Re: Chip tuning
: 8 mar 2017, o 22:10
No właśnie chodzi mi o jakieś 170 KM. Tyle mają późniejsze.
Mercedes klasy E \"Okularnik\" (1995 - 2002)
https://w210.pl/
No to śmiało można robić. Stan turbiny tylko trzeba wcześniej sprawdzić i do jakiegoś dobrego tunera jechać.gordini pisze:No właśnie chodzi mi o jakieś 170 KM. Tyle mają późniejsze.
Tak jak Ci napisałał Muniek, nie ma to sensu. Tuning wolnossącej benzyny ma sens tylko wtedy gdy zmieniasz coś w niej mechanicznie. A i tak wtedy walka o każdy KM za duże pieniądze.zdrada125 pisze:Witam jestem zainteresowany chip tuningiem do mojego w210 2.8b 4 matic. Gdzie polecicie zrobienie tego oraz czy gra jest warta świeczki ?
Jeżeli w serii masz 140 czy 143km a silnik i osprzęt zdrowy to nie powinno być problemu. Musisz wiedzieć ile w serii pompuje turbo i jaką górną wydajność mają wtryskiwacze, bo to idzie przy dodawaniu mocy w parze. Jeżeli zwiększysz dla turbiny te 0,3 bara nawet, to nie znaczy że wtryski dadzą radę, dlatego ważne jest sprawdzenie osprzętu żeby znaleźć górną bezpieczną granicę. Ogółem to nie jest za duży przyrost, i trwałość po chipie w dużej mierze zależy od tego jak używasz auta po zabiegu.gordini pisze:Niektórzy twierdzą, że 180 tkm to za dużo na chiptuning?
Jak indywidualny program (w sensie, że nie jakiś gotowy) to można zrobić jak się chce. Jednak to nie ma sensu, dobry tuner (np. masters, vtg itp.) zrobią bezpieczny program. Bardziej niż moc istotne jest tu nie przegięcie z momentem obrotowym. Szczególnie tunerzy amatorzy walą tu ile wlezie, żeby właściciel czuł "moc". Najczęściej jest wtedy pika w jednym miejscu - wysoki moment ale w krótkim czasie. Efekt - czujesz moc, ale nie przekłada to się na osiągi auta i zabija przeniesienie napędu. Dlatego ważne żeby robić chip u sprawdzonego i mającego dobre opinie tunera. Wszelkie "po znajomości", u kolegi, po godzinach, niestety kończą się podobnie.gordini pisze:Dziękuję.
Startuję z 143 KM. Czy czipować można na wybraną moc? Mi powiedziano, że można uzyskać ok. 170 KM.
A np 155, 160?
Wejdź na racingforum.pl (nie wymaga rejestracji), znadź dział "TDI" - powinno tam co nieco być o polecanych warsztatach chiptunerskich - generalnie tamto forum to kopalnia wiedzy. No i lepiej dopłacić 2-3 stówki więcej i spać spokojnie.gordini pisze:Ok. Jakieś sugestie odnośnie pewnego fachowego i budżetowego warsztatu?
I instalacje droższą niż najdroższy krajowy chip. A z tych 30% to się nie zwróci. LPG w dieslu to sie sprawdza w dostawczych i ciężarowych które jeżdżą nonstop.Piasek pisze:Albo zamontuj LPG
Nie dość że w gratisie masz jakieś +20% mocy i momentu to jeszcze spalanie: ok 30% mniej diesla na rzecz LPG.