Pisk w okolicy Turbiny E300TD

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Mictost
Posty: 10
Rejestracja: 17 maja 2010, o 13:03
Lokalizacja: Minsk Mazowiecki

Pisk w okolicy Turbiny E300TD

Post autor: Mictost »

Witam...
W okolicach turbiny slychac dziwny pisk. Zaczyna go byc slychac przy okolo 2200obr/min do prawie 4000..Na poczatku bylo naprawde glosno. Gdy po zimie przestalem jezdzic na EC (wlaczylem klime), to zaczal powoli ustawac.. Teraz juz go prawie nie slychac, a czasami wogole go nie slychac. W wasztacie powiedzieli zebym sie nie przejmowal, ale ja nie do konca ufam mechanikom. Moje pytanie brzmi: Czy ktos wie co moze byc przyczyna lub spotkal sie z czyms takim??
Pozdrawiam...
MERCEDES-BENZ E300 TD KOMBI AVANTGARDE 98'
Awatar użytkownika
kowal755
Doradca
Posty: 2490
Rejestracja: 16 lut 2010, o 16:49
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Pisk w okolicy Turbiny E300TD

Post autor: kowal755 »

Mictost pisze:W wasztacie powiedzieli zebym sie nie przejmowal, ale ja nie do konca ufam mechanikom.
Na dobry początek zmień warsztat...
Mercedes E220 CDI, sedan, 2002r.
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Piszczec wolno myszkom!
NA KANAŁ !!! Ale zmień mechola!
Jak turbo piszczy to..... dochodzi do tarcia metal/metal a to sie skończy katastrofą.
Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Mictost
Posty: 10
Rejestracja: 17 maja 2010, o 13:03
Lokalizacja: Minsk Mazowiecki

Post autor: Mictost »

Warsztat zmienie na pewno, zobacze co w Bosh'u powiedza..Dziwne jest dla mnie tylko to ze pisk ustaje jak jade na klimie. Jak wylacze to jest gorzej..To nie jest metaliczny pisk, tylko jakby powietrze pod cisnieniem (cos jakby gwizd). Na samym poczatku myslalem ze to pasek alternatora, ale wymienilem i pasek i napinacz. Nasmarowalem WD40 wszystkie rolki paska oraz psiknalem pasek specjalnym preparatem co poprawia przyczepnosc. Oczywiscie nie pomoglo, wiec zaczolem sie zastanawiac nad turbina..Jak juz zlokalizuje przyczyne to napisze..
Pozdro...
MERCEDES-BENZ E300 TD KOMBI AVANTGARDE 98'
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Zmień pasek
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Mictost
Posty: 10
Rejestracja: 17 maja 2010, o 13:03
Lokalizacja: Minsk Mazowiecki

Post autor: Mictost »

mesio14 pisze:Zmień pasek
Pasek zmieniony + napinacz
MERCEDES-BENZ E300 TD KOMBI AVANTGARDE 98'
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

intercooler szczelny?
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

Bylem w środę u Garcarkow w Ociążu (wymiana oleju w ASB) i pan, ktorzy odstawiał auto powiedział, że pisk w okolicach 2500obr/min może być objawem pękniętej/wydmuchanej uszczelki pod kolektorem wydechowym...
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
mcbarlo
Posty: 2
Rejestracja: 12 wrz 2010, o 19:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mcbarlo »

qoompel pisze:Bylem w środę u Garcarkow w Ociążu (wymiana oleju w ASB) i pan, ktorzy odstawiał auto powiedział, że pisk w okolicach 2500obr/min może być objawem pękniętej/wydmuchanej uszczelki pod kolektorem wydechowym...
Ja mam wlasnie identyczny objaw. Jak dodam mocno gazu to w okolicach 3000rpm slychac piszczenie podobne do takiego jakie wydaje zuzyty pasek klinowy (jest nowy, dopiero co go wymienialem wraz z rolka na alternatorze).

Co wiecej mam na 100% nieszczelna uszczelke pod kolektorem wydechowym. Takze chyba ta teoria sie potwierdza. Mam nadzieje, ze piszczenie zniknie po wymianie uszczelki.

Mam coprawda W140, ale takze z silnikiem OM606 z turbina.
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Tyklo nie WD !!
To nie jest smar! Poczytaj chłopie zanim nasmarujesz !
Wyzywał cie nie badę boś nowy. choć mnie korci.

Gdyby to była turbina, to juz byś miał dziurę w masce! Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

baca pisze:Tyklo nie WD !!
Też przeczytałeś "WD" zamiast "W140" w zdaniu
Mam coprawda W140, ale takze z silnikiem OM606 z turbina.
:?: :lol:

mcbarlo, kolego napisz coś jak powalczysz z tym tematem.
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Mict : Nasmarowalem WD40 wszystkie rolki paska --to o to chodziło!
Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
qoompel
Doradca
Posty: 3888
Rejestracja: 7 mar 2009, o 07:46
Lokalizacja: Chrząszczyrzewoszyce

Post autor: qoompel »

baca pisze:Mict : Nasmarowalem WD40 wszystkie rolki paska --to o to chodziło!
Hej!
Teraz już wiem, bo myślałem, że odpowiadasz na bieżący komentarz, a nie ten sprzed czterech miesięcy :-D Wszystko już pod kontrolą.

Faktycznie WD40 nie nadaje się do smarowania - wręcz przeciwnie, tylko wysusza.

Hej!
Szukasz pomocy? Pisz poprawnie!

Obrazek
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Co tam z turbiną?? Wydupcyło czy jeszcze nie??
Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Awatar użytkownika
Kucza
VIP
Posty: 753
Rejestracja: 27 maja 2010, o 21:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kucza »

Ja sie podpinam - umnie też gwizdze jak wciskam w podloge- a z tą uszczelka to droga sprawa? może ktoś w 3miescie by sie podioł zagladnoć do mojego oka co mu tam dolega! bo mam wrazenie jak bym niemial tych 177 kucykow!
Jak tak sobie probowałem na prostej w jakim czasie dojade do setki to tak po odliczeniu czasu reakci ASB to tak 10,5s! na rezerwie zato na dobrej ropie, takze chyba długi to czas w porownaniu jak to niektorzy pisza ze mieszcza sie ponizej 10s!!

Ps. pozniej wrzuce fotke okolic turbiny i kolektora może coś wypatrzycie.
Pytanie - czy te miejsca okopcone sa przyczyna tego gwizdu przy przyspieszaniu?

Pozd.
Załączniki
1
1
2
2
3
3
https://www.facebook.com/PomocDlaAmelki# => Lubie to
320CDI WDB2102261B144870
240T 99r był
300TD 97r był
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości