E 270Cdi, 3 tys obrotow max i brak mocy

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

koalakm
Posty: 88
Rejestracja: 14 lip 2008, o 18:45
Lokalizacja: Poznan

E 270Cdi, 3 tys obrotow max i brak mocy

Post autor: koalakm »

Witam

Na wstepie aby nie zostac "zjechanym" ze nie uzywam opcji szukaj, informuje, iz szukalem i czytalem wszystkie watki dotyczace tego rpoblemu.

Jednak z racji ze kazdy przypadek jest inny, poprzedzonymi innymi zdarzeniami chce opisac moj, moze to pozwoli na jakas szczegolowa diagnoze, tym bardziej ze doceniam rady znalezione na tym forum.

Merc E 270CDI, rok 2000 po lifcie.
Oczywiscie wszystko bylo pieknie do czasu. Najpierw wysunela sie plastikowa rurka z przodu silnika (nie wiem czy to z pompy czy z czego) i byl wyciek ropy. Jeden z wtryskow zaczal cykac. Kupilem nowe 2 te plastikowe rurki, jedna dluzsza (ktora idzie do listwy) i ta krotka. Wymienione. Nastepnie wyjalem wtrysk, czyszczenie, nowa podkladka, zrobione.
Teraz dokladnie nie potrafie okreslic kiedy nastapilo zmulenie auta gdyz ojciec nim jezdzi, jednak najprawdopodobniej zgralo sie to z wysunieciem sie rurki i wyciekiem ropy.

Teraz auto na biegu jalowym kreci do 3 tys max - z tego co juz wyczytalem na forum jest to tryb awaryjny, gdyz cos jest nie tak.
Tym samym auto nie ma takiej mocy jak mialo. Jedzie sie jak kareta i nie reaguje na mocniejsze wcisniecie gazu, wlasciwie delikatne wciskanie gazu daje troszke lepszy efekt. Raz jak jechalem nagle sie odmienilo na kilka sekund i jechal normalnie, jednak za chwile zmulenie i tak juz jest caly czas.
Silnik odpala pieknie czy zimny czy cieply niem a znaczenia.

Czy na podstawie tych reczy mozecie mi cos doradzic? Wiem ze mam jechac na kompa i to mam zamiar zrobic, boje sie jednak wywalania kasy w bloto, gdyz z opisow wielu osob wynika ze na kompie wychodzi jedno a okazuje sie ze to wcale nie jest uszkodzone, tylko uszkodzone jest cos innego.

pozdrawiam
koala
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Sprawdz podłączenie przepływomierza ewentualnie sam przepływomierz
E 270 CDI 2000r, lift, manual
kamilz1
Posty: 6
Rejestracja: 12 mar 2010, o 13:48

Post autor: kamilz1 »

Kolego u mnie przyczyną był zawór - sterownik ciśnienia turbiny, samochód miał takie same objawy jak u Ciebie, tak mi wykazało podłączenie pod komp. po wymianie wszystko wróciło do normy, przyśpieszenie ok. ,ale do 140 km/h i potem znowu odcięcie do 3000 tyś. obrotów, ale tym razem przynajmniej wszystko wracało do normy po wyłączeniu auta i ponownym zapaleniu,umówiłem się już na ponowną diagnozę, ale niedawno wymieniałem termostat i zauważyłem lekko pęknięty przewodzik z prawej strony , który wychodzi od kolektora z mniejszej srebrnej osłony i "idzie" do jakiegoś sterownika obok , po wymianie wszystko aż miło :-), ale podstawa to podłączenie pod komputer bo przyczyn może być wiele.
Pozdrawiam
Obecnie MB C-220 CDI
---------------------------------
MB 201 200 D
MB 124 250 D
MB 202 200 D
MB 210 220 D
koalakm
Posty: 88
Rejestracja: 14 lip 2008, o 18:45
Lokalizacja: Poznan

Post autor: koalakm »

Koszty wymiany spore tego sterownika?
kamilz1
Posty: 6
Rejestracja: 12 mar 2010, o 13:48

Post autor: kamilz1 »

Sterownik dostałem w Warszawie, używany-sprawdzony za 140 zł , a wymiana to odpięcie kostki i 3 przewodów, także każdy da radę sam.
Sterownik taki jak na tej aukcji:
http://moto.allegro.pl/item943500237_me ... _wawa.html

Tylko jak powiedział mi sprzedający rożnią się one kolorem gumki:-) , na tej aukcji jest niebieska, a ja miałem czarną.

Ale podstawa u Ciebie to diagnoza bo przyczyn może byś wiele, także nie sugeruj się tym co było u mnie.

[ Dodano: 2010-03-12, 15:29 ]
Popatrz jeszcze gokładnie, może przy wymianie tych rurek uszkodziłeś lub poluzowałeś jakiś przewód od podciśnienia.

[ Dodano: 2010-03-12, 15:32 ]
Jak usuniesz problem to daj znać co było przyczyną.
Obecnie MB C-220 CDI
---------------------------------
MB 201 200 D
MB 124 250 D
MB 202 200 D
MB 210 220 D
koalakm
Posty: 88
Rejestracja: 14 lip 2008, o 18:45
Lokalizacja: Poznan

Post autor: koalakm »

oki dzieki wielkie za porady. Zdaje sobie sprawe ze na kompa musze jechac. Pojade i zobacze, boje sie tylko ze wyjdzie 100 przyczyn ;) a zadna prawdziwa ;)

oczywiscie jak zdiagnozuje i wyeliminuje problem napisze
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular »

Wczoraj zrobiło mi się to samo. Z doświadczenia wiem, że na 90% to uszkodzony przepływomierz.
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
koalakm
Posty: 88
Rejestracja: 14 lip 2008, o 18:45
Lokalizacja: Poznan

Post autor: koalakm »

okular daj tez prosze znac na forum jak wymienisz i bedzie ok.

pozdr
koala

[ Dodano: 2010-03-15, 19:39 ]
aha jeszcze jedna moja uwaga i pytanie.

Jak to dziala mniej wiecej. Jezeli uszkodzony jest np przeplywomierz i sterownik silnika to wuczyje, czytalem ze odlacza uszkodzone urzadzenie i przechodzi w tryb awaryjny. Teraz pytanie jest takie, czy podczas pracy sprawdza nie wiem co jakis czas czy aby moze dane urzadzenie nie dziala poprawnie? Czy sprawdza to tylko przy zapalaniu?
Dziwi mi troche ze jadac przy braku moce na kilka sekund zaczal ciagnac i nagle znowu brak mocy i tak juz pozostalo, czy to moze jakas wskazowka?

pozdr
koala
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

koalakm, przy uszkodzonym przeplywomierzu czasem jest tak jak u Ciebie.
Na kilka sekund mu sie przypomina, ze ma jechac normalnie.
E 220 CDI '01 Elegance
koalakm
Posty: 88
Rejestracja: 14 lip 2008, o 18:45
Lokalizacja: Poznan

Post autor: koalakm »

wymienilem olej, filtr oleju, filtr paliwa i filtr powietrza.

Sprawdzalem jak auto sie zachowuje na odlaczonym przeplywomierzu i nie ma zadnej roznicy czy jest podpieta czy tez nie, czy to jakas wskazowka?

pozdrawiam
koalakm
E-270CDI automat, 2000r. lift, sedan,
przebieg 250 tys.
WDB2100161a979972
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

To wskazowka, ze powinenies podpiac pod komputer.
Bardo prawdopodobne, ale to jest po prostu tryb awaryjny, moze to byc jeszcze 50 innych rzeczy.

Jezdzisz tak 3 tygodnie i jeszcze nigdzie z tym nie byles?
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
kowal755
Doradca
Posty: 2490
Rejestracja: 16 lut 2010, o 16:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kowal755 »

Na 90% przepływomierz. To typowe objawy jego uszkodzenia. Idzie tylko do 3tys., a jak mu się za chce czasami to normalnie. Pamiętaj tylko, żeby kupić oryginał. Zamienniki są nic nie warte.
Mercedes E220 CDI, sedan, 2002r.
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Pierburg tylko i wylacznie.
Nie musi byc z salonu.
E 220 CDI '01 Elegance
koalakm
Posty: 88
Rejestracja: 14 lip 2008, o 18:45
Lokalizacja: Poznan

Post autor: koalakm »

jeszcze nie bylem na kompie fakt - ale nie mialem kiedy. Teraz w sobote wymienialem oleje itp i dlatego napisalem.
dzieki za info, teraz juz napisze po wizycie na kompie.
E-270CDI automat, 2000r. lift, sedan,
przebieg 250 tys.
WDB2100161a979972
Awatar użytkownika
dk77
VIP
Posty: 98
Rejestracja: 2 lut 2009, o 20:48
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: dk77 »

koalakm pisze:Teraz auto na biegu jalowym kreci do 3 tys max - z tego co juz wyczytalem na forum jest to tryb awaryjny, gdyz cos jest nie tak.
Tym samym auto nie ma takiej mocy jak mialo. Jedzie sie jak kareta i nie reaguje na mocniejsze wcisniecie gazu, wlasciwie delikatne wciskanie gazu daje troszke lepszy efekt. Raz jak jechalem nagle sie odmienilo na kilka sekund i jechal normalnie, jednak za chwile zmulenie i tak juz jest caly czas.
Silnik odpala pieknie czy zimny czy cieply niem a znaczenia.
Witam. Zanim pojedziesz na komputer sprawdź wszystkie połączenia węży, mające coś wspólnego z powietrzem. Czy nie zauważyłeś (usłyszałeś) np. jakieś dziwne świszczenie lub inną pracę silnika (jakby głośniejszą)? Sam doświadczyłem tego samego ale w moim przypadku spadł przewód (rura) od interkulera (chłodzenie doładowania) znajduje się on w dolnej części chłodnicy (ale jako osobny element). Otwórz klapki-zaślepki w zderzaku wsadź rękę i sprawdź czy nie spadła któraś rura. Pozdrawiam
Mercedes W210 2,7 CDI, 2001 r. Elegance/Kombi.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 23 gości