Jak wymienić pasek wielokllinowy w 2.2 CDI ?

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
eM
Posty: 105
Rejestracja: 22 kwie 2010, o 19:06
Lokalizacja: Warszafka

Jak wymienić pasek wielokllinowy w 2.2 CDI ?

Post autor: eM »

Witam.
Jakieś niezbędne narzędzia ?
Specjalne zwrócenie uwagi na .... .
Demontaż ?
Montaż ?
Da radę samemu?
Pozdr.
BMW 7 E23 728i 84' (ślimacza odbudowa)
MB W 210 T 2.2 CDI 00' classic
Vin: WDB2102061B141241
romek61
Doradca VIP
Posty: 1131
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 16:18
Lokalizacja: tychy

Post autor: romek61 »

Jakieś niezbędne narzędzia ?
Klucz nasadowy i klucz płaski 13 mm
eM pisze:Specjalne zwrócenie uwagi na .... .
Na rozmiar paska
Demontaż ?
bez niespodzianek
eM pisze:Montaż ?
Da radę samemu?
Własne rączki :mrgreen:
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
Awatar użytkownika
tomeks215
Posty: 513
Rejestracja: 24 maja 2008, o 18:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tomeks215 »

romek61 pisze:

Klucz nasadowy i klucz płaski 13 mm
Do czego potrzebne są te klucze przy wymianie paska w CDI??? ( płaska 13 przyda się do otwarcia kapsla od piwa po zakończonej wymianie) :-D

Wystarczy ręką pociągająć za pasek odciągnąć napinacz, zdjąć pasek najłatwiej zacząć od rolki pompy wodnej i założyć nowy.
Jak nie masz rysunku to przed zdjęciem starego wyrysuj sobie jak idzie pasek, a przy montażu załóż w/g rysunku pamiętając, żę na końcu załóż pasek na rolkę pompy wodnej.

ps. przed założeniem nowego paska warto sprawdzić stan wszystkich rolek.
W210 E220CDI '00 -sprzedany
Renault Fluence 1,6 110KM
Awatar użytkownika
eM
Posty: 105
Rejestracja: 22 kwie 2010, o 19:06
Lokalizacja: Warszafka

Post autor: eM »

rolkę prowadzącą i napinacz mam --> będzie nowe :-)
Ok dzięki
BMW 7 E23 728i 84' (ślimacza odbudowa)
MB W 210 T 2.2 CDI 00' classic
Vin: WDB2102061B141241
Masioe
Posty: 436
Rejestracja: 16 sty 2010, o 20:43
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Masioe »

Witam. A ja potrzebowałbym jakiś konkretny namiar na pasek i dokładny model. Bo nigdzie nie umie tego znaleść :(
W163 430 1999' LPG
Citroen C5 kombi 2,0 16V
W210 2,2 CDI 2000` polift :] 143KM sedan
WDB2100061B201838/ tel 726006065
Awatar użytkownika
eM
Posty: 105
Rejestracja: 22 kwie 2010, o 19:06
Lokalizacja: Warszafka

Post autor: eM »

Masioe pisze:Witam. A ja potrzebowałbym jakiś konkretny namiar na pasek i dokładny model. Bo nigdzie nie umie tego znaleść :(
Pasek napinacz rolka prowadząca
w bhmd intercarsie podajesz pojemność rok prod moc i sami dopasowują.

wymiana 10 min :-)
chyba że popieprzysz ułożenie paska i napniesz napinacz :mrgreen:
w tedy jak to było w moim przypadku brama wjazdowa długi mesel i napinanie napinacza + nowe ułożenie paska i robi się 30 min :mrgreen:
BMW 7 E23 728i 84' (ślimacza odbudowa)
MB W 210 T 2.2 CDI 00' classic
Vin: WDB2102061B141241
Masioe
Posty: 436
Rejestracja: 16 sty 2010, o 20:43
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Masioe »

eM pisze:napinacz rolka prowadząca
A czy to też jest konieczne jeśli widać że tylko pasek jest popękany ?
W163 430 1999' LPG
Citroen C5 kombi 2,0 16V
W210 2,2 CDI 2000` polift :] 143KM sedan
WDB2100061B201838/ tel 726006065
marekp1232
Posty: 5
Rejestracja: 1 cze 2010, o 22:31
Lokalizacja: warszawa

Post autor: marekp1232 »

ja wymieniłem sam pasek i po przejechaniu około trzystu kilometrów rozsypała sie rolka prowadząca,i wtedy wymieniłem już wszystko łącznie z pompą wody
2.2cdi sedan,
3.2cdi kombi
WDB21002261B410895
Awatar użytkownika
eM
Posty: 105
Rejestracja: 22 kwie 2010, o 19:06
Lokalizacja: Warszafka

Post autor: eM »

jak na mercedesa są to groszowe opłaty a po co cos robić 2-3 razy.
Jeśli jak markowi padnie ci rolka lub napinacz i pasek się zsunie np przy 80-120 w jakimś zakręcie(przestanie wspomaganie działać/hamulce) auto a raczej jego resztkę zamienisz na wózek inwalidzki .
BMW 7 E23 728i 84' (ślimacza odbudowa)
MB W 210 T 2.2 CDI 00' classic
Vin: WDB2102061B141241
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

eM pisze:
Jeśli jak markowi padnie ci rolka lub napinacz i pasek się zsunie np przy 80-120 w jakimś zakręcie(przestanie wspomaganie działać/hamulce) auto a raczej jego resztkę zamienisz na wózek inwalidzki .
Chyba żarty sobie robisz :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
eM
Posty: 105
Rejestracja: 22 kwie 2010, o 19:06
Lokalizacja: Warszafka

Post autor: eM »

hmm myślalem że pompa co jest na pasku wieloklinowym napędza wspomaganie i hamulce jak przestaje sie kręcić t0 wsomaganie pada jak w innych autach :-/

Najwyraźniej jest inaczej :-P
BMW 7 E23 728i 84' (ślimacza odbudowa)
MB W 210 T 2.2 CDI 00' classic
Vin: WDB2102061B141241
Awatar użytkownika
danieljd
VIP
Posty: 119
Rejestracja: 10 lis 2008, o 10:48
Lokalizacja: Sławno
Kontakt:

Post autor: danieljd »

Masioe pisze:Witam. A ja potrzebowałbym jakiś konkretny namiar na pasek i dokładny model. Bo nigdzie nie umie tego znaleść :(
Kup pasek w aso, ja kupilem w intercarsie bo oryg był już popękany. Po wymianie zaczął piszczeć, zrobiłem jakieś 200km i dalej piszczał. Masakra. Założyłem stary bo nie chciało mi się jechać do aso i jest ok. Pewnie wymienię jak mi sie zerwie bo jakoś o tym nie myśle :)
a co do czasu wymiany to spokojnie 10 min z otwarciem piwa :)
Mercedes E230T Elegance '96r. - "pochowany" :(
Mercedes W220 S500 Long 2001r. - był
Mercedes Vito W639 115 CDI - obecnie
Awatar użytkownika
elegance
Posty: 758
Rejestracja: 7 lut 2009, o 23:24
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: elegance »

danieljd pisze:
Masioe pisze:Witam. A ja potrzebowałbym jakiś konkretny namiar na pasek i dokładny model. Bo nigdzie nie umie tego znaleść :(
Kup pasek w aso, ja kupilem w intercarsie bo oryg był już popękany. Po wymianie zaczął piszczeć, zrobiłem jakieś 200km i dalej piszczał. Masakra. Założyłem stary bo nie chciało mi się jechać do aso i jest ok. Pewnie wymienię jak mi sie zerwie bo jakoś o tym nie myśle :)
a co do czasu wymiany to spokojnie 10 min z otwarciem piwa :)
A na jaki wymieniłeś? Ja ostatnio kupiłem do drugiej e-klasy w inter carsie i jest ok. Pasek zwykły continentala. Teraz muszę wymienić w drugiej, bo jest lekkie nadszarpnięcie, a pasek z końcówki 2004r. Zrobię jeszcze ok. 6tys. km i zmieniam pasek w drugim aucie.
Mercedes-Benz W210 E290TD 1997r. Automat Kombi Elegance x 2 :)

Na GG często niewidoczny :)

viewtopic.php?t=10309
Masioe
Posty: 436
Rejestracja: 16 sty 2010, o 20:43
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Masioe »

Ja założyłem conti i nic nie piszczy i nie świszczy. koszt : 80zł :]
W163 430 1999' LPG
Citroen C5 kombi 2,0 16V
W210 2,2 CDI 2000` polift :] 143KM sedan
WDB2100061B201838/ tel 726006065
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 29 gości