Kolektor ssący - otwarte klapki

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

E320CDI

Kolektor ssący - otwarte klapki

Post autor: E320CDI »

tak jak w temacie, co będzie skutkiem tej operacji ??
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2010, o 01:23 przez E320CDI, łącznie zmieniany 1 raz.
Grego
Posty: 257
Rejestracja: 30 paź 2009, o 08:08
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Grego »

Robiłem takie testy u siebie.Przy odłączonej wtyczce silniczka sterującego klapkami a co za tym idzie,przy maksymalnie otwartych klapkach silnik chodzi normalnie.Idealnie przyspiesza i może to złudzenie, ale mniej kopci.Sterownik nie przechodzi w tryb awaryjny.
Edit.
To są klapki rezonacyjne a EGR to zawór.
W210 320cdi. WDB2100261B494719 '2002
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Moze sie zdecydujcie czy otwieracie EGR czy klapki?

Klapki mozna wywalic i nic sie nie dzieje. Mowa o klapkach w kolektorze ssacym.
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
radzioll
Posty: 296
Rejestracja: 1 wrz 2008, o 00:29
Lokalizacja: Łódź

Post autor: radzioll »

jesli wywalamy klapki wtedy nasz samochod bardziej zanieczyszcza środowisko
Mercedes E 270 cdi GT - 2001 r. - AVANTGARDE - automat
WDB2100161B345096
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

radzioll pisze:jesli wywalamy klapki wtedy nasz samochod bardziej zanieczyszcza środowisko
Tiaaa.... a efekt cieplarniany widzieliśmy ostatniej zimy :mrgreen: :lol:
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

spalanie wzrosnie.
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

E320CDI, zmien nazwe tematu.
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

fabek pisze:spalanie wzrosnie.
Ja uważam, że wręcz przeciwnie...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
rob72
VIP
Posty: 200
Rejestracja: 30 wrz 2008, o 17:46
Lokalizacja: kostrzyn n/o

Post autor: rob72 »

witam.u mnie jest odłączona wtyczka od klapek już od jesieni ubiegłego roku i nie zauważyłem zmian w spalaniu (tzn.wyświetlanych przez komp) :-) jedyne co to wydaje mi się że troszkę gorzej zbiera się z niskich obr ale naprawdę trzeba by się mocno wczuć żeby to zauważyć a tak poza tym nic :mrgreen:
MB W210 320 CDI COMBI AVANGARDE 2000R WDB2102261B179634
pxj
Posty: 137
Rejestracja: 4 lis 2008, o 18:33
Lokalizacja: Katowice

Post autor: pxj »

U mnie zauważłem, że klapki nie chodzą, czy wyjęcie kolektora, wyczyszczenie i rozruszanie tych klapek coś da czy szkoda się męczyć, bo z tego co widzę wyciągnąć kolektor to jest co robić. A może ma ktoś jakiś knif jak bez większego bólu go wyjąć?
E270CDI Avantgarde 2000r
WDB2100161B300064
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Jak masz kanał, to całe sterowanie klapkami widać od spodu. Dźwigienki także. To co nieco umożliwia weryfikację pracy całego układu. Często dzieje się tak, że dźwigienki wyrabiają się na połączeniach i luzy powodują, że klapki nie pracują w całym zakresie, czasem nawet dźwigienki się rozłączają.
Podłączenie pod SD umożliwia też zasterowanie siłownika klapek i ocenę jego sprawności oraz czy steruje wtedy, gdy powinien.

Są ludzie, którzy jeżdżą cały czas z odłączonymi lub wręcz zdemontowanymi klapkami i żyją. :idea:
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
pxj
Posty: 137
Rejestracja: 4 lis 2008, o 18:33
Lokalizacja: Katowice

Post autor: pxj »

U mnie właśnie zwiększyło się spalanie, czyściłem EGR, sprawdzone wtryski (jeden wymieniony reszta uszczelniona) klapki jak sprawdzałem na jesieni to chodziły i wtedy spalanie było jeszcze w normie, teraz tylko delikatnie drgną tak jakby chciały iść ale się blokują. Ja kanału niestety nie mam, ale podjądę do kumpla to posprawdzam od dołu, odepne je i zobacze jak chodzą.
E270CDI Avantgarde 2000r
WDB2100161B300064
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Może się okazać, że po odłączeniu od siłownika i poruszaniu ręką klapki chodzą normalnie. Wtedy trzeba przyjrzeć się siłownikowi...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
digital
Posty: 46
Rejestracja: 12 kwie 2010, o 22:22
Lokalizacja: Kraków

Czy słuszna diagnoza ?

Post autor: digital »

Witam wszystkich serdecznie jako żółtodziób na tym Forum. Szerokiej drogi !

a teraz do rzeczy. U mnie straciłem obroty ponad 3000. Diagnoza w autoryzowanym serwisie:
wszystko powiemy po teście komputerowym ( ponad 400 zł ) ale udało mi się dowiedzieć co przypuszczają : silniczek, kolektor dolotowy.
W innym warsztacie bez autoryzacji po krótkim teście wytypowano te dwa podzespoły jako na pewno uszkodzone. Ponieważ działo się bardzo daleko od mojego miejsca zamieszkania zdecydowałem sie na wymianę od razu.

Mam wymontowane te dwa podzespoły, widoczna jest wyrwana dźwignia sterująca a silniczka nie sprawdziłem do dziś. Po zapoznaniu się z powyższymi wypowiedziami zastanawiam się czy rzeczywiście powodem braku obrotów powyżej 3000 były wymienione części. Dodatkowo utwierdza mnie w przekonaniu fakt braku obniżenia obrotów do poniżej 3000 przy wypiętym siłowniczku co prowadzi do wniosku iż mikrokontroler silnika steruje a nie kontroluje pracy tych podzespołów. Ciekawy jestem na opinie znawców tematu.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

mowicie o demontazu i blokadzie klapek, a czy ktos z was zastanawial sie do czego tak naprawde sluza klapy rezonacyjne? moim zdaniem zanim przyjdzie do glowy pomysl, aby cos popsuc trzeba wiedziec do czego to jest :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości