NIVO PYTANIE

Zawieszenie i układ kierowniczy

Moderatorzy: fabek, kichcio, elspasoo

DNL16
Posty: 2
Rejestracja: 11 gru 2018, o 10:37

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: DNL16 » 8 mar 2019, o 13:23

O co chodzi kurcze u mnie gdy płyn spuscilem by wlać nowy to nawet nie opuścił się nic... Pomocy skacze auto i ma głuche odgłosy przy pokonywaniu ubytków w jezdni. Czytam czytam i już zglupialem...
mikolaj
Posty: 14
Rejestracja: 20 kwie 2017, o 21:47
Lokalizacja: Wrocław

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: mikolaj » 8 kwie 2019, o 19:41

Koledzy - również piszę z problemem z tylnim zawieszeniem (NIVO) w moim kombiaku W210

Pół roku temu regenerowałem pompę od wspomagania, a 2 miesiące temu odstawiłem auto do warsztatu celem wymiany przewodów hamulcowych na nowe - przy okazji wymieniono przewody sztywne od NIVO (skorodowały) oraz tylne wahacze, uszczelnienia wału , przegub elastyczny wału oraz naprawiono tylną belkę .

Po naprawie auto jeździło super. Odstawiłem je na dwa tygodnie ze względu na wyjazd i po powrocie zdziwienie. Autem jedzie się jak taczką - głowa na nierównościach wali o sufit i tył jakby był kauczukowy - skacze jak głupi na nierównościach - zero amortyzacji. Auto stoi ładnie, wysoko - nie opada.

Zauważyłem, że w zbiorniczku płynu od NIVO jego stan jest znacznie poniżej minimum.

Po telefonie do warsztatu gdzie była robiona ostatnia robota usłyszałem, że być może układ "wciągnął" płyn - rada - dolać do maksimum i obserwować.

Kupiłem dzisiaj taki sam płyn jaki dolany po wymianie przewodów NIVO (Febi 21648) - weszło 0,7 l (jest na maksimum teraz) - wsiadłem do auta - dalej to samo - zero amortyzacji z tyłu.

Teraz pytanie z mojej strony - czy brak amortyzacji może być spowodowany zapowietrzeniem układu ? (0,7 l ubytku to jednak b. duży ubytek) Czy po wymianie przewodów NIVO (i pewnie zmniejszeniu oporów instalacji i wyczyszczeniu syfu) padły gruszki ? Jednak przez 2-3 tygodnie po naprawie wszystko było w porządku i auto jeździło bardzo komfortowo - sprawa się rypła po tym jak nieużywany stał przez 2 tygodnie.

Pozdrawiam
Mercedes-Benz W210 2.9TD '96 Kombi
wojtekjasiek
Posty: 11
Rejestracja: 24 mar 2019, o 17:55

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: wojtekjasiek » 8 kwie 2019, o 22:04

A może regulator sie zawiesil w którejś pozycji (?)
Mercedes W 210 3,2 CDI WDB2100261A978155
MERCEDES W 202, C 250TD WDB2021881F414194
mikolaj
Posty: 14
Rejestracja: 20 kwie 2017, o 21:47
Lokalizacja: Wrocław

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: mikolaj » 9 kwie 2019, o 08:20

To pytanie - jak go odwiesić ? ;)
Mercedes-Benz W210 2.9TD '96 Kombi
wojtekjasiek
Posty: 11
Rejestracja: 24 mar 2019, o 17:55

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: wojtekjasiek » 9 kwie 2019, o 12:28

Kanał, potem trzeba odkręcić cięgno które mocuje go do budy i sprawdzic czy można nim poruszać, na odpalonymi auto powinno reagować na zmianę ustawienia. Widziałem jak gość u mnie tak sprawdzał. U mnie pacjentem był wtedy w 202. Jesli w Twoim modelu regulator jest w tym samym miejscu to dostęp jest przyzwoity i warto sprawdzic.
Mercedes W 210 3,2 CDI WDB2100261A978155
MERCEDES W 202, C 250TD WDB2021881F414194
pituszek
VIP
Posty: 111
Rejestracja: 4 sie 2009, o 19:13
Lokalizacja: warszawa

Re: NIVO PYTANIE

Post autor: pituszek » 14 kwie 2019, o 13:59

Padła grucha płyn ją całą wypełnił ,stąd ubytek i brak amortyzacji.
Pituszek 300D 1995 elegance Win WDB2100201A071285
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 2 gości