Strona 2 z 3

: 8 lis 2012, o 16:21
autor: jagiel88
Przepraszam was, ale nie kumam. Rozebrałem znowu wykłądzine bagażnika i nagrałem film jak to u mnie jest.
http://www.youtube.com/watch?v=eKLdnlqY ... e=youtu.be

Po mojemu musze uciąć kable z haka i w nowym merolu połączyć je z lampami tylnymi??

: 8 lis 2012, o 17:42
autor: BoriaGodunoff
jagiel88 pisze:Przepraszam was, ale nie kumam. Rozebrałem znowu wykłądzine bagażnika i nagrałem film jak to u mnie jest.
http://www.youtube.com/watch?v=eKLdnlqY ... e=youtu.be

Po mojemu musze uciąć kable z haka i w nowym merolu połączyć je z lampami tylnymi??
Można i tak - najprostrzy sposób, a oryginalnie idą do przodu pod kierownicą jest gniazdko w którą jest wpięta wtyczka (światła pozycyjne i bodajże stopu)

Najprościej uciąć i wpiąć sie pod światła tylnie.
Albo kupić wiązkę dedykowaną

: 12 lis 2012, o 15:17
autor: jagiel88
Da sie gdzieś kupić takie złączki żeby nie ciąć kabli tylko powpinać do złączki do tylnych lamp? Prościej- żeby wpiąć w kostke tylnych lamp i w kostke pośrednią, z której będą odchodzić kable do lampy i na hak. Jak nie to jakie kolory kabli w lampach są do poszczególnych świateł?

: 12 lis 2012, o 19:39
autor: joker
W sklepie motoryzacyjnym lub w ogólnie rozumianym necie, nazywa się to szybkozłączka do przewodów elektrycznych

dla przykładu pierwszy lepszy link:

http://www.autospinki.sklepy24h.pl/inde ... aj=w_nazwa

: 12 lis 2012, o 20:57
autor: jagiel88
No przecież:) Alem ja głupi...

Jeszcze te kolory kabli w lampie to już bym nie spamował tego forum tak:)

: 13 lis 2012, o 06:06
autor: BoriaGodunoff
Nie polecam tych złączek.
Tak samo elektryk to powiedział.
Lepiej poświęcić czas i polutować.
A kolory kabli podam popołudniu

: 14 lis 2012, o 20:39
autor: joker
jagiel88, szukał bezinwazyjnego połączenia więc tylko tak można, wiadomo co zlutowane dłużej posłuży (zalecane).
Kolory kabli:
www.goliat.com.pl/p/s3/1281694965.jpg

widok gniazda z przodu dla jasności:
http://www.fanklub-niewiadowek.com/niew ... pinowe.jpg

: 17 lis 2012, o 17:18
autor: maverick200
mesio14 pisze:To się kolego mylisz ,z lewej i prawej lampy , oddzielnie podłączone pozycyjne, czyli postojowe
to tylko zależu od ciebie, czy chcesz mieć postojówki osobno w przyczepie, czy za każdym razem obydwie na raz :-D

[ Dodano: 2012-11-17, 17:24 ]
BoriaGodunoff pisze:Nie polecam tych złączek.
Tak samo elektryk to powiedział.
Lepiej poświęcić czas i polutować.
A kolory kabli podam popołudniu
u mnie każdy hak podłączam na te spinki - i wszystko hula jak trzeba (chyba, że zakładam oryginalną westfalię z szybkozłączkami)

dla przykładu podam swojego ex e290 td kombi z 1998 r., który w 2004 r. przez 11 miesięcy zrobił dla mnie z lawetą 106 tys km (polska-holandia, polska-niemcy, polska-belgia) - i nic się nie działo jesli chodzi o instalacje elektryczną odnosnie auta, haka, i lawety... :D

samochód sprzedałem z oryginalnym przebiegiem 936 tys km... :-)

: 17 lis 2012, o 22:51
autor: jagiel88
Chodziło mi o kolory po stronie auta czyli z kostki wchodzącej w lampe:) Są 4 kabelki dochodzące do kostki i moge drogą eliminacji dojśc do tego,ale będzie łatwiej uzyskać te info. A co do spinek to kupiłem już bo wyjdzie taniej- nie mam lutownicy:(
Tak na marginesie, czym wierciliście otwory?? na podłużnice nie problem ale mam zgryz przy wierceniu centralnego otworu, w który wchodzi hak. Nie wiem czy wystarczająco jasno wyjaśniłem, belke się montuje na 4 śruby do auta i hak ma wypinany, więc jak go wepne to jego górna część trochę wystaje ponad belke i w 220 mam wywiercony otwór a w 290 już nie. Czy to najlepiej zrobić?? Otwornica będzie droga:(

[ Dodano: 2012-11-27, 19:25 ]
Witam, dałem rade:) Hak zamontowany, elektryka jeszcze nie ale fizycznie hak jest. Dla następnych parę rad. Warto kupić otwornice- 50mm i 70mm. W sumie dałem za nie 57 zł a bez nich nie da rady( tzn przy odpinanym haku oris jest potrzebna otwornica 50mm). Za wiertło 13 dałem 17zł i dało rade. Nie kupiłem wiertła 18 bo było drogie więc rozwiercałem 13 i tez sie udało. Ogólnie nie było bardzo trudno ale banałem też bym tego nie nazwał. Powodzenia.

: 15 lip 2013, o 21:03
autor: Szafran
Witam, w zamiarze mam podpięcie elektryki w moim świeżo zainstalowanym haku - ORIS. Chciałbym to zrobić z wykorzystaniem odpowiedniego modułu - jeśli takowy jest. I tu pytania: Czy dysponuje ktoś schematem podłączenia haka z użyciem modułu oraz czy ktoś posiada numery tych modułów stosowanych w w210 ? - co by wiedzieć czego szukać i je w dobrej cenie na allegro dostać .
Mogą być również zdjęcia przedmiotowego modułu.
Z góry dziękuje. Pozdrawiam.
-------------------------------------------------------------------------------------
Kupiłem oryginalną wiązkę (WESTFALIA lub ORIS) 13 pin wg.DIN.

WIĄZKA NIE ZAWIERA MODUŁU.

: 28 paź 2013, o 08:21
autor: BLOB
Hak zamontowany.
Pojazd: W21 sedan
Hak http://allegro.pl/nowy-hak-holowniczy-m ... 26492.html
Czas pracy 5 godzin (z kawą i marudzeniem pomiędzy)

Do zamontowania haka musiałem:
wyczyścić bagażnik z wszystkiego
zdemontować zderzak
zdjąć tłumik z ostatnich zaczepów(gum)
zdemontować blachę nad ostatnim tłumikiem.

Narzędzia
Klucze 10, 13, 17, 19
Śrubokręt +
Szlifierka kątowa z tarczą do cięcia
Wkrętarka
8x samowiercące wkręty na +
Kawałki blachy ok 100x100
Młotek
Wiertarka i wiertła 13'
Konserwacja
Hak z zestawem do mont.
2-3 metry kabla elektrycznego

1.wyczyścić bagażnik z wszystkiego
2.zdemontować zderzak
3.zdjąć tłumik z ostatnich zaczepów(gum)
4.zdemontować blachę nad ostatnim tłumikiem
5. wywiercić lepiej wyciąć potwory w ścianie grodziowej-przedłużeniu podłużnicy zaznaczone okrągłymi wytłoczeniami
6. przystawić belkę haka i wsunąć elementy do podłużnicy odznaczyć otwory w podłużnicy sztuk 4 ( zrobić większe bo tam zawsze coś nie będzie grało)
7. wiercenie
8. pasowanie
9. Przykręcamy wszędzie na 2 obroty (w bagażniku też 2 sztuki i dwie obok tłumikapod autem) i patrzymy jak to pasuję (nie pasuje) dokręcamy, dobijamy, wyginamy
10. wiercimy potwora na kabel i przeciągamy.
11. zaślepiamy wcześniej wycięte otwory po wcześniejszym zakonserwowaniu pkt.5 (u mnie blaszki alu 100x100 plus "szybkowkrętki" malujemy końserwacją.
Zajmujemy się kabelkami zgodnie z instrukcją zał. przy haku problemem jest przeciwmgielne które ciągniemy z klapy ( ja nie robiłem )
12.Izolujemy, układamy kable zabezpieczamy przejście kabla w wywierconym potworku.
13 składamy pojazda w odwrotnym kierunku rozbierania.
Z wad to tykl tyle że musiałem mu jebnąć młotkiem aby się nastawił na otwory w podłużnicy oraz lekko przyszlifować zderzak 0,5cm.

Kable na szybkozłączkach. Komputr nie świeci i nie wywala błędów. Światła zgrane z przyczepą jak trzeba.
Obleciałem 400 z ogonem. Na ogonie motór. Tylko raz sobie zapomniałem że jedzie za mną przyczepka. Nie wiem dlaczego oderwała się prawie od ziemi. :) :)

No i jeszcze jedna dygresja. Bez kanału albo podnośnika było by nie 5 h a 12.

Zdrowia

: 17 lis 2013, o 16:12
autor: Pele1
Posiadam oryginalny hak Westfalii typ 313 115 ale nie posiadam końcówki która sie demontuje jak nic nie ciagnie auto... Moze ktoś może mi znal-esc taka końcówkę albo ma na takową ???

: 17 lis 2013, o 18:30
autor: mesio14
Od jutra wszyscy szukają :padam:

: 28 maja 2015, o 09:57
autor: jacekm7
Witam, posiadam oryginalny hak ale nie posiadam kluczyka i teraz pytanie, jeśli go zamontuje to czy zdemontuję go potem bez kluczyka? Czy kluczykiem blokuje sie tylko jego zdjęcie przed Np kradzieżą?

: 28 maja 2015, o 15:30
autor: Szrama
Z tymi hakami z którymi się spotkałem (m.in. Westfalia, Thule) to kluczyk stanowi zabezpieczenie główki haka, aby nikt Ci jej nie ukradł. Montaż i demontaż mógł się odbyć bez kluczyka.