Problem z turbiną w E290 TD

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

gusin24
Posty: 3
Rejestracja: 27 wrz 2009, o 21:02
Lokalizacja: kalisz pomorski

Problem z turbiną w E290 TD

Post autor: gusin24 »

Witam. Mam spory problem z turbiną w swoim oku 2.9TD. Po przejechaniu kilku kilometrów turbina sie wylącza i auto traci moc. Po zatrzymaniu, zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu auto znowu zaczyna jechac ale tylko przez kilka kolejnych kilometrów. Sprawdziłem cały układ podciśnień i wygląda na szczelny. Sterowanie turbiny(pompka z dźwignią działa), elektrozawory zamieniałem kolejnością ale to nic nie dało. zauważyłem ze przepustnica zamontowana przed kolektorem dolotowym(chyba do wychamowywania silnika) nie działa przy schodzeniu z wysokich obrotów, a działała gdy było wszystko ok. Wystepuje jeszcze jeden manewr a mianowicie: po odłączeniu czujnika temperatury doładowywanego powietrza( ten zamontowany w rurze od intercoolera do kolektora dolotowego) auto jedzie, turbina dmucha i się nie wyłącza. Dodam ze czujnik ten mam nowy zalożony. Prosze o pomoc w rozwiązaniu tego problemu.
Bez gwiazdy niema jazdy:)
fiolek
Posty: 25
Rejestracja: 1 wrz 2009, o 22:22
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: fiolek »

Ja tez tak mialem 2 lata temu w serwisie chcieli mi turbine wymieniac a w Niemczech wymienili mi 1 bezpiecznik i taka kostke przy silniku i bylo wszystko OK :-D
gusin24
Posty: 3
Rejestracja: 27 wrz 2009, o 21:02
Lokalizacja: kalisz pomorski

Post autor: gusin24 »

Dzięki fiolek za pomoc. Akcje udało mi się ogarnąć samemu. Okazało się ze mam nie szczelną przepustnice na kolektorze dolotowym, ta od wyhamowywania silnika. Ona jest sterowana podciśnieniem i w przypadku nieszczelności cały układ nie działa prawidłowo. Odłoczyłem ja i latam dalej :) pozdrawiam Ps. mechanik chciał mi wymienić.....szkoda gadać. ogólnie udało się we własnym zakresie, bez kosztów:)
Bez gwiazdy niema jazdy:)
lukas_100
Posty: 28
Rejestracja: 28 kwie 2009, o 13:31
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: lukas_100 »

@gusin24 Napisz prosze gdzie jest ta przepustnica na kolektorze dolotowym? Mam podobny problem. Pozdrawiam
jefo
Posty: 128
Rejestracja: 24 sie 2009, o 08:54
Lokalizacja: stg

Post autor: jefo »

witam,

czy mógłbys napisać jaki to przekażniki jaka kostka została wymieniona??

pozdrawiam
gusin24
Posty: 3
Rejestracja: 27 wrz 2009, o 21:02
Lokalizacja: kalisz pomorski

Post autor: gusin24 »

lukas_100 pisze:@gusin24 Napisz prosze gdzie jest ta przepustnica na kolektorze dolotowym? Mam podobny problem. Pozdrawiam
Przepustnice masz na samym wierzchu pod maska na gorze silnika. jest to taka pompka do której leci podciśnienie i ma ona dźwignie ktora steruje przepustnicą wewnątrz kolektora.

[ Dodano: 2009-11-05, 08:38 ]
jefo pisze:witam,

czy mógłbys napisać jaki to przekażniki jaka kostka została wymieniona??

pozdrawiam
kolega fiolek mial zapewne na mysli czujnik ciśnienia doładowania który znajduje sie pod maska po prawej stronie w komorze silnika patrzac od przodu, dochodzi do niego przewód taki jak od podcisnienia podłączony do kolektora dolotowego i jedna wtyczka zdaje sie 3 pinowa. pozdrawiam
Bez gwiazdy niema jazdy:)
jefo
Posty: 128
Rejestracja: 24 sie 2009, o 08:54
Lokalizacja: stg

Post autor: jefo »

dzięki Gusin24 :-)

u mnie blokowało się pompka/czujnik do którego dochodzą dwa wężyki. Ustrojstwo znajduje sie na przepustnicy.

pozdrawiam

Jefo
ccd
Posty: 5
Rejestracja: 3 sty 2010, o 20:11
Lokalizacja: net

Utrata mocy, obroty max 3000, ....

Post autor: ccd »

Miałem ten objaw zaraz po kupnie auta. Zimny jechał jak burza jak się zagrzał kicha...Po kilku ruchach takich jak sprawdzenie turbiny, umycie coolera itp. obejrzałem silikonowy cylinderek podciśnienia na dolocie za filtrem - na samym brzegu znalazłem pęknięcie, którym zasysał błędne powietrze i źle otwierał przepustnicę - było za mało powietrza i stąd utrata mocy. Niestety kupno w serwisie możliwe było jedynie całego siłowniczka ok 200 pln. Ale problem z głowy.
Awatar użytkownika
ziolas6
Posty: 11
Rejestracja: 8 sty 2011, o 17:50
Lokalizacja: Zamość k. Bydgoszcz

Post autor: ziolas6 »

Witam Panowie jestem laikiem w mercedesie niedawno kupilem Mercedes W210 E290 automat 96r. mam problem typu gdy jade i mu wcisne brak mu mocy a skrzynia po zredukowaniu dochodzi do 3 tys. obr. i nie chce przerzucic dalej biegu dopiero jak zwolnie troche gazu to przerzuci. Wczesniej jezdzilem i bylo normalnie jak mu wcisnolem kick-down to odpychal sie ladnie i przerzucal normalnie biegi nie wiem co jest grane dopiero dzisiaj tak sie zaczelo dziac. Wczoraj montowalem tube i moze jakies spiecie gdzies zrobilem?? nie wiem juz sam, dodam jeszcze ze na zimnym niby jest dobrze ale gdy osiagam pred 70 80km/h to tak jak by tracil moc i dalej to juz sie meczy do 120 to tak powolutku no i wtedy nawet jak zwolnie to jest lipa juz. Wiem ze napewno na kompa musze jechac ale moze wiecie cos na ten temat.
Mercedes W210 E290TD Automat Vin:WDB2100171A276596
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

Tzn ze jest w trybie awaryjnym. Polecam przeskanowanie zanim zaczniesz wydawac kase na czesci.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości