E250 TD Brak mocy

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

kruchy20
Posty: 8
Rejestracja: 16 maja 2010, o 10:02
Lokalizacja: złocieniec

E250 TD Brak mocy

Post autor: kruchy20 »

Mam problem ze swoim oczkiem. Byłem na komputerze ( KTS Boscha) wykazał bład regulatora doładowania powietrza, pojechałem do swojego mechanika sprawdzil ten regulator, podcisnienia i szczelnosc układu wszystko jest ok. Nastepnie sprawdził luzy na turbinie sa ale dolikatne turbo sie kreci ale autko dalej nie ma mocy. Pomozcie bo juz niewiem co mam robic.

[ Dodano: 2010-05-29, 16:07 ]
Sprwawdzilismy jeszczwe jeszcze cisnienie na wezykach od turba i manometr wykazał ok 0.1-0.2 bara przy ok 3500 tys obrotow. Czy zostaje tylko regeneracja lub kupno uzywanego turbo? Moze ktos miał taki przypadek? Prosze o pomoc. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Marcin13736
Posty: 275
Rejestracja: 17 lis 2009, o 00:12
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: Marcin13736 »

Jak moja Celina 250 TD nie miała mocy, okazał się przewód ciśnienia doładowania między kolektorem ssącym a samym czujnikiem. Nie wiem jakie powinno być ciśnienie doładowania, ale 0,2 Bar'a to chyba troche mało... A propos Jak mechanik sprawdzał czujnik? Pewny jesteś, że jest sprawny?
W202 '97 250TD 150KM- ex
W210 '00 320 PB automacik
kliknij "pomógł"- jeśli byłem Ci pomocny
kruchy20
Posty: 8
Rejestracja: 16 maja 2010, o 10:02
Lokalizacja: złocieniec

Post autor: kruchy20 »

Wezykami podcisnienia podłaczal sie bezposrednio pod EGR i nie było zadnej roznicy. Jeszcze sprawdze i powymieniam wezyki podcisnienia.
jarecki500
Posty: 1700
Rejestracja: 18 sty 2010, o 07:39
Lokalizacja: poznań

Post autor: jarecki500 »

wyczysc przepływke!!
Nissan Primera 1,9 dCi
S210 E290 TurboDiesel Elegance
W124 E250D skradziony
W124 230E LPG ex
W201 200E LPG ex
W123 200D ex
kruchy20
Posty: 8
Rejestracja: 16 maja 2010, o 10:02
Lokalizacja: złocieniec

Post autor: kruchy20 »

Przepoływka była czysta treoche ja tylko przedmuchałem i nic sie nie poprawiło. Czy mozliwe jest ze posiadam przepływke taka jak na zdjeciu?

[ Dodano: 2010-05-31, 09:14 ]
Oto Przepływka
Załączniki
31052010306.jpg
jarecki500
Posty: 1700
Rejestracja: 18 sty 2010, o 07:39
Lokalizacja: poznań

Post autor: jarecki500 »

wychodzi na to Ze nie masz przepływki... ale czy powinna być czy nie to juz zapytaj kolege noc... i to tez chyba tylko z Vinu ci powie bądź z doswiadczenia...
Nissan Primera 1,9 dCi
S210 E290 TurboDiesel Elegance
W124 E250D skradziony
W124 230E LPG ex
W201 200E LPG ex
W123 200D ex
kruchy20
Posty: 8
Rejestracja: 16 maja 2010, o 10:02
Lokalizacja: złocieniec

Post autor: kruchy20 »

Po 2 tygodniach poswieconych naprawie autka dalej nic. Jak jachałęm do mechanika auto przy redukcji przy 95 km/h z 5 na 4 przy obrotach ok 3200 prychneło i rzuciło białym dymem i potym zdarzeniu na wolnych obrotach zaczał klekotac. Mechanik stwierdzł ze trzeba wymienić koncówki wtryskiwaczy. Kupiłem orginalne bosha, autko dalej klepie. Co do szukanej mocy to wymienione zostały wszystkie wezyki podcisnienia, na manometrze pokacuje juz 0,3 bara. Mechanik wymontował turbine i stwierdził ze turbina jest mechanicznie sprawna ma tylko luz roboczy, nie widać zeby były wypalone łopatki wirnika, zawor tez sprawnie działa, jedynie ma mały nalot sadzy na łopatkach od strony wydechu. Byłem wczoraj w serwisie mercedesa w Szczecinie u Mojsiuka i po diagnostyce panowie stwierdzili zeby wymienic czujnik stopu bo to moze byc przyczyna błednej pracy silnika. Dzisiaj autko weszło mi w tryb awaryjny, kupiłem ten czujnik i został wymieniony ale nic sie nie zmieniło w pracy silnika i tryb awaryjny dalej jest a turbo nie dmucha wcale. Prosze o rade bo juz nie mam siły do tego auta. Pozdrawiam
strendel
Posty: 273
Rejestracja: 21 cze 2009, o 23:27
Lokalizacja: z bylekąd

Post autor: strendel »

podoba mi sie ten przepływomierz :mrgreen: ciekawe ile kosztuje w serwisie?
jesteś pewien że masz tam zawór egr? a jeżeli jest, to jest on sterowany elektrycznie czy podciścieniem?
e300td
kruchy20
Posty: 8
Rejestracja: 16 maja 2010, o 10:02
Lokalizacja: złocieniec

Post autor: kruchy20 »

co do przepływomierza to one tak maja. Mam egr nie zaslepiony i jest on sterowany podcisnieniem
strendel
Posty: 273
Rejestracja: 21 cze 2009, o 23:27
Lokalizacja: z bylekąd

Post autor: strendel »

stawiając na problem z zasilaniem w paliwo, sprawdziłbym czujnik temperatury powietrza doladowanego (to miernikiem) i MAP sensor ( z tym gorzej, najlepiej podmienić). Poza tym sprawdziłbym cały dolot (od filtra po kolektor) pod kątem przedmuchów powietrza.
e300td
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

witam kruchy20,

zawor EGR otwiera sie gdy ciagasz za linke gazu?
kruchy20
Posty: 8
Rejestracja: 16 maja 2010, o 10:02
Lokalizacja: złocieniec

Post autor: kruchy20 »

Zawór EGR został przeczyszczony i działa prawidłowo. Pojechałem jeszcze raz do mechanika i znalazł mała nieszczelnosc na aluminiowej ruze łaczącej intercooler z turbina. Juz kupiłem ta rure po południu jade do mechanika ja wymienic. Napisze jakie beda efekty po wymianie. Czy moglibyscie mi przyblizyc działanie MAPSENSOR? Jesli jest wadliwy to czemu nie pokazał sie bład podczas testu komputerowego w serwisie?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości