Sprężarka klimatyzacji

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
przemekcrx
Posty: 166
Rejestracja: 17 mar 2011, o 16:05
Lokalizacja: WLKP Stawiszyn

Post autor: przemekcrx »

A ja mam pytanie,może ktoś ma jakiś schemat czy cuś kompresora klimy od od 124 a W210 ;-)
Siadło mi sprzęgło klimy i zakupiłem cały kompresor klimatyzacji z Mercedesa 124 E-klasy
I teraz pytanie.......
Czy będzie pasować koło pasowe wraz ze sprzęgłem na moją sprężarkę????w sumie to chodzi tylko o ilość frezów,bo ze zdjęcia wynika że koło pasowe które mam jest takie samo jak na zdjęciu........
Czekam jeszcze za paczką ,bo gostek jest na wakacjach i będę to miał dopiero po niedzieli...
Załączniki
kompresor klimy E 124.jpeg
W210 3.0TD CLASSIC 98r. Automat
T4 1.9TDI
Peugeot 206 2.0HDI
jahu305
Posty: 83
Rejestracja: 17 cze 2011, o 13:20
Lokalizacja: chojnice

Post autor: jahu305 »

osuszacz jest nowy wymieniłem go nie dawno i napełniłem nowym środkiem układ 200 mil oleju i kilogram środka . czasami jeżdżąc delikatnie jest ok ale jak wstawię mu po obrotach to tragedia ,,, jedno koło już się wytopiło wymieniłem ale nie korzystam teraz z klimy,,, ciśnienie na panelu klimatyzacji na wolnych obrotach w granicach 16 a podaczas jazdy 7 -8 .. temperatura parownika przy ustawieniu klimy na LO 2-3 stopni .. ale sprężąrka pracuje bez przerwy..a z tego co wiem powinna się wyłączać co pewnien czas

[ Dodano: 2011-07-21, 07:49 ]
noc, ja mam tylko jeden wentylator i to mnie zastanawia ... chłodzi on chłodnicę i chłodnicę klimy :cry:
WDB2100261B089416
Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 671
Rejestracja: 3 lis 2010, o 21:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: seburaj »

jahu305 pisze: 200 mil oleju
:shock:
ile ???
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
jahu305
Posty: 83
Rejestracja: 17 cze 2011, o 13:20
Lokalizacja: chojnice

Post autor: jahu305 »

witam . udało mi się stwierdzic diagnozę grzania się mojej sprężarki , to opiłki pozostawione przez poprzedniego właściciela ścieraja mi tłoki w sprężarce i nie wiem co teraz dalej zrobić.... :cry:
WDB2100261B089416
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Wymontować, przepłukać cały układ oraz sprężarkę... może da się ją uratować. jeśli nie, to wymiana. Potem wymiana osuszacza i ponowne napełnienie układu z odpowiednio większym dodatkiem oleju sprężarkowego...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
jahu305
Posty: 83
Rejestracja: 17 cze 2011, o 13:20
Lokalizacja: chojnice

Post autor: jahu305 »

a czym ten układ przepłukać? i powiedz mi jeszcze jeśli wymieniłbym tą sprężarkę to ile oleju dać? bo myślę że wymienię skraplacz na nowy dam nowy osuszacz i inną sprężarkę , a układ chciałbym jeszcze przedmuchać może azotem ? kupiłbym azot w butli i dmuchał w węże? co o tym myślisz?
WDB2100261B089416
Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 671
Rejestracja: 3 lis 2010, o 21:26
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: seburaj »

a ja mysle, ze zamiast dmuchania azotem w węże udaj sie do dobrego serwisu klimy - dobrego, a nie takiego, ktory zajmuje się tylko uzupełnianiem czynnika (bo u takich "dobijaczy" zdaje sie juz byles, i dobili Ci układ dosłownie...)
W210 `98 ze sprinterem pod maską, automat
toyota land cruiser KZJ 95
nissan patrol 4.2
nissan QQ
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Poniżej masz manuala, w którym są wielkości korekcyjne oleju przy wymianie poszczególnych elementów układu...
Co do płukania układu, to więcej podpowie Ci kol noc, który się m.in.tym zajmuje. Dmuchanie gazem niewiele da...
Załączniki
Korygowanie poziomu oleju w układzie klimatyzacji po wymianie elementów.pdf
(159.54 KiB) Pobrany 307 razy
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Układ w którym sprężarka została zatarta lub po prostu zużyła się podlega wypłukaniu.
Polega to na wypłukaniu benzyną ekstrakcyjną pod ciśnieniem lub innym środkiem chemicznym całego systemu, wymianie filtra, oczywiście sprężarki, wszystkich procedur nie ujawnię, z tego żyję.
Azot w odpowiedni sposób użyty - pokazuje nieszczelności elementów.Użyty źle uszkadza niemal wszystko.Nie zawsze jest skuteczny przy minimalnych ubytkach.Stosuje się wtedy
odpowiednie barwniki dodane do oleju.
Resztę wie każdy warsztat ze stażem.
Nie radzę amatorowi posługiwać się azotem.Przy niektórych błędach to śmierć.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
jahu305
Posty: 83
Rejestracja: 17 cze 2011, o 13:20
Lokalizacja: chojnice

Post autor: jahu305 »

noc, dzieki za wyczerpującą odpowiedz, ale powiem ci że takich specjalistycznych zakładów od naprawy klimy nie znam oni potrafia tylko uzupełnić czynnik i sprawdzić cisnienia ...gdybym miał sam o tym pojęcie nigdy nie zostawił bym samochodu w rękach jakiś papudraków...

[ Dodano: 2011-07-27, 07:22 ]
noc, może nie pojęcie bo to akurat mam tylko chciałbym to zrobić raz a dobrze i miec 100% pewnośc że wszystko będzie działać ...
WDB2100261B089416
Awatar użytkownika
przemekcrx
Posty: 166
Rejestracja: 17 mar 2011, o 16:05
Lokalizacja: WLKP Stawiszyn

Post autor: przemekcrx »

Odpowiadam na swoje pytanie :->
Koło, sprzęgło ilość frezów wszystko pasi.........
W210 3.0TD CLASSIC 98r. Automat
T4 1.9TDI
Peugeot 206 2.0HDI
jahu305
Posty: 83
Rejestracja: 17 cze 2011, o 13:20
Lokalizacja: chojnice

Post autor: jahu305 »

jeszcze raz wrócę do tematu , panowie powiedzcie mi dlaczego po 10 minutach pracy silnika przy włączonej klimie po wyłączeniu silnika nie da sie ręką obrócić koła sprężarki tzn koła elektromagnesu . wyglada to tak jakby cisnienie w układzie było zbyt duże a wynosi ok 15 barów (odczyt z panela KLA ) .
WDB2100261B089416
fedorek
Posty: 8
Rejestracja: 17 mar 2008, o 11:37
Lokalizacja: Gorzow Wielkopolski

Post autor: fedorek »

przyłączam się do pytania postawionego przez jahu305 i proszę o zajęcie stanowiska przez kolegę Noc;
jeżeli klimatyzacja nie jest używana np. przez godzinę, to koło sprężarki można okręcić ręką, natomiast nawet kilkanaście sekund pracy klimatyzacji powoduje, że już koła sprężarki nie okręci się ręką - stawia ogromny opór. Ciśnienie niby w normie, ale złącze jest za osuszaczem, więc droga od sprężarki prowadzi przez skraplacz i rzeczony osuszacz. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
jahu305
Posty: 83
Rejestracja: 17 cze 2011, o 13:20
Lokalizacja: chojnice

Post autor: jahu305 »

fedorek, u mnie jest dokładnie tak samo i nie mam pojęcia co się dzieje. opór jest tak duży że sprężąrka ma problem żeby się załączyc przez elektromagnes
WDB2100261B089416
fedorek
Posty: 8
Rejestracja: 17 mar 2008, o 11:37
Lokalizacja: Gorzow Wielkopolski

Post autor: fedorek »

jahu305, ja tak używałem moją klmatyzację od 3 lat (do jest dokładana Diavia do W124). W tym roku latem miałem już dość, jak w mieście pod górę na włączonej klimie miałem wrażenie, że ciągne 2 tonową przyczepę :-|
Dlatego pojechałem wreszcie dzisiaj do specjalistycznego warsztatu. Pokazałem mechanikowi o co mi chodzi, ale ten sam nie wie dlaczego sprężarka kręci sie lekko, jak układ klimy jest "zimny", a dlaczego stawia opór po nawet chwili uzytkowania.
Zaczynamy od wymiany osuszacza, ponieważ prawdopodobnie nigdy nie był wymieniany. Podczas demontażu ukręciła się końcówka wężą, ale to nic. Jutro powininem mieć nowy osuszacz i nową końcówkę do oprawienia wężą. z braku czasu będziemy kontynuować naprawę pod koniec przyszłego tygodnia, albo dopiero 12 września. Planujemy jeszcze płukanie skraplacza i uszczelnienie kompresora (wyłazi z niego konrast). Będę informował, czy są efekty. Moim celem jest wyeliminowanie oporów i spowodowanie, żeby silnik nie musiał się męczyć z powodu pracującej klimy.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości