Kolektor ssący - otwarte klapki
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Kolektor ssący - otwarte klapki
tak jak w temacie, co będzie skutkiem tej operacji ??
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2010, o 01:23 przez E320CDI, łącznie zmieniany 1 raz.
Robiłem takie testy u siebie.Przy odłączonej wtyczce silniczka sterującego klapkami a co za tym idzie,przy maksymalnie otwartych klapkach silnik chodzi normalnie.Idealnie przyspiesza i może to złudzenie, ale mniej kopci.Sterownik nie przechodzi w tryb awaryjny.
Edit.
To są klapki rezonacyjne a EGR to zawór.
Edit.
To są klapki rezonacyjne a EGR to zawór.
W210 320cdi. WDB2100261B494719 '2002
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Tiaaa.... a efekt cieplarniany widzieliśmy ostatniej zimy :mrgreen: :lol:radzioll pisze:jesli wywalamy klapki wtedy nasz samochod bardziej zanieczyszcza środowisko
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
witam.u mnie jest odłączona wtyczka od klapek już od jesieni ubiegłego roku i nie zauważyłem zmian w spalaniu (tzn.wyświetlanych przez komp) :-) jedyne co to wydaje mi się że troszkę gorzej zbiera się z niskich obr ale naprawdę trzeba by się mocno wczuć żeby to zauważyć a tak poza tym nic :mrgreen:
MB W210 320 CDI COMBI AVANGARDE 2000R WDB2102261B179634
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Jak masz kanał, to całe sterowanie klapkami widać od spodu. Dźwigienki także. To co nieco umożliwia weryfikację pracy całego układu. Często dzieje się tak, że dźwigienki wyrabiają się na połączeniach i luzy powodują, że klapki nie pracują w całym zakresie, czasem nawet dźwigienki się rozłączają.
Podłączenie pod SD umożliwia też zasterowanie siłownika klapek i ocenę jego sprawności oraz czy steruje wtedy, gdy powinien.
Są ludzie, którzy jeżdżą cały czas z odłączonymi lub wręcz zdemontowanymi klapkami i żyją.
Podłączenie pod SD umożliwia też zasterowanie siłownika klapek i ocenę jego sprawności oraz czy steruje wtedy, gdy powinien.
Są ludzie, którzy jeżdżą cały czas z odłączonymi lub wręcz zdemontowanymi klapkami i żyją.
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
U mnie właśnie zwiększyło się spalanie, czyściłem EGR, sprawdzone wtryski (jeden wymieniony reszta uszczelniona) klapki jak sprawdzałem na jesieni to chodziły i wtedy spalanie było jeszcze w normie, teraz tylko delikatnie drgną tak jakby chciały iść ale się blokują. Ja kanału niestety nie mam, ale podjądę do kumpla to posprawdzam od dołu, odepne je i zobacze jak chodzą.
E270CDI Avantgarde 2000r
WDB2100161B300064
WDB2100161B300064
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Może się okazać, że po odłączeniu od siłownika i poruszaniu ręką klapki chodzą normalnie. Wtedy trzeba przyjrzeć się siłownikowi...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Czy słuszna diagnoza ?
Witam wszystkich serdecznie jako żółtodziób na tym Forum. Szerokiej drogi !
a teraz do rzeczy. U mnie straciłem obroty ponad 3000. Diagnoza w autoryzowanym serwisie:
wszystko powiemy po teście komputerowym ( ponad 400 zł ) ale udało mi się dowiedzieć co przypuszczają : silniczek, kolektor dolotowy.
W innym warsztacie bez autoryzacji po krótkim teście wytypowano te dwa podzespoły jako na pewno uszkodzone. Ponieważ działo się bardzo daleko od mojego miejsca zamieszkania zdecydowałem sie na wymianę od razu.
Mam wymontowane te dwa podzespoły, widoczna jest wyrwana dźwignia sterująca a silniczka nie sprawdziłem do dziś. Po zapoznaniu się z powyższymi wypowiedziami zastanawiam się czy rzeczywiście powodem braku obrotów powyżej 3000 były wymienione części. Dodatkowo utwierdza mnie w przekonaniu fakt braku obniżenia obrotów do poniżej 3000 przy wypiętym siłowniczku co prowadzi do wniosku iż mikrokontroler silnika steruje a nie kontroluje pracy tych podzespołów. Ciekawy jestem na opinie znawców tematu.
a teraz do rzeczy. U mnie straciłem obroty ponad 3000. Diagnoza w autoryzowanym serwisie:
wszystko powiemy po teście komputerowym ( ponad 400 zł ) ale udało mi się dowiedzieć co przypuszczają : silniczek, kolektor dolotowy.
W innym warsztacie bez autoryzacji po krótkim teście wytypowano te dwa podzespoły jako na pewno uszkodzone. Ponieważ działo się bardzo daleko od mojego miejsca zamieszkania zdecydowałem sie na wymianę od razu.
Mam wymontowane te dwa podzespoły, widoczna jest wyrwana dźwignia sterująca a silniczka nie sprawdziłem do dziś. Po zapoznaniu się z powyższymi wypowiedziami zastanawiam się czy rzeczywiście powodem braku obrotów powyżej 3000 były wymienione części. Dodatkowo utwierdza mnie w przekonaniu fakt braku obniżenia obrotów do poniżej 3000 przy wypiętym siłowniczku co prowadzi do wniosku iż mikrokontroler silnika steruje a nie kontroluje pracy tych podzespołów. Ciekawy jestem na opinie znawców tematu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości