Re: NIVO PYTANIE
: 10 mar 2017, o 00:47
No to chyba najlepiej zacząć od tego.
Ale czy to normalne, że jak tylne koło wpada do dziury, to tyłem szarpie?
Ale czy to normalne, że jak tylne koło wpada do dziury, to tyłem szarpie?
Mercedes klasy E \"Okularnik\" (1995 - 2002)
https://w210.pl/
Odnośnie wspomagania, to moje autko posiadało czujnik, bodajże PML, ale ktoś go usunął z komputera i wsadziłem ponownie zwykłą maglownicę bez czujnika. Kierownica bez odpalenia silnika chodzi bardzo ciężko, natomiast jak uruchomię silnik, to jest idealnie, ani za słabo, ani za lekko. Wcześniej, był taki problem, że na odpowietrzniku regulatora wysokości NIVO pokazywała się piana z płynem wspomagania.avandgarde pisze:Pompa powinna dawać ciśnienie okło 180 bar. zmierzyć tego nie zmierzysz bo potrzebny manometr który kosztuje nie mało .Jak się zachowuje wspomaganie u ciebie. Jeżeli jest ok to sprawdziłbym drożność przewodów. A najlepiej zacząć od pompy .Sprawdż u speca jakie daje cisinienie.
Dzisiaj z mechanikiem wymieniliśmy oringi w pompie wspomagania/nivo i po włożeniu do auta, samochód dalej się nie podnosił. Mechanik wpadł na pomysł, aby na chwilę zablokować wąż powrotny nivo. Okazało się, że zawieszenie się podnosi, a więc nivo zaczęło działać (obie strony równomiernie się podniosły). Potem obie strony trzymały poziom, lecz po jakimś czasie zjechały trochę w dół, lecz nie do końca (2 cm wyżej niż wcześniej). Tak więc nie sprawny jest regulator nivo. Nowe regulatory kosztują masę pieniędzy (z tego co widziałem to około 1500 zł), używane natomiast podobno są w większości padnięte. Czy można samemu taki regulator naprawić?noc pisze:Damę na kanał.Odpalić silnik, dźwigienkę regulatora zdjąć i ustawić na F (napełnianie).Można czekać czasem pół godziny.
Dlatego z 2000 obr.I od czasu do czasu dźwigienka w dół by spuścić ciśnienie i powietrze.Pilnować poziom oleju.Jak się nie podniesie pompa lub regulator.Starego typu daje się często zregenerować.Płytki na papier ścierny, a oringi dobrać.
Faktycznie, przeoczyłem A po czym można rozpoznać regulator starego typu? Mój rocznik auta to 2001.noc pisze:Jak naprawić starego typu napisałem post wyżej.Oczywiście o ile jest co naprawiać.
Mój regulator jest taki jak na zdjęciu poniżej:noc pisze:Szczerze już nie pamiętam.Ten naprawialny rozbierał się na drobne części.
2001 jeżeli już nie podmieniony to "kiszka".
s210270cdi pisze:Mój regulator jest taki jak na zdjęciu poniżej:noc pisze:Szczerze już nie pamiętam.Ten naprawialny rozbierał się na drobne części.
2001 jeżeli już nie podmieniony to "kiszka".
http://www.everythingbenz.com/prodimg.p ... 2103200258
Ustalone po numerze VIN. Numer części: A 202 320 02 58
s210270cdi pisze:Witam,
Mam pytanie odnośnie nivo w kombi (s210, avantgarde). Nivo nie reaguje na zmianę wysokości na regulatorze, który jest koło wahacza.
-Wymieniona pompa wspomagania
-Wymienione tylne dwa amortyzatory
-Wymieniona maglownica, która miała wyciek
Do rozdzielacza dochodzi płyn, lecz nie jest to jakieś powalające ciśnienie. Za rozdzielaczem płyn prawie wcale nie płynie. Tylne zawieszenie jest bardzo miękkie (ugina się lekko do pewnego stopnia jak nacisnę nogą podłogę bagażnika oraz jest brak efektu skaczącej piłki. Przy wymianie amortyzatorów, mechanik zalał je do pełna płynem do wspomagania, lecz po postawieniu autka na kołach, siadł do poprzedniej wysokości. Podejrzewam regulator NIVO, lecz z drugiej strony nie wiem jakie ciśnienie powinna dawać pompa wspomagania na wężu wchodzącym do regulatora oraz czy gruszki mogą być zepsute pomimo, że zawieszenie jest miękkie i tył nie skacze.
Proszę o pomoc, pozdrawiam.
Winnym okazał się regulator nivo, który jest rozbieralny. Posiada wieczko z dwoma otworami, do którego dorobiłem klucz. W środku znajduje się tulejka, w której są dwa oringi oraz główny duży oring pod wieczkiem. Wymieniłem oringi, wyczyściłem regulator i zawieszenie zaczęło się podnosić.koniu175 pisze:s210270cdi pisze:Witam,
Mam pytanie odnośnie nivo w kombi (s210, avantgarde). Nivo nie reaguje na zmianę wysokości na regulatorze, który jest koło wahacza.
-Wymieniona pompa wspomagania
-Wymienione tylne dwa amortyzatory
-Wymieniona maglownica, która miała wyciek
Do rozdzielacza dochodzi płyn, lecz nie jest to jakieś powalające ciśnienie. Za rozdzielaczem płyn prawie wcale nie płynie. Tylne zawieszenie jest bardzo miękkie (ugina się lekko do pewnego stopnia jak nacisnę nogą podłogę bagażnika oraz jest brak efektu skaczącej piłki. Przy wymianie amortyzatorów, mechanik zalał je do pełna płynem do wspomagania, lecz po postawieniu autka na kołach, siadł do poprzedniej wysokości. Podejrzewam regulator NIVO, lecz z drugiej strony nie wiem jakie ciśnienie powinna dawać pompa wspomagania na wężu wchodzącym do regulatora oraz czy gruszki mogą być zepsute pomimo, że zawieszenie jest miękkie i tył nie skacze.
Proszę o pomoc, pozdrawiam.