Strona 3 z 6

: 1 gru 2010, o 21:43
autor: Adamoo
Witajcie u mnie powstał inny problem , mianowicie od wczoraj silnik nie chce sie rozgrzać .Przedwczoraj wróciłem z trasy i było ok , a teraz porostu sie nie rozgrzewa ,zauważyłem że dogrzewacz silnika nie pracuje i wyskoczył mi błąd 1226 czy to morze mieć coś z tym wspólnego

EDIT: byłoby łatwiej jakbyś uzupełnił dane auta w podpisie

: 1 gru 2010, o 22:00
autor: roberts150
Ten błąd moim zdaniem wskazuje na usterkę wewnętrznego czujnika temperatury umieszczonego w lusterku wstecznym .

: 1 gru 2010, o 22:49
autor: smerf_ff
Przysłonięcie chłodnicy całkiem nie świadczy o szybkim grzaniu,ono jedynie trzyma temperaturę.Wcześniej ktoś pisał,że ważne są też osłony-jak najbardziej-bo wychładza powietrze z zewnątrz-jeśli te warunki są zachowane-no problem.Wiadomym jest to,że mały obieg tj.głowica+kadłub+nagrzewnica(wymiennik)/jeżeli mamy włączone grzanie/-i co tu gadać :!: :!:

: 2 gru 2010, o 10:47
autor: gaju3
W moim 2,9td jak stoję w korku przy -10 to temperatura spada do ok 60C. Jak ruszam to sie podnosi. Termostat mam nowy więc chyba zasłonię chłodnicę. Grzeje się b. wolno.

Choć z drugiej strony może czujnik w tym motorze jest w takim miejscu że łatwo tam zawiewa. Temperatura silnika w środku może być właściwa ale mróz robi swoje i dlatego wskazówka pokazuje spadek...

: 2 gru 2010, o 14:52
autor: jarecki500
byc moze ci termnostat nie zamyka do konca? skoro temp w czasie postoju spada???

: 6 gru 2010, o 11:17
autor: Yani
U mnie było tak.
Przy temp. -10 jechałem dystans ok.30km, po 10km miałem 60 stopni, po 30km miałem 80 stopni, temperatura powyżej 80 nie chciała podejść, czasem spadała do 70, ogrzewanie cały czas na maxa.

Zakryłem chłodnicę kartonem.
Przy temp. -10 jechałem dystans 30km, po 8km miałem 60 stopni, po 20 km miałem 80, temperatura wyżej nie chciała podejść, ogrzewanie cały czas na maxa.

Więc osłonięcie chłodnicy trochę pomaga.
Nie sprawdzałem jeszcze czy termostat w 100% sprawny.

: 6 gru 2010, o 20:55
autor: Adamoo
U mnie okazało sie że webasto sie zepsuło chociaż nie bardzo orientuje sie o jakie webasto chodzi

: 19 sty 2011, o 10:43
autor: vacol
Webasto to firma produkująca min. dogrzewacze spalinowe. W przypadku gdy wiesz że się zepsuło, to nic tylko do serwisu Webasto. Samemu nie naprawisz bo to urządzenie skomplikowane i najprawdopodobniej nie dysponujesz urządzeniami do diagnostyki i symulacji przebiegu całego cyklu pracy. Musi być specjalne stanowisko do tego.
Licz się z kosztami ~ 700-900 PLN.

: 30 sty 2011, o 13:42
autor: tjuning
gaju3 pisze:W moim 2,9td jak stoję w korku przy -10 to temperatura spada do ok 60C.
Objaw zepsutego termostatu podgrzewającego paliwo.
http://partscatalog.ru/mercedes/1/car/2 ... 66G/50/165#
El nr 70, wiem że to do silnika 2,2, ale w Twoim na 90% też to ustrojstwo jest :-P
Ja też nie wiem co to ma do tego, ale przeczytaj ten temat (o W203) http://www.w203.pl/viewtopic.php?t=4147 ... sc&start=0

Ew. wisko lub główny termostat puszcza.
Sprawdź główny termostat.
Podczas rozgrzewania auta gdy auto bd miało 60 stopni dotknij górnej rurki dochodzącej do chłodnicy (powinna być lodowata), sprawdź w jakiej temperaturze zaczyna się robić ciepła :mrgreen: jeśli już w 60 stopniach bd lekko ciepła to nie domyka Ci się do końca termostat (czyli wymiana)

: 23 kwie 2011, o 13:24
autor: Progi
Ja mam chyba podobny problem, a mianowicie:

Wskaźnik temperatury cieczy podczas jazdy pokazuje max ok 70 stopni, średnie zużycie paliwa wynosi 10l/100km.

Czyżby to była wina termostatu ? I ewentualnie gdzie się on znajduję i czy łatwo jest go wymienić?

: 23 kwie 2011, o 13:31
autor: sklassa
Progi pisze:Ja mam chyba podobny problem, a mianowicie:

Wskaźnik temperatury cieczy podczas jazdy pokazuje max ok 70 stopni, średnie zużycie paliwa wynosi 10l/100km.

Czyżby to była wina termostatu ? I ewentualnie gdzie się on znajduję i czy łatwo jest go wymienić?
W Polonezie jest na samej górze a u Ciebie trudno powiedzieć.

: 23 kwie 2011, o 13:34
autor: mesio14
A co to masz za auto kolego,ani podpisu ani :mrgreen:

: 23 kwie 2011, o 13:47
autor: Progi
Ojj wybaczcie mój wielki błąd no to tak

Mercedes w210 E220 CDI
Rocznik 1999

VIN-WDB2100071A855899

[ Dodano: 2011-04-26, 19:34 ]
W święta sprawdzałem oko na trasie i po 100km ciągle miał 60 stopni max, pomozecie ?

: 11 gru 2012, o 20:15
autor: mirko
Witam. Mam ten sam problem co z tytułowego postu. Bardzo wolno nagrzewa się silnik.Teraz pytania :
-czy ten typ tak ma (vin w stopce), 2,9 td( nie wiem czy mam dogrzewacz spalinowy czy elektryczny)?
-czy normalnym objawem jest cały czas pracujący wiatrak między silnikiem a chłodnicą, czy jest tam zamontowane sprzęgło wiskotyczne ?
-w jaki sposób można bez rozbierania sprawdzić czy termostat nie "przepuszcza", dotykając tu i tam?
Dzięki za podpowiedzi

: 12 gru 2012, o 14:52
autor: tonidriver
mirko pisze:czy ten typ tak ma (vin w stopce), 2,9 td( nie wiem czy mam dogrzewacz spalinowy czy elektryczny)?
ten typ się bardzo wolno rozgrzewa

[ Dodano: 2012-12-12, 14:53 ]
mirko pisze:czy normalnym objawem jest cały czas pracujący wiatrak między silnikiem a chłodnicą
tak

[ Dodano: 2012-12-12, 14:54 ]
mirko pisze:w jaki sposób można bez rozbierania sprawdzić czy termostat nie "przepuszcza"
jeśli auto masz rozgrzane do 80 st i temperatura nie spada po dłuugiej prostej to termostat dobry