Cieknąca pompa

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Grzegorz1
Posty: 2
Rejestracja: 7 wrz 2009, o 17:32
Lokalizacja: Dolnośląskie

Cieknąca pompa

Post autor: Grzegorz1 »

Witam wszystkich! Posiadam W210 kombi z silnikiem 2,5 ( 150 km).Po przestanej nocy w garażu mam problem z odpaleniem. Objawy są takie jak przy zapowietrzeniu. Po dokładnych oględzinach zauważyłem mały wyciek na pompie z boku spod czegoś jak plastykowa zaślepka.Proszę podpowiedzcie mi jak to naprawić i co mam robić? Z góry ślicznie dziękuje i pozdrawiam. :-)
Awatar użytkownika
henryk1242
Posty: 17
Rejestracja: 16 wrz 2009, o 18:08
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Post autor: henryk1242 »

Witam
Ja miałem problem w 210 2.9 motor ciekło mi przy przewodach wysokiego ciśnienia , okazało sie że cieknie z tej środkowej śruby miedzy tymi przewodami. Mechanicy wykręcili wymienili oring i jest git.

Pozdrawiam
MB 190 2.0 E
MB W123 3.0 TD
MB W123 2.0 D
MB W123 2.0 D
MB W123 2.4 D
MB W210 2.9 TURBO D 97r AUTOMAT WDB2102171A343361
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Re: Cieknąca pompa

Post autor: avandgarde »

Grzegorz1 pisze:Witam wszystkich! Posiadam W210 kombi z silnikiem 2,5 ( 150 km).Po przestanej nocy w garażu mam problem z odpaleniem. Objawy są takie jak przy zapowietrzeniu. Po dokładnych oględzinach zauważyłem mały wyciek na pompie z boku spod czegoś jak plastykowa zaślepka.Proszę podpowiedzcie mi jak to naprawić i co mam robić? Z góry ślicznie dziękuje i pozdrawiam. :-)
Podjechać do dobrego pompiaża , on ustali wyciek i uszczelni. :->
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
blackmilk
Posty: 277
Rejestracja: 16 wrz 2009, o 00:10
Lokalizacja: Kępno

Post autor: blackmilk »

prawdopodobnie staly temat w tych silnikach - czyli oringi :)

dodam tylko ze jezeli to na pompie to samemu bedzie ci ciezko wymienic ze wzgledu na klucz do kruccy - oczywiscie mozna go zrobic samemu ze starej podkladki zabezpieczajacej ;-)
S210 3.0TD - sprzedam
W210 3.2CDI
SL 500 R129 - kupie
Awatar użytkownika
elspasoo
Posty: 2574
Rejestracja: 6 lip 2008, o 15:53
Lokalizacja: Lubuskie

Re: Cieknąca pompa

Post autor: elspasoo »

Grzegorz1 pisze:Witam wszystkich! Posiadam W210 kombi z silnikiem 2,5 ( 150 km).Po przestanej nocy w garażu mam problem z odpaleniem. Objawy są takie jak przy zapowietrzeniu. Po dokładnych oględzinach zauważyłem mały wyciek na pompie z boku spod czegoś jak plastykowa zaślepka.Proszę podpowiedzcie mi jak to naprawić i co mam robić? Z góry ślicznie dziękuje i pozdrawiam. :-)
Czy do tego "czegoś" dochodzą przeźroczyste wężyki paliwowe ? jak byś dał fotkę było by łatwiej.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Część uszczelek można kupić i wymienić samemu.
Załączniki
W210 250 pompy wtryskowe.jpg
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

panowie temat przerabialem wiele razy w mercedesach w201, w124, w210. to wyciek spod sekcji w pompie wtryskowej. nalezy wymienic oring i koniecznie miedziane podkladki. aha i od razu naprawiamy wszystkie sekcje, a nie tylko tam gdzie cieknie. badzcie pewni, ze gdy jedna cieknie, nastepne to kwestia czasu.

zaznaczylem na rysunku oring i podkladke.
Załączniki
sekcja.jpg
sekcja.jpg (3.82 KiB) Przejrzano 9269 razy
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Zgadza się co druga MB tam leje.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Grzegorz1
Posty: 2
Rejestracja: 7 wrz 2009, o 17:32
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: Grzegorz1 »

Witam wszystkich.Bardzo chcę podziękować tym którzy pomogli mi w moim problemie z pompom.Ponieważ był to oring pomogły mi schematy i rysunki.Jeszcze raz wszystkim dziękuje i pozdrawiam.
Dżodżo
Posty: 8
Rejestracja: 3 lis 2011, o 23:30
Lokalizacja: irlandia

Post autor: Dżodżo »

Witam.

Potrzebuję szybką pomoc. Uszczelniałem pompę w miejscu sekcji (oringi gumowe + podkladki miedziane). Dodatkowo ze środka zostały wyciągnięte dwa zaworki (dokładnie to numer 128 i to co jest pod numerem 131) . Później wszystko złożone razem i niestety silnik chodzi bardzo nierówno, kopci, stuka, dostaje samozapłonu. Co zrobić? Co się mogło rozregulować? Pompa nie była wyciągana, wszystko robione na silniku.

Pozdrawiam.....
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Dżodżo, odpowiedź bardzo prosta. Sekcje dokręcałeś ręcznie "na oko" zamiast kluczem dynamometrycznym z momentem 30-35 Nm. Podkładki miedziane do wywalenia, oringi możliwe, że przeżyły.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Dżodżo
Posty: 8
Rejestracja: 3 lis 2011, o 23:30
Lokalizacja: irlandia

Post autor: Dżodżo »

fabek dzięki za odpowiedź. Niestety wyciągają zaworki i źle je ustawiając są złe dawki paliwa. Już wiem na czym polega ich ustawienie ale niestety żeby to zrobić dokładnie pompa musi być wyjęta i ustawiona na stole probierczym. Dlatego teraz potrzebuje dokładny opis demontażu i montażu tejże pompy. Jutro będę jeszcze próbował na oko ustawić zaworki ale wątpię żeby to się udało. Na razie wiem tylko, że 3 wogóle nie dają paliwa. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że za każdym razem trzeba odpowietrzać system, kręcić rozrusznikiem, a akumulator i buster szybko padają. fabek jak możesz to kontynuujmy wszystko w moim temacie coby nie zaśmiecać forum i tego tematu.


POZDRAWIAM.....
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości