3.0TD - siłownik podciśnieniowy sterujący zaworem turbiny
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
3.0TD - siłownik podciśnieniowy sterujący zaworem turbiny
Witam Wszystkich serdecznie i przechodzę od razu do meritum.
Mój Merc ma silnik 3.0 TD, 177KM i wszystko wskazuje na to, że jest problem z siłownikiem, który porusza zaworem w turbinie. Rzecz nie jest łatwa do dostania ponieważ serwis nie sprzedaje jej jako część zamienną. Na rynku są jedynie używane lub regenerowane.
Najbliżej mnie jest osoba, która ma taki siłownik tyle że od silnik 2.9 TD, takiego jak w Sprinterze.
Czy Ktoś z Szanownych forumowiczów wie, czy to taki sam siłownik?
Ile taki siłownik może kosztować?
Dziękuję z góry za informację.
Pozdrawiam,
Karol
Mój Merc ma silnik 3.0 TD, 177KM i wszystko wskazuje na to, że jest problem z siłownikiem, który porusza zaworem w turbinie. Rzecz nie jest łatwa do dostania ponieważ serwis nie sprzedaje jej jako część zamienną. Na rynku są jedynie używane lub regenerowane.
Najbliżej mnie jest osoba, która ma taki siłownik tyle że od silnik 2.9 TD, takiego jak w Sprinterze.
Czy Ktoś z Szanownych forumowiczów wie, czy to taki sam siłownik?
Ile taki siłownik może kosztować?
Dziękuję z góry za informację.
Pozdrawiam,
Karol
[/quote]Co sie dzieje?[/quote]
Turbina nie załącza się jak jest zimny silnik. Czasami przestaje działać w czasie jazdy. Późno się włącza i wiele innych objawów.
Podciśnienie w układzie jest okej (zmierzone manometrem przy samej turbinie).
Po podłączeniu manometru krzyżakiem przy turbinie, okazuje się że podciśnienie "ucieka" przez siłownik sterujący zaworem.
Siłownik popychany ręcznie powoduje, że turbina działa ok.
Pozdrawiam,
Turbina nie załącza się jak jest zimny silnik. Czasami przestaje działać w czasie jazdy. Późno się włącza i wiele innych objawów.
Podciśnienie w układzie jest okej (zmierzone manometrem przy samej turbinie).
Po podłączeniu manometru krzyżakiem przy turbinie, okazuje się że podciśnienie "ucieka" przez siłownik sterujący zaworem.
Siłownik popychany ręcznie powoduje, że turbina działa ok.
Pozdrawiam,
generalnie powinien dzialac ten modulator podcisnienia.
Ostatnio zmieniony 7 maja 2010, o 13:55 przez fabek, łącznie zmieniany 1 raz.
Jezeli jest taki jak na tej aukcjigooroo pisze:siłownik tyle że od silnik 2.9 TD, takiego jak w Sprinterze.
http://moto.allegro.pl/item1031529881_s ... k_602.html
to powinien pasować.
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
WDB2102251A584732
_______________________________________
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 18 gości