Nawiew środkowymi kratkami

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Riddick
Posty: 150
Rejestracja: 23 mar 2009, o 09:13
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Riddick »

u mnie zawsze leciało po równo było wszystko ok
jak cieple to wszędzie jak zimne to wszędzie

poszedłem do auta wykonałem test i wyszły błędy:
416
226
228
229
230
232
233
234
235
416
417
418
419
420
421
423
424
425

po wykasowaniu pozostał mi błąd:
416

czy może mi ktoś powiedzieć co to za błąd?? bo nie ma go w FAQu
wydawało mi się że jak auto zapaliłem to już dobrze było ale to dopiero sprawdzę dziś po pracy jak będę jechać



po drugie wykonałem odczyt wskazań
1 25
2 20
3 20
4 21
5 02
6 63
7 11
8 45
9 01
10 2,0
11 2,7
12 4,3
20 2,3
21 06
22 00
23 00
24 13,5
40 71
41 36
42 00
43 136

może ktoś to zinterpretować czy to wszystko jest ok?

czy możliwe jest to że jak mi spawali z przodu od strony pasażera nadkole bo mi wywaliło sprężynę to porąbało wtedy klimę?
mój pierwszy merc
W210 E420 327KM AMG 1997 LPG
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Błąd 416 (B1416 to elektryczny brak połączenia z pompą cyrkulacji płynu chłodzącego.
Jednym słowem urwały się przewody lub skończyły szczotki.Możliwość uszkodzenia przez spawanie wysoce prawdopodobna.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Riddick
Posty: 150
Rejestracja: 23 mar 2009, o 09:13
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Riddick »

tzn co jest popsute?
kompresor? czy coś innego?
czy tam jest jakaś pompka to gdzie ją szukać?
mój pierwszy merc
W210 E420 327KM AMG 1997 LPG
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Pompka jest na podłużnicy za chłodnicą po stronie pasażera.Jej funkcja wspomaganie zimą ogrzewania jest nieistotna dla pracy KLA klimatyzacji.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Riddick
Posty: 150
Rejestracja: 23 mar 2009, o 09:13
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Riddick »

czyli muszę do zimy naprawić żeby dobrze grzanie działało tak?
teraz też ma to jakieś znaczenie? czy to właśnie przyczyna moich objawów?? bo wczoraj jak wracałem autem 40km to nie mogłem normalnie wyrobić bo nie było chłodzenia w ogóle klimą (otwarte okna :/)
mój pierwszy merc
W210 E420 327KM AMG 1997 LPG
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Powtórzę, pompka nie jest przyczyną kłopotów z klimą.

Dodano: Wyraźnie z odczytów widać awarię zaworów czynnika chłodzącego.
Odczyt 5 2st.Celcjusza na parowniku natomiast 3 i 4 po około 20st.Celcjusza przy temperaturze silnika 6 63st.Celcjusza. Gorąca woda pokonuje zimno wytwarzane przez
parownik.
Wniosek sprawdzić działanie zaworów wodnych.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
romek61
Doradca VIP
Posty: 1131
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 16:18
Lokalizacja: tychy

Post autor: romek61 »

Riddick pisze:spawali z przodu od strony pasażera nadkole bo mi wywaliło sprężynę
Instalacja do elektrozaworów jest w tym miejscu. Jak kabelki są odłączone to zawory są cały czas otwarte.
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Zgadza się, ale po teście został tylko błąd pompki.Sterownik zawory "widzi".
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

PIOTRMAJA pisze:A czy kiedykolwiek leciało ciepłe ze środkowej :shock:
Nie dotykaj elektrozaworów bo jest ok i tak ma być , ze środkowej zawsze idzie zimne . Jak chcesz to zamknij na zime
NIE wmawiaj ludziom glupot, jesli nie masz wiedzy w temacie.

Srodkowa kratka moze leciec zarowno cieple jak i zimne powietrze.
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

noc pisze:Odczyt 5 2st.Celcjusza na parowniku natomiast 3 i 4 po około 20st.Celcjusza przy temperaturze silnika 6 63st.Celcjusza. Gorąca woda pokonuje zimno wytwarzane przez
parownik.
Nie sądzę, żeby to były nieprawidłowe wartości. Sam u siebie takie obserwuję i kiedy trzeba z nawiewów leci chłodne powietrze.
Mnie to wygląda na usterkę sterowania klapami mieszającymi :idea: Tego komp może nie wychwycić, bo to sterowane jeszcze podciśnieniami. Tam trzeba by zajrzeć :idea:

p.s.
Auto przed czy po FL?
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Riddick
Posty: 150
Rejestracja: 23 mar 2009, o 09:13
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Riddick »

autko z 1997 czyli przed FL

powiem szczerze że po moim wykasowaniu błędów klima jak na razie chodzi prawidłowo wiec jestem w delikatnym szoku ;-)

tylko zastanawiam się co tak naprawdę ten błąd 416 mi robi? bo jak na razie nie powiedzieliście na co ma wpływ tak naprawdę (dla zwykłego użytkownika) taka awaria pompy obiegowej
mój pierwszy merc
W210 E420 327KM AMG 1997 LPG
Awatar użytkownika
okular
VIP
Posty: 766
Rejestracja: 24 maja 2008, o 05:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: okular »

Awaria pompki cyrkulacyjnej ma taki wpływ, że nie działa funkcja REST, oraz w zimie na wolnych obrotach płyn chłodzący może nie docierać w wystarczającej ilości do nagrzewnicy.
E320 CDI
2000
AVANTGARDE
KOMBI
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Ale to, ze jest ten blad nie znaczy, ze nie dziala funkcja REST, bo u mnie dziala ;)

90% okularow ma ten akurat blad;)
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Fajnie :mrgreen: wpada ktoś na ciekawy dla niego temat, czyta ostatni post i i i tak w co trzecim poście to samo, albo jakaś bomba :lol: To bardzo ciekawe dlaczego ludzie nie zadają sobie trudu przeczytania całego tematu.Rozwiązanie czasem jest już w drugim poście. :-D
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości