Fuel Temperature Sensor 300TD Y1/1b1

Silnik i osprzęt

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

strendel
Posty: 273
Rejestracja: 21 cze 2009, o 23:27
Lokalizacja: z bylekąd

Post autor: strendel »

baca, zrób sobie płukanie układu preparatem do wtrysków w wersjii hardcore, czyli bezposrednio do pompy (polecam liqui molly)
e300td
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Metoda doskonała, w większości wypadków już po kilku minutach są rezultaty.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Daras
Posty: 21
Rejestracja: 21 paź 2009, o 22:26
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: Daras »

strendel pisze:zrób sobie płukanie układu preparatem do wtrysków w wersjii hardcore, czyli bezposrednio do pompy
a czym się robi takie płukanie układu? można zrobić to samemu?
W210 E300TD AWANTGARDE 1998r
vin: WDB2100251A737429
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Daras pisze:a czym się robi takie płukanie układu? można zrobić to samemu?
Kup puszkę preparatu Diesel Spullung z Liqui Moly (ok. 40pln za 400ml w marketach), kup nowy filtr paliwa, zalej go tym specyfikiem (jak braknie do pełna, to dopełnij czystą, świeżą ropką) i zamontuj w miejsce starego filtra, następnie odpal silnik i zostaw na wolnych obrotach na jakieś pół godziny (na tyle m.więcej starcza specyfiku). To jeden ze sposobów i chyba najmniej zapowietrzający układ paliwowy (i tak trzeba trochę pokręcić, jak przy każdej wymianie filtra paliwa).

Inny sposób, to zdjąć wężyk zasilający pompy wtryskowej i wraz z powrotnym (przelewowym) włożyć do puszki ze Spullungiem i dać silnikowi to wypalić.
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
strendel
Posty: 273
Rejestracja: 21 cze 2009, o 23:27
Lokalizacja: z bylekąd

Post autor: strendel »

ja wolę tą druga metode, znacznie dłuzej płucze.
e300td
Daras
Posty: 21
Rejestracja: 21 paź 2009, o 22:26
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: Daras »

a co tak naprawde daje takie płukanie??
W210 E300TD AWANTGARDE 1998r
vin: WDB2100251A737429
strendel
Posty: 273
Rejestracja: 21 cze 2009, o 23:27
Lokalizacja: z bylekąd

Post autor: strendel »

płucze a co ma dawać? rozpuszcza pewnie osad i inny syf. W większości przypadków powoduje poprawe pracy wtryskiwaczy i pompy co objawia się ładniejszą pracą silnika, mniejszym klekotem, mniejszym spalaniem...
e300td
Kiciek
Posty: 78
Rejestracja: 20 wrz 2009, o 22:40
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Kiciek »

witam, jestem laikiem ale tamat mnie zainteresował bo jestem właśnie po wymianie oringów pompy (ciekła) - i zdecydowanie głośnbiej chodzi - klepie silnik - przed wymianą chodził jak zegarek - mechanik stwierdził właśnie jak tu powiedziano że to sie ułoży i wróci do normy - więc prosze powiedzcie - coś zostało żle zrobione , żle ustawił kąt wtrysku czy faktycznie chodzi o ten termistor czy coś innego bo klepanie objawiło sie właśnie po uszczelnieniu pompy - proszę o poradę
E300TD 1997r ELEGANCE Sedan WDB2100251A578114
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Natychmiast wróć się.Nic w MB nigdy się samo nie ułożyło, zawsze rozleciało.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Kiciek
Posty: 78
Rejestracja: 20 wrz 2009, o 22:40
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Kiciek »

Noc - to że wrócę do tego mechanika to pewne bo dzis odebrałem auto i słyszę że jest za głośne - ale powiedz na co stawiasz bo gość naprawia tylko MB od lat w Dąbrowie i ma dobrą renome , oringi oryginały tylko jak twierdzi zakładał, ma SD itd - myslisz że kąty wtrysków - jakaś podpowiedź?

[ Dodano: 2010-09-02, 21:39 ]
dodam że to klepanie śłyszalne tylko na wolnych obrotach
E300TD 1997r ELEGANCE Sedan WDB2100251A578114
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Najprawdopodobniej źle włożył pompę (źle ustawiony początek tłoczenia) lub czegoś nie dokręcił.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Kiciek
Posty: 78
Rejestracja: 20 wrz 2009, o 22:40
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Kiciek »

wymieniał oringi tylko na sekcjach - do tego konieczne jest wyciąganie pompy ? myslałem że kolektor wystarczy zdjąć
E300TD 1997r ELEGANCE Sedan WDB2100251A578114
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

To zależy od podejścia mechanika.Jeden wyjmuje, drugi nie.To mnie natchnęło podejrzeniem,
że mógł za mocno dokręcić oprawy sekcji, wtedy jest straszny łomot.Jeżeli robił to bez dynamometru to katastrofa.Fabryka podaje chyba 40 Nm, ale to za dużo, 25-30 wystarczy.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Kiciek
Posty: 78
Rejestracja: 20 wrz 2009, o 22:40
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Kiciek »

to znaczy, że jeżeli popuści lekko nastawy będzie ok czy uszczelki ponownie do wymiany po odkręceniu?, jutro tam podjadę, jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach
E300TD 1997r ELEGANCE Sedan WDB2100251A578114
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Uszczelki powinny ocaleć, pytanie o obudowę czy nie jest zdeformowana, oczywiście o ile
dobrze na tą odległość zdiagnozowałem problem.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości