Strona 7 z 19

wyjęcie i założenie pompy wtryskowej 2,9TD

: 28 lut 2011, o 16:54
autor: macies
Witam, proszę o podpowiedz bo mam sprzeczne informacje. Musze oddać pompę wtryskowaą do uszczelnienia. Powiedział mi gość co ma uszczelnić, że nie ma problemu przy wyjmowaniu pompy tylko zaznaczyć jej położenie i poźniej spowrotem zamontowac.
Natomiast mój mechanik twierdzi ze po takiej robocie to nie odpali samochód, że trzeba zrobić regulację. Kto ma rację ?

uszczelnienie pompy 2,9 poznań

: 4 mar 2011, o 02:37
autor: jarecki500
i w końcu mnie to dopadło...
robił ktoś to w poznaniu lub okolicach? możecie polecić kogos? i jakie maja ceny?

: 6 mar 2011, o 14:12
autor: paputek11
najlepszym sposobem na umycie pompy z tłustej ropy jest benzyna ekstrakcyjna.

: 8 mar 2011, o 03:29
autor: jarecki500
widze ze nikt z poznania nie robił pompy... to ciekawe :)

: 8 mar 2011, o 08:43
autor: macies
Spróbuj podokręcać wszystkie śruby od pompy, bo wydaje mi sie ze przestała mi cieknąc pompa :mrgreen:

: 8 mar 2011, o 14:22
autor: jarecki500
juz zlokalizowałem wyciek... ale w tym miejscu nie ma czego dokręcać :-(

mianowicie od spodu jest na pompie taki korek jakby plastikowy (ja wiem ze to nie korek ale tak wygląda) i na 99,99% spod tego tego korka mi sie sączy ropka... jakby było gdzies zdjęcie takiej pompy to bym pokazał skąd to leci

: 8 mar 2011, o 14:45
autor: macies
Wiem o co chodzi, No to chyba dobra wiadomość bo nie trzeba całej pompy wyjmować do uszczelnienia tego ...
Obrazek

: 8 mar 2011, o 15:53
autor: jarecki500
tam nie ma jak reki włożyc nawet i czy dobra wiadomośc??? czemu tak myslisz? nawet nie wiem czy są tam jakieś śrubki żeby to rozkręcić i jakie uszczelki (oringi) tam szukać? tak to wygląda jakby spod 5 leciało... z rysunku nie widze czy można to zdemontowac?

: 11 mar 2011, o 16:51
autor: kiedrro
tak ja ostatnio dawałem cała pompę do uszczelniania akurat element u ciebie uszczelnią ci bez problemów i bez wyjmowania jest on na dwa imbusy jeżeli pamiętam

: 11 mar 2011, o 17:35
autor: jarecki500
ja tez juz jestem umowiony na uszczelnienie kompletne czyli wymiany wszystkich oringów ale kosztowac to bedzie 400zł plus 250 demontaz montaz pompy
nie wiem jak tam sie wogole dostac a umowiony jestem na przyszły tydzien... kurde zeby sie tak dało to bym to zrobil...

wycieki z pompy wtryskowej 2,9 td

: 29 mar 2011, o 14:17
autor: wiesiek290
witam wszystkich.mam problem z wyciekiem pompy wtryskowej z pod czarnego plastiku tam gdzie wchodza kable w moim mietku 2.9 td. odkrecilem ten plastik a potem gorny dekielek na pompie a tam zonk.wlutowane sa kable w sterownik i nie da rady wymienic tych oringow.Moze ma ktos rade na ten wyciek. :cry:

: 2 kwie 2011, o 11:43
autor: klejk1
Witam, mam spory problem. Ostatnio zaóważyłem wycieki z pompy wtryskowej. Ropa wyciekała z pod dekielka nastawniki i i z pod nastawnika, a wiec postanowiłem wymienić dwie uszczelki kształtowe. Popełniłem spory błąd podczas wymiany ponieważ nie zaznaczyłem pozycje nastawnika względem pompy. Teraz po złożeniu wszystkiego, Auto nie pali. Na początku silnik załapywał, ale strasznie szarpał i po zaledwie 4 sekundach gasł. Z tego co wyczytałem praktycznie nie dam rady wrócić do orginalnej pozycji nastawnika. Jest jakiś ratunek oprócz wymiany całej pompy? Bardzo proszę o pomoc.

Powalczyłem dzisiaj troche z tą kalibracją nastawnika i udało się:D Autko pali bez problemu na luzie trzyma ładnie obroty no i sprawdzałem spalanie, wszystko jest jak należy. Co najważniejsze w końcu pompa sucha:)

: 3 kwie 2011, o 15:49
autor: avandgarde
Skoro auto już pali to zasuwaj do mechanika na kompa aby ustawił dobrzę dawkę. ;-)

: 4 kwie 2011, o 10:01
autor: klejk1
Sprawdzałem spalanie i wyszło mi 7,5 litra na mieście mieście i ok 6,5l na trasie. Jeżeli jest zła dawka paliwa, jakie są jej objawy i czy może to spowodować jakieś większe usterki? Dodam że silnik pracuje równo i w czasie jazdy nie odczówam żadnych szarpnięc czy spadków obrotów. Testowałem prędkości do 180 i wszystko było ok.

: 4 kwie 2011, o 11:37
autor: allias
klejk1 pisze:Sprawdzałem spalanie i wyszło mi 7,5 litra na mieście mieście i ok 6,5l na trasie. Jeżeli jest zła dawka paliwa, jakie są jej objawy i czy może to spowodować jakieś większe usterki? Dodam że silnik pracuje równo i w czasie jazdy nie odczówam żadnych szarpnięc czy spadków obrotów. Testowałem prędkości do 180 i wszystko było ok.
Jak avangade zalecalbym sprawdzenie nawet jesli jest oki. Bedziesz mial pewnosc ze jest jak nalezy.