pamieci modulu CDI 3 bledy.
potlumacze odrazu na polski dla niewtajemniczonych

P0190 - rail preassure sensor(czujnik cisnienia na listwie)
P1190 - preassure control valve (zawor kontroli cisnienia)
P1354 - synchronization between camshaft and crankshaft(synchronizacja
pomiedzy rozrzadem, a walem)

wszystko wskazuje na blad czujnika walu, bo:
w przypadku bledu P1190 miedzy innymi podczas bledu zapala sie kontrolka EPC.
U mnie sie nie zapala. Dodatkowo gdy blad jest w pamieci silnik wchodzi w tryb awaryjny.
(RPM limitation).

w przypadku bledu P0190:
silnik nie gasnie
zapala sie tesz EPC
i wlancza sie tylko tryb awaryjny

w przypadku bledu P1354:
wyraznie psize ze EPC light does not on. czyli sie nie zapala
i nie da sie zapalic silnika.
ALE i tu walsnie jest male ale.

gdy odpialem ten czujnik faktycznie nie dalo sie zapalic silnika
ale silnik cos tam stekal i chcial sie zapalci po czym gasl.
w moim przypadku silnik wogole nic nie robil tylko sei krecil.

pytanie czy jezeli ten czujnik jest odpiety tak jak ja zrobilem do testow
to podczas zapalania silnika wystepuje inny odglos niz gdyby ten czujnik byl uszkodzony.

bo to jednak roznica czujnik odpiety, a czujnik dajacy wadliwe wskazania.

I na koniec pytanie do ekspertow.
ktos sie z czym takim spotkal ?
jakies rady ?

pozdrawiam,
Ender_TG


PS: w opisie bledu P1354 podane sa rozpisy PINOW dla tak jakby 2 osobnych czujnikow
crankshaft i camshaft.

zgaduje ze camshaft jest w bloku od gory na lewo od linii wtryskow bo ma 3 kabelki

gdzie znajde czujnik walu crankshaft w takim razie ?????? ktory ma 2 kabelki.
(nie wiem czy dobrze rozumuje)
Ostatnio zmieniony 22 lip 2010, o 23:12 przez endertg, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

U mnie było to samo brak synchronizacji czujników.Uszkodzony był czujnik położenia wałka rozrządu.Po wymianie spokuj. :mrgreen:

Czujnik wału jest blisko rozrusznika. ;-)
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
bizonek27
Posty: 242
Rejestracja: 18 cze 2010, o 11:53
Lokalizacja: warszawa

Post autor: bizonek27 »

Czujnik położenia wału. Ja miałem to samo ale w druga stronę bo mi nie chodził na zimnym a na ciepłym tak. Na 99 procent to ten czujnik! Koszt ok 300 zł.
w202 2.2cdi 98r automat
W210 2.7CDI 99r. Avantgarde
Awatar użytkownika
endertg
Posty: 59
Rejestracja: 15 paź 2008, o 11:11
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: endertg »

no niestety dostalem cene oryginalny z mercedesa czujnik rozrzadu 428zl
zamowilem na allegro uzywany w super stanie za 129zl
czekam az przyjdzie

E_TG

[ Dodano: 2010-07-29, 15:53 ]
wymienilem czujnik rozrzadu i kibel dalej to samo.

ten sam blad.

prawdopodobnie walniety jest czujnik z walu

niestety ten sam blad wskazuje na 2 czujniki i jest mala loteria ktory nawalil.

dam znac co sie dzieje po wymianie drugiego czujnika.

pozdrawiam,
E_TG

[ Dodano: 2010-08-16, 17:03 ]
witam

jak obiecalem tak pisze.

po przejechaniu kilkuset kilomoetrow chyba moge poweidziec,ze problem zniknal.
oznaczaloby to, ze uszkodzony byl czujnik polozenia walu znajdujacy sie kolo rozrusznika.

pozdrawiam wszystkich i dzieki za info

E_TG
Shaker
Posty: 20
Rejestracja: 12 kwie 2012, o 08:45
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Shaker »

endertg pisze:niestety ten sam blad wskazuje na 2 czujniki i jest mala loteria ktory nawalil.
Odgrzewam temat, na pewno? (tylko w CDI czy może w 290td też?)
Wymieniłem czujnik położenia wału dwa razy (niestety na używane w ramach testu i auto losowo gasnie) nadal mam tylko błąd 1335 - czujnik położenia wału L5/6.
Moduł zasilania prze lutowany, powietrza w układzie brak.

Jaki nr seryjny powinien mieć czujnik położenia wału i rozrządu do mojego auta? (może niewłaściwy wału wkładam?) Ktoś pomoże? Z góry dzięki.
W210 290td automat 1996 WDB2100171A235748
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Shaker, sprawdziłbym połączenia elektryczne do czujnika.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Shaker
Posty: 20
Rejestracja: 12 kwie 2012, o 08:45
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Shaker »

fabek pisze:Shaker, sprawdziłbym połączenia elektryczne do czujnika.
Przepływ prądu jest na mierniku, ten element można wymienić?
W210 290td automat 1996 WDB2100171A235748
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Gdzie go mierzysz?
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Shaker
Posty: 20
Rejestracja: 12 kwie 2012, o 08:45
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Shaker »

Nie jestem elektrykiem z dużym doświadczeniem za bardzo, mierzyłem zwyklym miernikiem tylko "przepływ" na końcu kabla który podpina się do czujnika.
Gdzie i jak powinienem mierzyc?
W210 290td automat 1996 WDB2100171A235748
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Pierwszy pomiar.

Rezystancja 610-1300 omów jest prawidłowa na czujniku. Czujnik musi być odpięty od układu.

Drugi pomiar.

Wepnij woltomierz w piny 20 i 28 modułu silnika. Silnik uruchomiony na biegu jałowym. Napięcie ma być większe niż 0,7 Wolta. Dodaj gazu, napięcie wzrośnie i ma spadać wraz z obrotami.

Jest jeszcze metoda z oscyloskopem. Jak masz taki sprzęt to potem opiszę co i jak.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Shaker
Posty: 20
Rejestracja: 12 kwie 2012, o 08:45
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Shaker »

Dzięki. Zmierzę i dam znać.
Nie mam oscyloskopu, wstępnie zastosuje się do tego co napisałeś.
[Jeżdżę dziś na drugim kluczyku i na razie nie zgasł. Natrafiłem na post że może to być kluczyk/chip w nim więc wole sprawdzić, choć wydaje się nie prawdopodobne to jeśli pojawia się w/w błąd.]

[ Dodano: 2012-04-12, 21:47 ]
Ad.1.
Rezystancja czujnika polozenia walu [BOSCH 0 281 002 124]: 1244-1245 Ohm.

Ad.2.
20 i 28 pin, sa podpisane tak ze ciezko sie pomylic. [A 018 545 30 32]
Podzialka 200mV. Wskazania na mierniku to ~18mV. Przy dodawaniu gazu nieznacznie wzrastalo do ~19mV.

fabek? Mam pozyczac oscyloskop? Czy cos Ci Ad.2. mowi?
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2012, o 22:16 przez Shaker, łącznie zmieniany 1 raz.
W210 290td automat 1996 WDB2100171A235748
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Shaker pisze:Ad.1.
Rezystancja czujnika polozenia walu [BOSCH 0 281 002 124]: 1244-1245 Ohm.
dobrze, a teraz sprawdź czy ta sama rezystancja będzie na pinach 20 i 28, ale odepnij wtyczkę od modułu silnika.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Shaker
Posty: 20
Rejestracja: 12 kwie 2012, o 08:45
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Shaker »

Ad.1
Rezystancja na czujniku 1184-1185 Ohm teraz [im zimniejszy silnik tym mniejsza chyba, wtyczka odpięta od niego]

Na 20 i 28 pinie 5.4 k Ohm po wypieciu wtyczki od ecu.
W210 290td automat 1996 WDB2100171A235748
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Kontrolka EPC systemowo wyłączona fabrycznie.Błąd na oprogramowaniu SD?.Poprawiony na SD+DK. :hyhy:
Dla diagnostów - pomyśl - dlaczego?.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Shaker
Posty: 20
Rejestracja: 12 kwie 2012, o 08:45
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Shaker »

Nie jestem diagnosta.
noc proszę rozwiń to co napisałeś żebym to zrozumiał, dziękuję.
W210 290td automat 1996 WDB2100171A235748
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości