moduł EGS

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Pablo
VIP
Posty: 42
Rejestracja: 21 lis 2008, o 19:41
Lokalizacja: Poznań

moduł EGS

Post autor: Pablo »

Witam wszystkich.Mam pytanie.Za co jest odpowiedzialny moduł EGSw ASB,bo mam problem o którym pisałem wczoraj tylko w dziale "skrzynia biegów/sprzęgło".Tak w skrócie byłem wczoraj w ASO celem wymiany oleju w ASB i okazało się,że jest uszkodzony moduł EGS a konkretnie zespół czujników N3.Najdziwniejsze jest to ,że auto jeżdzi normalnie!!.Co dalej z tym zrobić? :roll:
E220 Classic kombi 2001 automat
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Moduł EGS to sterownik elektroniczny wewnątrz skrzyni, mierzący obroty poszczególnych wałków, sterujący zaworami hydraulicznymi, i mierzący temperaturę oleju.Często jest dobry,
a winę ponosi słynna kość (cieknąca) pośrednicząca w połączeniu z wiązką sterownika głównego skrzyni automatycznej w skrzynce modułów.Diagnoza wskazuje tylko kierunek poszukiwań.Proponuję wymienić w/w kość pośredniczącą.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Pablo
VIP
Posty: 42
Rejestracja: 21 lis 2008, o 19:41
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Pablo »

Dzięki "noc" za zainteresowanie.Niestety sam tego nie zrobię ale dzwoniłem do T.Myszkowskiego (spec od ASB) u niego wymiana oleju o połowę taniej niż w ASO,moduł w podobnej cenie wg.niego przy uszkodzeniu egs auto wchodzi w tryb awaryjny (u mnie tego nie ma).Mam przebieg 300tyś/km i nie wiem kiedy i czy w ogóle był wymieniany olej w ASB wg. niego wymiana oleju co 60tyś/km,ale jeżeli w ogóle nie był wymieniany to poprostu tak zostawić i jeżdzić.Jakie jest Twoje zdanie "noc"?,niechciałbym w przyszłości ponosić dużych kosztów związanych z naprawą ASB.
E220 Classic kombi 2001 automat
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Zawsze jestem zdania, że lepiej późno niż wcale.W misce jest jeszcze filtr magnetyczny opiłków i papierowy oleju.Przy okazji można wymienić tą podejrzaną kość pośrednią około 70zł.Będziesz spał i jeździł bez stresu. :mrgreen:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Pablo
VIP
Posty: 42
Rejestracja: 21 lis 2008, o 19:41
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Pablo »

Dzięki za szybką odpowiedż
E220 Classic kombi 2001 automat
searlon
Posty: 52
Rejestracja: 22 lut 2010, o 21:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: searlon »

Witam

Chciałbym podmienić moduł EGS Siemens ponieważ prawdo podobnie mój obecny nie wysyła sygnału LOCK-UP do płyty sterującej i zaworka w skrzyni.

Pin38 +12v oraz pin17 - brak napięcia pomiędzy tymi pinami sterownika podczas równej jazdy na 3 , 4 i 5 biegu. Wtedy, giedy LOCK-UP powinien się załączyć.

Mój obecny moduł to:

Oryginalny sterownik to:
A 025 545 13 32 EGS51 - 5WK33853 - 00W10

Zakupiony na allegro - na podmianę to:
A 025 545 13 32 EGS51 - 5WK33853 - 99W44

Jak widać różnią się tylko ostatnim segmentem liczbowym.
Pytanie - czy mogę podmienić moduł kasując ( za pomocą CARSOFT ) wczesniejszą adaptacje, czy muszę podjechać na SD ?
E320 CDI Avantgarde 2001R Kombi - czarny metalik
C200D Celinka 94r granatowa perła na sprzedaż
E220CDI Classic 98r grafitowy metalik
essoprofesso
Posty: 134
Rejestracja: 27 paź 2013, o 19:26
Lokalizacja: Okolice Opola

Post autor: essoprofesso »

Nic nie kasuj tylko podmien i zobacz jak będzie jeździł. Najprawdopodobniej będzie OK
Jakie były objawy?
...
searlon
Posty: 52
Rejestracja: 22 lut 2010, o 21:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: searlon »

Od jakiegoś czasu zauważyłem, że jadąc na piątym biegu w chwili kiedy chciałem wyprzedzać - przyśpieszyć, lekko wciskałem gaz - obroty rosły o 500-700, a auto prawie nie reagowało ( nie przyspieszało ) Czuć, że napęd nie jest sztywną sprzężony tylko jest poślizg w konwerterze. Wymieniłem olej , płytę sterującą ( jedyny błąd EGS to usterka czujnika obrotów ) zawór LOCK-UP, filtr uszczelkę i wtyczkę skrzyni ponieważ miałem wyciek oleju. Niestety nie przyniosło efektu. Zrobiłem pełną diagnostykę na SD i nie mam żadnych błędów w systemie.
Poza jednym, który też usunąłem ( zewnętrzna ingerencja w dawkę paliwa modułu ESP - powodem był uszkodzony włącznik STOP pod pedałem hamulca ) Już chciałem oddac konwerter do regeneracji ale pokusiło mnie, żeby zrobić test. No i podłączyłem się multimetrem pod sterownik EGS Siemens ( pin38 i pin17 ) no i wyszło, że podczas jazdy ani na chwile nie pojawiło się napięcie sterujące zaworem LOCK-UP w skrzyni.

Zastanawiam się przed pochopnym podłączeniem modułu, bo jak już pisał kolega NOC w 99% podłączenie złego modułu kończy się awarią skrzyni biegów.
Udało mi się kopić, wydaje mi się, taki sam moduł ale obawy są.

Jest jeszcze możliwość, że usterka leży gdzie indziej i sterownik nie widzi chwili wyrównania obrotów wałków skrzyni i celowo nie wysyła sygnału spięcia LOCK-UP.

SD nie wykazuje żadnej usterki.
Co Wy na to?
E320 CDI Avantgarde 2001R Kombi - czarny metalik
C200D Celinka 94r granatowa perła na sprzedaż
E220CDI Classic 98r grafitowy metalik
essoprofesso
Posty: 134
Rejestracja: 27 paź 2013, o 19:26
Lokalizacja: Okolice Opola

Post autor: essoprofesso »

Nie wiem, ja mam 3 szt do mojego w220, i zmieniam podmieniam i nic sie nie dzieje.
Mam 2 szt takimi samymi numerami a jeden tzw zamiennik, ktory tez jest dopuszczalny.
Nic sie nie dzieje, chyba ze mam takie szczescie.
Mialem tez takie objawy jak Ty, "gumowy pedal " i nikt ani nic mi nie pomaga, w koncu zabralem sie za czyszczenie plyty hydraulicznej, pewnie tez nic to nie da, ale robie.
Mam tak, jade np 80km/h i dodajac gazu obroty rosna, po chwili lekko opadaja i wtedy czuje, ze konczy sie ten poslizg i spina skrzynie, krew mnie zalewa z tym!
Dodam, ze w210 to zypelnie inna bajka, wie czego chce i caly czas jest spiety, dodajac gazu przyspiesza bez zastanowienia.
Obawiam sie, ze poki NOC-ek tu nie zagladnie to nic sie nie ruszy w temacie :/
...
searlon
Posty: 52
Rejestracja: 22 lut 2010, o 21:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: searlon »

Nie ukrywam , że chętnie dowiedziałbym się co ma NOC'ek do powiedzenia. Nie chce nie potrzebnie rozkręcać i grzebać przy sprzęgle skoro możliwe, że jest sprawne.
E320 CDI Avantgarde 2001R Kombi - czarny metalik
C200D Celinka 94r granatowa perła na sprzedaż
E220CDI Classic 98r grafitowy metalik
essoprofesso
Posty: 134
Rejestracja: 27 paź 2013, o 19:26
Lokalizacja: Okolice Opola

Post autor: essoprofesso »

Czekamy... :)
...
searlon
Posty: 52
Rejestracja: 22 lut 2010, o 21:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: searlon »

Wczoraj podłączyłem zakupiony moduł EGS. Na 100% jest inaczej zaadoptowany do skrzyni ( zmiany biegów, a dokładnie redukcja jest przy niższych obciążeniach skrzyni silnika)

Co do sterowania LOCK-UP wartości pomiędzy pinem 38, a 17 są identyczne.
Tak więc powróciłem do fabrycznego sterownika i zrobiłem jeszcze raz pomiary.
Dodam jeszcze, że we fabrycznym sterowniku skasowałem adaptacje skrzyni i zrobiłem sam w miarę możliwości i warunków drogowych. Teraz skrzynia dłużej pozostaje na wysokich biegach ( nie redukuje do 3 biegu przy lekko wciśniętym pedale gazy ) i bardzo ładnie auto przyśpiesza. Mam wrażenie, że osiągnąłem stan, w którym jeździ się bardzo przyjemnie.

Wartości sterowania LOCK-UP na multimetrze po ostrzejszym przyśpieszaniu pojawia się 1.3-1,7V Nie wiem czy zawór Lock-up potrafi spinać częściowo lub całkowicie konwerter przy takich niskich wartościach napięcia. Wiem, że spięcie jest 3 poziomowe ( rozpiete, lekko spięte, całkowicie spiete ) ale jak na moje, to 1.3V to chyba mało. Może ja żle mierzę bo multimetr mam cyfrowy ( nie wychwyci impulsowego zasilania ).

Podsumowując - chętnie dowiem się jak powinno być w chwili spięcia na pinach 38 - 17 EGS. W każdym razie adaptacja przyniosła mega efekt i jest dobrze.

PZDR.
E320 CDI Avantgarde 2001R Kombi - czarny metalik
C200D Celinka 94r granatowa perła na sprzedaż
E220CDI Classic 98r grafitowy metalik
essoprofesso
Posty: 134
Rejestracja: 27 paź 2013, o 19:26
Lokalizacja: Okolice Opola

Post autor: essoprofesso »

Czym robiles kasowanie i adaptacje?
Dobrze, ze cos napislaes, moze w koncu komus cos przyjdzie do glowy i ruszymy temat.
Ja kilka razy podchodzilem do adaptacji, ale graniczy to z cudem, nie mam takiego odcinka drogi i nie moge sie wstrzelic w te obciażenia, robilem to starką.
...
searlon
Posty: 52
Rejestracja: 22 lut 2010, o 21:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: searlon »

Ustawienia skasowałem carsoftem. Adaptacje przeprowadziłem bardzo prymitywnie na podstawie http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=11203 wieczorny wyjazd bocznymi drogami - zrobiłem około 70km ze średnią prędkością 45kmh i spalaniem 4.8l
E320 CDI Avantgarde 2001R Kombi - czarny metalik
C200D Celinka 94r granatowa perła na sprzedaż
E220CDI Classic 98r grafitowy metalik
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości