CDI nie odpala na zimno.
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
CDI nie odpala na zimno.
Pragnę zaznaczyć że już uporałem się z tym problemem. Oto kilka wskazówek dla użytkowników chcących zaoszczędzić czas i pieniądze, można to spokojnie zrobić samemu.
1. Sprawdzić szczelność układu paliwowego, widać bąbelki powietrza w przewodach paliwowych przy filtrze paliwa i pompie wtryskowej.
Wymieniłem oringi na przewodach paliwowych po 5pln/szt, w pompie wtryskowej około 100pln/kpl i zaworze odcinającym na listwie paliwowej 23pln/kpl.
Proponuję zakup oryginalnych w Salonie Mercedesa koszty śmieszne.
2. Nie dajcie się zwieść w twierdzenia że uszkodzone są świece żarowe, niepotrzebny koszt.
Mercedes zapal kontrolkę świec żarowych po uruchomieniu kiedy są niesprawne.
3. Sprawdzić czystość czujnika temperatury powietrza zasysanego w rurze za intercoolerem a przed kolektorem dolotowym.
Jeśli jest mocno zabrudzony wyczyścić delikatnie benzyna ekstrakcyjna i pędzelkiem.
Ewentualnie wymienić na nowy. Zamienniki nowe po 50pln.
4. Nie dajcie się namówić na sprawdzanie wtryskiwaczy, czy nie leja na powrotach lub ich wymianę, koszty niewspółmierne do problemu.
Jeśli pracuje na ciepłym i zapal za każdym razem jeśli temperatura silnika jest wyższa
od minimalnej to nie jest przyczyna ale to inny temat.
5. Sprawdzić czystość czujników obrotów na wale (ten z tyłu sinika przy skrzyni) i w głowicy czujnik wałka rozrządu.
Problemem będzie na 90% uszkodzony czujnik obrotów wałka rozrządu.
Wystarczy po wyjęciu podgrzać go zapalniczką i zamontować z powrotem jeśli zapali to jest do wymiany.
Reasumując przyczyna bardzo trudnego rozruch na zimno w moim CDI był uszkodzony czujnik obrotów wałka rozrządu, przy okazji wyczyściłem czujnik temperatury powietrza i wymieniłem wszystkie oringi w układzie paliwowym aby mieć pewność że się nie zapowietrza. Dla lubiących dłubanie proponuję przy tej całej operacji wyczyścić zawór EGR, który znajduje się z przodu kolektora dolotowego i jest nieźle zasyfiony olejem i sadzą po to tylko żeby się nie zacinał, bo wtedy para idzie w gwizdek i nieźle kopci.
1. Sprawdzić szczelność układu paliwowego, widać bąbelki powietrza w przewodach paliwowych przy filtrze paliwa i pompie wtryskowej.
Wymieniłem oringi na przewodach paliwowych po 5pln/szt, w pompie wtryskowej około 100pln/kpl i zaworze odcinającym na listwie paliwowej 23pln/kpl.
Proponuję zakup oryginalnych w Salonie Mercedesa koszty śmieszne.
2. Nie dajcie się zwieść w twierdzenia że uszkodzone są świece żarowe, niepotrzebny koszt.
Mercedes zapal kontrolkę świec żarowych po uruchomieniu kiedy są niesprawne.
3. Sprawdzić czystość czujnika temperatury powietrza zasysanego w rurze za intercoolerem a przed kolektorem dolotowym.
Jeśli jest mocno zabrudzony wyczyścić delikatnie benzyna ekstrakcyjna i pędzelkiem.
Ewentualnie wymienić na nowy. Zamienniki nowe po 50pln.
4. Nie dajcie się namówić na sprawdzanie wtryskiwaczy, czy nie leja na powrotach lub ich wymianę, koszty niewspółmierne do problemu.
Jeśli pracuje na ciepłym i zapal za każdym razem jeśli temperatura silnika jest wyższa
od minimalnej to nie jest przyczyna ale to inny temat.
5. Sprawdzić czystość czujników obrotów na wale (ten z tyłu sinika przy skrzyni) i w głowicy czujnik wałka rozrządu.
Problemem będzie na 90% uszkodzony czujnik obrotów wałka rozrządu.
Wystarczy po wyjęciu podgrzać go zapalniczką i zamontować z powrotem jeśli zapali to jest do wymiany.
Reasumując przyczyna bardzo trudnego rozruch na zimno w moim CDI był uszkodzony czujnik obrotów wałka rozrządu, przy okazji wyczyściłem czujnik temperatury powietrza i wymieniłem wszystkie oringi w układzie paliwowym aby mieć pewność że się nie zapowietrza. Dla lubiących dłubanie proponuję przy tej całej operacji wyczyścić zawór EGR, który znajduje się z przodu kolektora dolotowego i jest nieźle zasyfiony olejem i sadzą po to tylko żeby się nie zacinał, bo wtedy para idzie w gwizdek i nieźle kopci.
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Witamy na forum.Po pierwsze zapraszamy do "przywitalni", gdzie będziesz mógł się nam przedstawić. Po drugie nie zawsze powodem niezapalania silnika CDI będzie czujnik obrotów
wałka rozrządu.W moim CDI mogę go wypiąć, a mimo to samochód pięknie zapali i będzie jechał (w procedurze awaryjnej).To samo dotyczy większości czujników temperatury.
Reasumując nie wiem o którym z silników CDI MB napisałeś.
wałka rozrządu.W moim CDI mogę go wypiąć, a mimo to samochód pięknie zapali i będzie jechał (w procedurze awaryjnej).To samo dotyczy większości czujników temperatury.
Reasumując nie wiem o którym z silników CDI MB napisałeś.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Nie super znawca tylko doprowadzony do ekstremalnego szału przez fachowców użytkownik MB W210 220 CDI. Ile razy można diagnozować StarD lub KTS'em, wymieniać poszczególne niby uszkodzone elementy w aucie i nic. Po prostu po czwartej wizycie w warsztacie poprosiłem o zwrot moich starych części i zamontowanie ich na miejscu. I do problemu podszedłem sam z całkiem przyzwoitym skutkiem ZERO błędów auto śmiga. Zajęło mi to dwa popołudnia w garażu.
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
Noc jestes pewien że zapali twój ,bo mój nie chce ,a mamy te same motory, u mnie czujnik wałka rozrządu wysiadł przed wakacjami problem z zapaleniem był na gorącym silniku.Rozrusznik kręcił a auto nie zapalało.Czujnik wymieniłem i problem znikł. ;-) Na odpalonym jak wyciągnę wtyczkę od czujnika to gasnie silnik.noc pisze:Witamy na forum.Po pierwsze zapraszamy do "przywitalni", gdzie będziesz mógł się nam przedstawić. Po drugie nie zawsze powodem niezapalania silnika CDI będzie czujnik obrotów
wałka rozrządu.W moim CDI mogę go wypiąć, a mimo to samochód pięknie zapali i będzie jechał (w procedurze awaryjnej).To samo dotyczy większości czujników temperatury.
Reasumując nie wiem o którym z silników CDI MB napisałeś.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Ja mam pytanie. Czy przed naprawą objawami było tylko "niezapalanie" silnika?
Mój mercedes kręci, ale nie chce zaskoczyć. Zastanawiam się czy to nie jakieś kłopoty z immobiliserem czy jakieś inne. Samochód zaskoczył i za chwilę zgasł, a później juz nic do wyczerpania akumulatora....
Mój mercedes kręci, ale nie chce zaskoczyć. Zastanawiam się czy to nie jakieś kłopoty z immobiliserem czy jakieś inne. Samochód zaskoczył i za chwilę zgasł, a później juz nic do wyczerpania akumulatora....
Mercedes E220 CDI kombi rok 1999 Avantgarde automat
Objawy zaczęły się od bardzo długiego kręcenia rozrusznikiem zanim zapalił, potem pogorszyło się do tego stopnia że zachowywał się jak zalana benzyna tzn zaskakiwał na chwile na którymś cylindrze i dalej nic, można było sobie kręcić rozrusznikiem do końca akumulatora. A ha przy próbie z samostartem też nie chciał zapalić.
Re: CDI nie odpala na zimno.
MaxCDI - Co masz na mysli piszac para idzie w gwizdek i kopci? Kopci sadza na czarno? W moim W210 jest taki problem, ze jak jest zimny i jest okolo zera stopni, to zostawia za soba biala chmure dymu - najgorzej jest na postoju, wtedy auto moze zniknac we mgle :-) tyle ze bialej. Tak poza tym, czy nasze autka (220 CDI) maja cos takiego jak ssanie? W moim drugim aucie (silnik 320 CDI) wyraznie obroty sa wieksze po odpaleniu na zimno, po nagrzaniu opadaja do normalnych wartosci. Czy w 220 CDI nie powinno tak byc?
Pozdrawiam forumowiczow.
Pozdrawiam forumowiczow.
Mercedes W210, E220CDI, 2002 rok
Mercedes W164, ML320CDI, 2009 rok
Mercedes W164, ML320CDI, 2009 rok
U mnie przy zaciętym zaworze EGR (stale otwarty) kopci na czarno. Powód jest prosty mniejsze ciśnienie powietrza w układzie dolotowym. Czy w twoim przypadku to nie jest uszkodzona uszczelka pod głowicą???, sprawdź poziom płynu i czy jest czysty oraz czy na korku wlewu oleju nie ma białego osadu. Tak często daje o sobie znać początkowe uszkodzenie uszczelki. Chyba że ten biały dym w temperaturach 0C i mniej to po prostu efekt ciepłych spalin w niskiej temperaturze ale ciężko je nazwać wielką chmurą.
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Doraźne i sprawdzone rozwiązanie to tzw. ślepa uszczelka na kanał doprowadzający spaliny z EGR do dolotu.U mnie przy zaciętym zaworze EGR (stale otwarty) kopci na czarno. Powód jest prosty mniejsze ciśnienie powietrza w układzie dolotowym.
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 26 sty 2010, o 10:29
- Lokalizacja: warszawa
moje kłopoty zaczeły się od momentu wizyty w ASO.Pojechałem na wymianę oleju i filtrów.Wcześniej paliło na jeden obrót. Po odebraniu auta zauważyłem żeby zapalić muszę krecić około 3s. Teraz w zimie to juz około 6s. Po rozmowie w servisie powiedzieli mi że to narmalne. Nic nie widzą nieprawidłowego. Podejrzewam że moze coś zamienili lub wykręcili.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
E210 320cdi kombi 2001
- Misiaczek80
- Posty: 17
- Rejestracja: 24 wrz 2012, o 11:59
- Lokalizacja: Lublin
Temat jest już kilkuletni ale u nas jest podobnie- nie chce odpalac kiedy jest zimny. Rozrusznik bardzo długo kręci i czasami aż rozładuje akumulator. Tak jakby nie miał siły. Kiedy już zapali (najczęściej z plaka) można go zgasić i za drugim razem pali już dużo dużo lepiej. Nie ma już wolnego kręcenia. Pompa trochę jest zapocona więc zamówiłam uszczelki na wymianę. Wtryski są w miarę a najsłabszy był wymieniony (całe i jedyne 800zł). Akumulator jest nowy. Jakiś czas temu padł rozrusznik. Myśleliśmy, że instalacja się pali bo taki poszedł dym spod maski i nawet po wyjęciu kruczyka rozrusznik dalej sobie "chodził". Gwarancja na rozrusznik już się skończyła.
Czytałam forum i mam dwa podejrzenia:
1. Zapowietrza się układ przez pocącą się pompę(przed odpaleniem zauważyłam bąbelek powietrza w przewodzie paliwowym)
2. Rozrusznik szwankuje i tak jak czytałam na forum jak jest cieplejszy to części rozszerzają się i za drugim razem przy odpalaniu jest juz lepiej.
Dzisiaj podłączymy go pod kompa i spróbujemy zmostkować przewody (czerwony z fioletowym odpowiedzialne za rozrusznik) w skrzynce.
Na uszczelki jeszcze czekam bo zamówiłam przez internet.
Panowie macie jeszcze jakieś inne pomysły?
Proszę o podpowiedź jeżeli spotkaliście się z problemem słabego kręcenia na zimnym.
Czytałam forum i mam dwa podejrzenia:
1. Zapowietrza się układ przez pocącą się pompę(przed odpaleniem zauważyłam bąbelek powietrza w przewodzie paliwowym)
2. Rozrusznik szwankuje i tak jak czytałam na forum jak jest cieplejszy to części rozszerzają się i za drugim razem przy odpalaniu jest juz lepiej.
Dzisiaj podłączymy go pod kompa i spróbujemy zmostkować przewody (czerwony z fioletowym odpowiedzialne za rozrusznik) w skrzynce.
Na uszczelki jeszcze czekam bo zamówiłam przez internet.
Panowie macie jeszcze jakieś inne pomysły?
Proszę o podpowiedź jeżeli spotkaliście się z problemem słabego kręcenia na zimnym.
E 220 CDI (210.006) 143KM (1999.07-2002.03)
1999r avantgarde, lift, automat
SPRZEDANY, tęsknota i wspomnienia pozostały...
1999r avantgarde, lift, automat
SPRZEDANY, tęsknota i wspomnienia pozostały...
Misiaczek80 pisze:(przed odpaleniem zauważyłam bąbelek powietrza w przewodzie paliwowym)
zajmij się najpierw tym
ELE TAXI http://www.eletaxiforum.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości