Fuel Temperature Sensor 300TD Y1/1b1

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Kiciek
Posty: 78
Rejestracja: 20 wrz 2009, o 22:40
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Kiciek »

umówiłem sie na wtorek w serwisie boscha adamczyk w piekarach ślaskich bo ten mój macher uparty i twierdzi że tak ma byc - szkoda słów , bosch mi potwierdził twoją wersję czyli że za mocno skręcone sekcje oczywiście też diagnoza na telefon, powiedzieli że może wystarczy poluzować ale moze sie okazać że to nic nie da i będą musieli pompe wyciągać na stół i ustawiać od nowa. Pytanie zatem czy moge na tym śmigać do wtorku czy raczej go odstawić - oni mówią że nie powinno sie raczej nic stać a jakieś 50 km potrzebuje zrobic
E300TD 1997r ELEGANCE Sedan WDB2100251A578114
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Tu bardziej chodzi o to, by nie dawać zbyt dużych obrotów i obciążeń.Wiadomo jak najszybciej
naprawić.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Kiciek
Posty: 78
Rejestracja: 20 wrz 2009, o 22:40
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Kiciek »

witam, jestem po 3 tygodniowej przerwie - byłem z moją głośną pompą w serwisie boscha - - wykręcili krućce - skręcili spowrotem odpowiednim momentem i w zasadzie zmiana niewielka lub żadna ( powiedział że teraz jest dobrze skręcona i moge tak jeździć lub zdecydować się na remont pompy czyli wymiana zaworów itd) a na dodatek pojawił się nowy problem - mianowicie nie trzyma dawki paliwa (dlatego zaleca wymianę zaworków) na wolnych obrotach i szarpie - i mam pytanie - czy to jest rzeczywiście kwestia zaworów czy też jakiegoś nastawnika dawkowania paliwa i czy to można na SD ustawić bez ingerencji w pompę i jej osprzęt - bo może ktoś chce mnie naciągnąć a tylko poprzestawiali na kompie wartości dawkowania. Czyli zaworki i remont czy SD i 3 min roboty czy może jeszcze coś innego...? Będę wdzięczny za radę

[ Dodano: 2010-09-24, 15:44 ]
.....a może to regulator obrotów ( dodam jeszcze że to szarpanie ( i powiązane z tym falownie obrotów ) objawia się na wolnych obrotach również w trakcie zmiany każdego biegu np z D na N lub z N na R
E300TD 1997r ELEGANCE Sedan WDB2100251A578114
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Niestety w tej sytuacji żadne SD nie pomoże.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Kiciek
Posty: 78
Rejestracja: 20 wrz 2009, o 22:40
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Kiciek »

czyli stawiasz na zawory i remont pompy, falujące obroty są tylko konsekwencją zużytej pompy?

[ Dodano: 2010-10-23, 18:03 ]
Noc mam jeszcze pytanko czy można wymienić zawory w mojej pompie bez wyciągania jej na "stół"?
E300TD 1997r ELEGANCE Sedan WDB2100251A578114
Awatar użytkownika
diedo754
Posty: 328
Rejestracja: 31 mar 2010, o 17:47
Lokalizacja: Żory

Post autor: diedo754 »

demmag
to co piszesz ma sens.Moze bys sie zajal tym dla nas by masze chodziły jak pszczołki tez? Jakie sa koszty naprawy tego i co mam ci wysłac by sie o tym przekonac?

[ Dodano: 2010-12-22, 10:54 ]
jjankielo- zrobiłes zeby chodził Ci cichutko, czy nadal masz klekot i odpusciles.pytam bo autor tego wynalazku milczy jak zaklety

[ Dodano: 2010-12-22, 10:55 ]
A może KTOS zrobił to niech sie podzieli z nami
WDB2102061X072423
S210 CDI 2002r
TataDama
Posty: 93
Rejestracja: 4 sty 2011, o 00:48
Lokalizacja: Łódź

Post autor: TataDama »

Witam,
Ponieważ miałem wyciek na tym śmiesznym zaworku odcinającym, w którym jest również termistorek pokusiłem się o sprawdzenie przewodzenia i charakterystyki - jest OK!

A mój silnik po regeneracji głowicy i wtrysków tuż po odpaleniu pracuje miękko jak aksamit.
Po 1-3minutach zaczyna klekotać.
Także to nie ten trop Koledzy.

NIESTETY :roll:
WDB1400571A000520
oraz: W202 200D, Micra K11, Prosiak 928S x 2
ex: W140 S350; S210 300TD; 2xW123, 2xW124, 2xW126, 3x924, 944, 106, Scorpio, 601S de Luxe i nie pamiętam :]
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

TataDama pisze:Witam,
Ponieważ miałem wyciek na tym śmiesznym zaworku odcinającym, w którym jest również termistorek pokusiłem się o sprawdzenie przewodzenia i charakterystyki - jest OK!

A mój silnik po regeneracji głowicy i wtrysków tuż po odpaleniu pracuje miękko jak aksamit.
Po 1-3minutach zaczyna klekotać.
Także to nie ten trop Koledzy.

NIESTETY :roll:
Czy ja jestem taki stary i niedowidzę?
Kolego nikt nie miał szans Ci pomóc, bo jeszcze o pomoc nie prosiłeś, a już piszesz:
"Niestety" i "to nie ten trop Koledzy".

Wiesz Kolego, skoczę do lodówki, muszę ją objechać, bo rano nie wyskoczyła po piwo. :lol: :lol: :lol:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
TataDama
Posty: 93
Rejestracja: 4 sty 2011, o 00:48
Lokalizacja: Łódź

Post autor: TataDama »

Chyba się nie zrozumieliśmy kolego NOC.
Ja tu nie proszę o pomoc. Napisałem, że przy okazji wymiany oringów w zaworze odcinającym sprawdziłem termistor, którego awaria wg tezy stawianej przez założyciela tematu powoduje twardą pracę silnika po ok. minucie od uruchomienia.
W przypadku mojego samochodu nie jest to prawdą. Termistor dobry, a silnik po tej osławionej minucie zaczyna klekotać gorzej jak W123 które miałem przyjemność eksploatować kilkanaście lat temu.
Tyle w temacie.
Podzieliłem się swoimi obserwacjami "praktycznymi".
W większości niestety są tutaj tylko teoretyczne dywagacje, ludzie się dopytują czy pomogło czy nie, szukają termistorów itp. Jam sprawdził to na sobie i się dzielę wnioskami.
A to, że standardem wszystkich forów jest milion tematów pobocznych poruszanych pod zupełnie nie związanym z nimi tytułem wątku to już inna sprawa :mrgreen: Ten temat np. dotyczył początkowo czujnika temperatury ON. 8-)

Także myślę, że możesz swoją lodówkę przeprosić. Chyba, że jeszcze jej nie objechałeś.
Zaopatrzeniem w piwo musze sie zajmować sam.

NIESTETY :lol:
WDB1400571A000520
oraz: W202 200D, Micra K11, Prosiak 928S x 2
ex: W140 S350; S210 300TD; 2xW123, 2xW124, 2xW126, 3x924, 944, 106, Scorpio, 601S de Luxe i nie pamiętam :]
Awatar użytkownika
diedo754
Posty: 328
Rejestracja: 31 mar 2010, o 17:47
Lokalizacja: Żory

Post autor: diedo754 »

TataDama- masz rację, bo jesli by tak było, że silniki by pięknie mruczały w naszych mercedesach to dawno by to robił kazdy dobry warsztat.Chwalą sie czyms co jest wrecz irracjonalne lub by dopiec innym.Jest to przykre.

[ Dodano: 2011-02-03, 13:22 ]
demmag milczysz szarlatanie
WDB2102061X072423
S210 CDI 2002r
paputek11
Posty: 670
Rejestracja: 6 maja 2008, o 10:33
Lokalizacja: jaworzno

Post autor: paputek11 »

kolego demmag mam pytano skoro bawiłeś się rozbieraniem zaworku gaszenia to może mi powiesz gdzie znajduje się trzecia śruba podobno w jakimś gnieździe tylko nie wiem gdzie ażeby zdemontować zawór i wymienic oringi.dziekuje
w210 2,5 d 1996 r. avangarde
VIN WDB2100101A097747
Awatar użytkownika
diedo754
Posty: 328
Rejestracja: 31 mar 2010, o 17:47
Lokalizacja: Żory

Post autor: diedo754 »

paputek11 zapomnij ze demmag da ci znac , zasial cos i cisza
WDB2102061X072423
S210 CDI 2002r
Awatar użytkownika
gizmo
Posty: 87
Rejestracja: 28 gru 2008, o 23:54
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gizmo »

Otoz u mnie wyszlo na SD ze mam niesprawny czujnik paliwa.
Po przestudiowaniu tego tematu, podjechalem do firmy TEWA na ul Przeskok 18 w lublinie, i panowie tam poinformowali mnie iz szklanych termistorow nie maja, ale wykonaja mi termistor o zadanych parametrach w obudowie miedzianej, zalanej zywica epoksydowa, na wtorek, koszt 20 zlotych :)
S210 3.0 TD Avantgarde 1997 r.
WDB2102251A457581
Awatar użytkownika
diedo754
Posty: 328
Rejestracja: 31 mar 2010, o 17:47
Lokalizacja: Żory

Post autor: diedo754 »

gizmo- daj znac czy po wymianie twoja dama bedzie mruczec jak pszczolka czy jak traktor
WDB2102061X072423
S210 CDI 2002r
Awatar użytkownika
gizmo
Posty: 87
Rejestracja: 28 gru 2008, o 23:54
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gizmo »

Dam znac koniecznie :)
Planowana wymiana za dwa tygodnie w sobote, bo wczesniej brak czasu, a poza tym i tak pozniej musze podskoczyc na SD :)

[ Dodano: 2011-04-14, 11:38 ]
Obiecałem ze dam znać wiec daje :)

Czujnik wymieniony, dobrany według parametrów które kolega podał na pierwszej stronie tematu, panowie w firmie tewa wykonali czujnik na zamówienie w obudowie miedzianej i zalanej żywica, ponieważ nie mieli szklanych termistorów, ani nic innego odpornego na rope czy tez inne płyny.
Po wymianie czujnika zaobserwowałem zmianę w czasie grzania świec, tzn np jak silnik ciepły jest, to po odpaleniu w ogóle nie grzeją, a wcześniej grzały i to długo, wiec przypuszczam ze to miało coś wspólnego z niesprawnym czujnikiem, innych wielkich zmian nie zaobserwowałem.
Dziś bylem na SD, błędu nie ma, tzn ze czujnik o podanych wartościach jakoś działa i tego błędu nie powoduje :)

Jedno pytanie do kogoś kto ma pojecie:

Mianowicie zapłon był ustawiany kiedy czujnik był padnięty, czy po wymianie tego czujnika należałoby sprawdzić ustawienie, czy nie ma to wpływu?
S210 3.0 TD Avantgarde 1997 r.
WDB2102251A457581
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości