Powietrze w przewodach-oringi, przewody wymienione..

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

artek88
Posty: 18
Rejestracja: 19 kwie 2010, o 21:58
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: artek88 »

Witam
Mam problem z powietrzem w przewodach, samochód C220 Diesel 96r. VIN WDB2021211A377095

Wymieniłem filtr paliwa i oring (37) pod śrubę, nowe oryginalne przewody od pompa-filtr przewód (44) i filtr-dogrzewacz przewód (20) (100 PLN) oraz przewód czarny od podgrzewacza do rurki która idzie do zbiornika,zaworek zwrotny też...

Mimo tego w przewodzie (20) czasem pojawia się powietrze, a w wyniku tego też w przewodzie (44). Dodam że w przewodzie (20) z rana ubywa ok 3 cm paliwa w wężyku..

Dodam że silnik pracuje płynnie, z rana pali dobrze, lecz lekko sobie przerwie, to pewnie wina tego powietrza w przewodzie (20), a najwięcej bąbelków jest jak mu dam gazu:/ zbiornik pełny.
Załączniki
lucaspompa c220.gif
bloodless
Posty: 1
Rejestracja: 15 cze 2010, o 16:27
Lokalizacja: Gdańsk

Podobnie, lecz powietrze tylko w przewodzie filtr-> pompa

Post autor: bloodless »

Witam,
Przepraszam ze może się powtarzam ale przeryłem forum (tak mi się wydaje) i nie znalazłem, odpowiedzi na problem. Auto odpala około 3-4sek - lecz mam spalone świece do podgrzewania(czekam na kolejkę w warsztacie)jest garażowany, silnik chodzi normalnie, można jechać około 70km/h i nie przekraczać 2000obr/min --> powyżej 2000obr/min. zapala się EPC i silnik zaczyna chodzić nie równo, aż do zgaszenia i ponownego uruchomienia silnika. Problem polega na tym, że pojawiają się pęcherzyki od filtra paliwa do pompy(44), na biegu jałowym nie widać (pęcherzyków), dopiero jak się da w gaz. Co zostało zrobione:
1. skróciłem wężyk o 1,5cm od strony podgrzewacza paliwa tj. jak idą rurki od baku do komory silnika i potem gumowe, więc od zasilania odciąłęm :P (mam zamówione org.)
2. wymienione zostały na nowe org. wężyki plastikowe z oringami (20), (44) na obrazku autora artek88
3. wymieniony filtr paliwa wraz z oringiem (zamiennik- jutro zakładam orginał) nie wiem czy dobrze widzę ale na obrazku są dwa oringi a ja mam tylko jeden na śrubie co filter trzyma.
Proszę o pomoc, z góry dziękuje :)
VIN: WDB2100041A488623
MODEL NAME: E 220 DIESEL
ENGINE: 604912 12 012558
TRANSMISSION: 722603 00 486979
Silnik M104 97' 2,2CDI 70KW <--TYLE CO WIEM
808 AEJ 06/1/M/X
artek88
Posty: 18
Rejestracja: 19 kwie 2010, o 21:58
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: artek88 »

ja jeszcze nie rozwiazałęm swojego problemu :)
WDB2020181A459269
Maciek853
Posty: 1
Rejestracja: 21 lip 2010, o 13:52
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Maciek853 »

Witam,
Ja u siebie w W210 2,5 diesel WDB2100101A069253 wymieniłem wszystkie oringi i dalej mam powietrze w przewodach paliwowych. Filtr paliwa wymieniony i przy nim oring tak samo, silnie dokręcony. Pompa wtryskowa sprawdzona. Przy podgrzewaczu paliwa też sucho.
Gdzie szukać usterki???
Dodam, że tak jak u kolegi silnik przerywa, a na dodatek strasznie stuka - dopiero jak się rozgrzeje i poprzepycha trochę to powietrze to zaczyna pracować cicho i równomiernie.
Koledzy HELP!!! Jak przyjdą mrozy to czuję, że nie odpali.
Awatar użytkownika
Arturo
VIP
Posty: 156
Rejestracja: 7 lis 2008, o 21:12
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Arturo »

Miałem ten sam problem , ale w silniku 300td.Powymieniałem oringi i przewody.Powietrze dalej było widoczne w przewodach i był problem z odpaleniem.Poradziłem sobie jednak z tym.U mnie przy pompie (z prawej strony patrząc od przodu auta)jest przykręcone takie plastikowe urządzenie(zapewne odcięcie paliwa) i w tym urządzeniu jest taki trochę szerszy oring i tamtędy ssało powietrze(miejsce ,gdzie wchodzi do pompy,chociaż też go wymieniłem).Założyłem po prostu 2 oringi w tym miejscu i dokręciłem.Problem ustąpił.Być może u Was w którymś miejscu też należy założyć 2 oringi lub 1 grubszy.Być może te wgłębienia na oringi też już nie są takie jak za nowości i gdzieś ssie.
pozdr
210, 97, 300T TD Avantgarde
wdb2102251a531813
Awatar użytkownika
PawełMerc
Posty: 9
Rejestracja: 27 sty 2011, o 19:59
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki

Post autor: PawełMerc »

Maciek853 pisze:Witam,
Ja u siebie w W210 2,5 diesel WDB2100101A069253 wymieniłem wszystkie oringi i dalej mam powietrze w przewodach paliwowych. Filtr paliwa wymieniony i przy nim oring tak samo, silnie dokręcony. Pompa wtryskowa sprawdzona. Przy podgrzewaczu paliwa też sucho.
Gdzie szukać usterki???
Dodam, że tak jak u kolegi silnik przerywa, a na dodatek strasznie stuka - dopiero jak się rozgrzeje i poprzepycha trochę to powietrze to zaczyna pracować cicho i równomiernie.
Koledzy HELP!!! Jak przyjdą mrozy to czuję, że nie odpali.
U mnie było tak samo też były wymienione oringi ,a powietrze cały czas pojawiało się w przewodach paliwowych.Przy podgrzewaczu też było sucho a jednak przez niego było zasysane powietrze.Po jego wymianie jak ręką odjął nie ma ani jednego bąbelka.Dla sprawdzenia proponuje ominąć podgrzewacz, i wszystko się wyjaśni. ;-)
obecnie:
Mercedes E 250 turbodiesel Elegance 99r. kombi
był:
Mercedes E 220 diesel Classic 97r. sedan
Awatar użytkownika
enterpath
Posty: 2
Rejestracja: 9 cze 2009, o 16:56
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: enterpath »

Chciałbym do tematu się podepiąć. W moim jest to samo. Powietrze w przewodach od filtra do pompy wtryskowej, lecz ze wszystkich postów, które przeczytałem, stwierdziłem, że ja mam inny filtr paliwa, ten wymienny wkład, i nie mogę sobie poradzić ani znaleźć tu odpowiedzi. Gdy dodaję gazu to więcej powietrza łapie i gaśnie. Potem parę razy kręcę, żeby zaskoczył. I dodatkowo nie mam pojęcia, czy mój model jest wyposażony w podgrzewacz.
W210 '99 E220 CDI Classic
Przed liftem
ralfi89
Posty: 1882
Rejestracja: 5 cze 2010, o 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ralfi89 »

U mnie szło powietrze na pracującym silniku od filtra do pompy wtrysk. Wymieniłem oringi. Dalej to samo. Wymieniłem przewody. Dalej jest tak samo. Od podgrzewacza do filtra nic nie widzę. Teraz jak przewody są czyste, nie przebarwione zobaczyłem, że jak gaszę samochód to w przewodzie od filtra do podgrzewacza jak by się cofało paliwo. Tam gdzie przewód leży niżej stoi ropa lecz powyżej tego poziomu jest pusto. W przewodzie od filtra do pompy nic takiego nie ma. Dodam, że nie mam problemu z odpalaniem, obojętnie kiedy, żadnych kontrolek. Trochę mnie to martwi i proszę o pomoc :)
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

ralfi89 pisze:jak gaszę samochód to w przewodzie od filtra do podgrzewacza jak by się cofało paliwo
wszystko jest ok. nie tu szukaj.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
ralfi89
Posty: 1882
Rejestracja: 5 cze 2010, o 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ralfi89 »

To co mam szukać bo już sam nie wiem na co patrzeć. ;) Jak silnik jest zapalony to w przewodzie od podgrzewacza do filtra nie zaobserowałem żadnego powietrza, za to od filtra do pompy coś tam zawsze jest. Tak też ma być? jak gaszę silnik to w tym przewodzie widać jakiś mały ale to mały pęcherz powietrza.

Tak pytam bo już się tyle na czytałem tego forum, że człowiek już nie wie co i jak.
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Jest dobrze tym się nie martw ,kiedyś te kropkę powietrza przerobi :hyhy:
E 270 CDI 2000r, lift, manual
ralfi89
Posty: 1882
Rejestracja: 5 cze 2010, o 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ralfi89 »

Bardziej denerwuje mnie to powietrze jak mam zapalony silnik. Jest go więcej niż ta mała kropka ;);) :hyhy:
Awatar użytkownika
exeresis
Posty: 444
Rejestracja: 8 lut 2013, o 09:13
Lokalizacja: WueM / Mazowieckie

Post autor: exeresis »

fabek pisze:
ralfi89 pisze:jak gaszę samochód to w przewodzie od filtra do podgrzewacza jak by się cofało paliwo
wszystko jest ok. nie tu szukaj.
fabek, tzn. że w tym miejscu może cofać się paliwo? Ja mam taki problem, że po dłuższym postoju mam problem z odpaleniem, tzn. jeśli auto się "wychłodzi", postoi kilka godzin to nawet przy -20 odpala z pół obrotu, natomiast jeśli upłynie 13-14h musi pokręcić 3-4 razy i odpala. W przewodzie od filtra do podgrzewacza jest prawie pusto- ale to zależy.
Teraz: Seat Leon 1M '03 1.9 ARL, Top Sport
Weitec coilovers.
Repliki RS6 19x8, 4x 215/35/19

EX:
E290 96'/97' Classic.
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 01r'
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

exeresis, od filtra do podgrewacza może się trochę cofnąć, ale to jest około 5cm pustego przewodu.

u Ciebie uwidentnie łapie powietrze, skoro po paru godz nie możesz nornmalnie odpalić. 90% przypadkow jest to nieszczelny podgrzewacz paliwka. można go ładnie ominąć, bez cięcia, niszczenia czegokolwiek, po prostu rurkę zasilającą nasunąć na króciec przewodu od filtra, zacisnąć opaską metalową z wyczuciem i całość unieruchomić przy pomocy opasek samozaciskowych plastikowych.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
exeresis
Posty: 444
Rejestracja: 8 lut 2013, o 09:13
Lokalizacja: WueM / Mazowieckie

Post autor: exeresis »

Dziękuje fabek, Obrazek te elementy połączyć ze sobą? Ściągnę ten przewód i go skręcę tak jak piszesz. Dodatkowo, może poddymiać na jasno-błękitno na początku i zalatywać ropą (kolega Master z TDI TUNING wypowiadał się, że taki objaw może wystąpić)?
Teraz: Seat Leon 1M '03 1.9 ARL, Top Sport
Weitec coilovers.
Repliki RS6 19x8, 4x 215/35/19

EX:
E290 96'/97' Classic.
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 01r'
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 53 gości