moduł EGS
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
moduł EGS
Witam wszystkich.Mam pytanie.Za co jest odpowiedzialny moduł EGSw ASB,bo mam problem o którym pisałem wczoraj tylko w dziale "skrzynia biegów/sprzęgło".Tak w skrócie byłem wczoraj w ASO celem wymiany oleju w ASB i okazało się,że jest uszkodzony moduł EGS a konkretnie zespół czujników N3.Najdziwniejsze jest to ,że auto jeżdzi normalnie!!.Co dalej z tym zrobić? :roll:
E220 Classic kombi 2001 automat
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Moduł EGS to sterownik elektroniczny wewnątrz skrzyni, mierzący obroty poszczególnych wałków, sterujący zaworami hydraulicznymi, i mierzący temperaturę oleju.Często jest dobry,
a winę ponosi słynna kość (cieknąca) pośrednicząca w połączeniu z wiązką sterownika głównego skrzyni automatycznej w skrzynce modułów.Diagnoza wskazuje tylko kierunek poszukiwań.Proponuję wymienić w/w kość pośredniczącą.
a winę ponosi słynna kość (cieknąca) pośrednicząca w połączeniu z wiązką sterownika głównego skrzyni automatycznej w skrzynce modułów.Diagnoza wskazuje tylko kierunek poszukiwań.Proponuję wymienić w/w kość pośredniczącą.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Dzięki "noc" za zainteresowanie.Niestety sam tego nie zrobię ale dzwoniłem do T.Myszkowskiego (spec od ASB) u niego wymiana oleju o połowę taniej niż w ASO,moduł w podobnej cenie wg.niego przy uszkodzeniu egs auto wchodzi w tryb awaryjny (u mnie tego nie ma).Mam przebieg 300tyś/km i nie wiem kiedy i czy w ogóle był wymieniany olej w ASB wg. niego wymiana oleju co 60tyś/km,ale jeżeli w ogóle nie był wymieniany to poprostu tak zostawić i jeżdzić.Jakie jest Twoje zdanie "noc"?,niechciałbym w przyszłości ponosić dużych kosztów związanych z naprawą ASB.
E220 Classic kombi 2001 automat
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Zawsze jestem zdania, że lepiej późno niż wcale.W misce jest jeszcze filtr magnetyczny opiłków i papierowy oleju.Przy okazji można wymienić tą podejrzaną kość pośrednią około 70zł.Będziesz spał i jeździł bez stresu. :mrgreen:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Witam
Chciałbym podmienić moduł EGS Siemens ponieważ prawdo podobnie mój obecny nie wysyła sygnału LOCK-UP do płyty sterującej i zaworka w skrzyni.
Pin38 +12v oraz pin17 - brak napięcia pomiędzy tymi pinami sterownika podczas równej jazdy na 3 , 4 i 5 biegu. Wtedy, giedy LOCK-UP powinien się załączyć.
Mój obecny moduł to:
Oryginalny sterownik to:
A 025 545 13 32 EGS51 - 5WK33853 - 00W10
Zakupiony na allegro - na podmianę to:
A 025 545 13 32 EGS51 - 5WK33853 - 99W44
Jak widać różnią się tylko ostatnim segmentem liczbowym.
Pytanie - czy mogę podmienić moduł kasując ( za pomocą CARSOFT ) wczesniejszą adaptacje, czy muszę podjechać na SD ?
Chciałbym podmienić moduł EGS Siemens ponieważ prawdo podobnie mój obecny nie wysyła sygnału LOCK-UP do płyty sterującej i zaworka w skrzyni.
Pin38 +12v oraz pin17 - brak napięcia pomiędzy tymi pinami sterownika podczas równej jazdy na 3 , 4 i 5 biegu. Wtedy, giedy LOCK-UP powinien się załączyć.
Mój obecny moduł to:
Oryginalny sterownik to:
A 025 545 13 32 EGS51 - 5WK33853 - 00W10
Zakupiony na allegro - na podmianę to:
A 025 545 13 32 EGS51 - 5WK33853 - 99W44
Jak widać różnią się tylko ostatnim segmentem liczbowym.
Pytanie - czy mogę podmienić moduł kasując ( za pomocą CARSOFT ) wczesniejszą adaptacje, czy muszę podjechać na SD ?
E320 CDI Avantgarde 2001R Kombi - czarny metalik
C200D Celinka 94r granatowa perła na sprzedaż
E220CDI Classic 98r grafitowy metalik
C200D Celinka 94r granatowa perła na sprzedaż
E220CDI Classic 98r grafitowy metalik
-
- Posty: 134
- Rejestracja: 27 paź 2013, o 19:26
- Lokalizacja: Okolice Opola
Od jakiegoś czasu zauważyłem, że jadąc na piątym biegu w chwili kiedy chciałem wyprzedzać - przyśpieszyć, lekko wciskałem gaz - obroty rosły o 500-700, a auto prawie nie reagowało ( nie przyspieszało ) Czuć, że napęd nie jest sztywną sprzężony tylko jest poślizg w konwerterze. Wymieniłem olej , płytę sterującą ( jedyny błąd EGS to usterka czujnika obrotów ) zawór LOCK-UP, filtr uszczelkę i wtyczkę skrzyni ponieważ miałem wyciek oleju. Niestety nie przyniosło efektu. Zrobiłem pełną diagnostykę na SD i nie mam żadnych błędów w systemie.
Poza jednym, który też usunąłem ( zewnętrzna ingerencja w dawkę paliwa modułu ESP - powodem był uszkodzony włącznik STOP pod pedałem hamulca ) Już chciałem oddac konwerter do regeneracji ale pokusiło mnie, żeby zrobić test. No i podłączyłem się multimetrem pod sterownik EGS Siemens ( pin38 i pin17 ) no i wyszło, że podczas jazdy ani na chwile nie pojawiło się napięcie sterujące zaworem LOCK-UP w skrzyni.
Zastanawiam się przed pochopnym podłączeniem modułu, bo jak już pisał kolega NOC w 99% podłączenie złego modułu kończy się awarią skrzyni biegów.
Udało mi się kopić, wydaje mi się, taki sam moduł ale obawy są.
Jest jeszcze możliwość, że usterka leży gdzie indziej i sterownik nie widzi chwili wyrównania obrotów wałków skrzyni i celowo nie wysyła sygnału spięcia LOCK-UP.
SD nie wykazuje żadnej usterki.
Co Wy na to?
Poza jednym, który też usunąłem ( zewnętrzna ingerencja w dawkę paliwa modułu ESP - powodem był uszkodzony włącznik STOP pod pedałem hamulca ) Już chciałem oddac konwerter do regeneracji ale pokusiło mnie, żeby zrobić test. No i podłączyłem się multimetrem pod sterownik EGS Siemens ( pin38 i pin17 ) no i wyszło, że podczas jazdy ani na chwile nie pojawiło się napięcie sterujące zaworem LOCK-UP w skrzyni.
Zastanawiam się przed pochopnym podłączeniem modułu, bo jak już pisał kolega NOC w 99% podłączenie złego modułu kończy się awarią skrzyni biegów.
Udało mi się kopić, wydaje mi się, taki sam moduł ale obawy są.
Jest jeszcze możliwość, że usterka leży gdzie indziej i sterownik nie widzi chwili wyrównania obrotów wałków skrzyni i celowo nie wysyła sygnału spięcia LOCK-UP.
SD nie wykazuje żadnej usterki.
Co Wy na to?
E320 CDI Avantgarde 2001R Kombi - czarny metalik
C200D Celinka 94r granatowa perła na sprzedaż
E220CDI Classic 98r grafitowy metalik
C200D Celinka 94r granatowa perła na sprzedaż
E220CDI Classic 98r grafitowy metalik
-
- Posty: 134
- Rejestracja: 27 paź 2013, o 19:26
- Lokalizacja: Okolice Opola
Nie wiem, ja mam 3 szt do mojego w220, i zmieniam podmieniam i nic sie nie dzieje.
Mam 2 szt takimi samymi numerami a jeden tzw zamiennik, ktory tez jest dopuszczalny.
Nic sie nie dzieje, chyba ze mam takie szczescie.
Mialem tez takie objawy jak Ty, "gumowy pedal " i nikt ani nic mi nie pomaga, w koncu zabralem sie za czyszczenie plyty hydraulicznej, pewnie tez nic to nie da, ale robie.
Mam tak, jade np 80km/h i dodajac gazu obroty rosna, po chwili lekko opadaja i wtedy czuje, ze konczy sie ten poslizg i spina skrzynie, krew mnie zalewa z tym!
Dodam, ze w210 to zypelnie inna bajka, wie czego chce i caly czas jest spiety, dodajac gazu przyspiesza bez zastanowienia.
Obawiam sie, ze poki NOC-ek tu nie zagladnie to nic sie nie ruszy w temacie
Mam 2 szt takimi samymi numerami a jeden tzw zamiennik, ktory tez jest dopuszczalny.
Nic sie nie dzieje, chyba ze mam takie szczescie.
Mialem tez takie objawy jak Ty, "gumowy pedal " i nikt ani nic mi nie pomaga, w koncu zabralem sie za czyszczenie plyty hydraulicznej, pewnie tez nic to nie da, ale robie.
Mam tak, jade np 80km/h i dodajac gazu obroty rosna, po chwili lekko opadaja i wtedy czuje, ze konczy sie ten poslizg i spina skrzynie, krew mnie zalewa z tym!
Dodam, ze w210 to zypelnie inna bajka, wie czego chce i caly czas jest spiety, dodajac gazu przyspiesza bez zastanowienia.
Obawiam sie, ze poki NOC-ek tu nie zagladnie to nic sie nie ruszy w temacie
...
-
- Posty: 134
- Rejestracja: 27 paź 2013, o 19:26
- Lokalizacja: Okolice Opola
Wczoraj podłączyłem zakupiony moduł EGS. Na 100% jest inaczej zaadoptowany do skrzyni ( zmiany biegów, a dokładnie redukcja jest przy niższych obciążeniach skrzyni silnika)
Co do sterowania LOCK-UP wartości pomiędzy pinem 38, a 17 są identyczne.
Tak więc powróciłem do fabrycznego sterownika i zrobiłem jeszcze raz pomiary.
Dodam jeszcze, że we fabrycznym sterowniku skasowałem adaptacje skrzyni i zrobiłem sam w miarę możliwości i warunków drogowych. Teraz skrzynia dłużej pozostaje na wysokich biegach ( nie redukuje do 3 biegu przy lekko wciśniętym pedale gazy ) i bardzo ładnie auto przyśpiesza. Mam wrażenie, że osiągnąłem stan, w którym jeździ się bardzo przyjemnie.
Wartości sterowania LOCK-UP na multimetrze po ostrzejszym przyśpieszaniu pojawia się 1.3-1,7V Nie wiem czy zawór Lock-up potrafi spinać częściowo lub całkowicie konwerter przy takich niskich wartościach napięcia. Wiem, że spięcie jest 3 poziomowe ( rozpiete, lekko spięte, całkowicie spiete ) ale jak na moje, to 1.3V to chyba mało. Może ja żle mierzę bo multimetr mam cyfrowy ( nie wychwyci impulsowego zasilania ).
Podsumowując - chętnie dowiem się jak powinno być w chwili spięcia na pinach 38 - 17 EGS. W każdym razie adaptacja przyniosła mega efekt i jest dobrze.
PZDR.
Co do sterowania LOCK-UP wartości pomiędzy pinem 38, a 17 są identyczne.
Tak więc powróciłem do fabrycznego sterownika i zrobiłem jeszcze raz pomiary.
Dodam jeszcze, że we fabrycznym sterowniku skasowałem adaptacje skrzyni i zrobiłem sam w miarę możliwości i warunków drogowych. Teraz skrzynia dłużej pozostaje na wysokich biegach ( nie redukuje do 3 biegu przy lekko wciśniętym pedale gazy ) i bardzo ładnie auto przyśpiesza. Mam wrażenie, że osiągnąłem stan, w którym jeździ się bardzo przyjemnie.
Wartości sterowania LOCK-UP na multimetrze po ostrzejszym przyśpieszaniu pojawia się 1.3-1,7V Nie wiem czy zawór Lock-up potrafi spinać częściowo lub całkowicie konwerter przy takich niskich wartościach napięcia. Wiem, że spięcie jest 3 poziomowe ( rozpiete, lekko spięte, całkowicie spiete ) ale jak na moje, to 1.3V to chyba mało. Może ja żle mierzę bo multimetr mam cyfrowy ( nie wychwyci impulsowego zasilania ).
Podsumowując - chętnie dowiem się jak powinno być w chwili spięcia na pinach 38 - 17 EGS. W każdym razie adaptacja przyniosła mega efekt i jest dobrze.
PZDR.
E320 CDI Avantgarde 2001R Kombi - czarny metalik
C200D Celinka 94r granatowa perła na sprzedaż
E220CDI Classic 98r grafitowy metalik
C200D Celinka 94r granatowa perła na sprzedaż
E220CDI Classic 98r grafitowy metalik
-
- Posty: 134
- Rejestracja: 27 paź 2013, o 19:26
- Lokalizacja: Okolice Opola
Ustawienia skasowałem carsoftem. Adaptacje przeprowadziłem bardzo prymitywnie na podstawie http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=11203 wieczorny wyjazd bocznymi drogami - zrobiłem około 70km ze średnią prędkością 45kmh i spalaniem 4.8l
E320 CDI Avantgarde 2001R Kombi - czarny metalik
C200D Celinka 94r granatowa perła na sprzedaż
E220CDI Classic 98r grafitowy metalik
C200D Celinka 94r granatowa perła na sprzedaż
E220CDI Classic 98r grafitowy metalik
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości