Strona 3 z 11

: 3 mar 2009, o 22:41
autor: noc
Na kości wtykowej są numery nr.1-brązowy gruby 4mm2 masa
nr.2-biało/różowy cienki 0.5mm2 sterowanie
nr.3-czerwony gruby 4mm2 plus akumulatora
dwa styki boczne płaskie to silnik, niestety każda firma daje inne kolory,ale to nie problem
silnik ma dmuchać nie ssać więc najwyżej zamienisz miejscami.
Powodzenia.

Klimatronik - padł regulator 96' E 200

: 5 mar 2009, o 20:02
autor: jacek22jacek
Padł mi regulator nawiewu mam w związzku z tym pytanie czy można go zastąpic jakimś innym tzn. z innego modelu tez w wersji z climatronikiem nowy drogi jak diabli a używki nie dostanie . Jest to taka czarna kostka z czteroma przewodami. Prosze o pomoc.

MB E 200 1996 r. Avantgarde wersja climatronic.

: 6 mar 2009, o 06:50
autor: tomtoja
Witam

Ja miałem też ten problem.Dopasowałem od 124 .Kosztował mnie 220 zł i wszystko działa.Mamy ten problem że nasze rezystory produkowano tylko w pierwszych rocznikach i dlatego są takie drogie.

Regulator dmuchawy "jeż"

: 10 mar 2009, o 13:14
autor: rafik883
witam wszystkich uzytkowników MERCEDESA:)
od niedawna mam w swoim MB 210 1998 roku E220 problem z nawiewem który raz działa a raz nie nie jest to uzaleznione od ruchu pojazdu nawiew nawet na postoju dziwnie sie zachowuje włacza sie i wyłacza chciałbym dostac sie do silnika dmuchawy aby zobaczyc czy moze cos tam nie łaczy ale nie wiem jak tam sie dostac...moze ktos pomoze>?? prosze o pomoc
Z góry dziekuje i pozdrawiam

: 10 mar 2009, o 13:17
autor: windykatorek
pod nogami pasazera zdejmij osłone , nastepnie odkrec wentylator jest na kilku srubkach wszystko intuicyjne i łątwe do wykonania

napiecie na stykach dmuchawy nawiewu JEZ BEHR

: 11 mar 2009, o 07:25
autor: rafik883
witam od niedawna borykam sie z problemem szwankujacej dmuchawy nawiewu w E220 z 1998 roku z klimatyzacja manualna
szukałem na forum ale nigdziej nie znalazłem jakie napiecie powinno byc na kostce dochodzacej do tak zawnego jeza dmuchawy (Behr 53183 210 820 62 10 9140010348 )
prosze o podnie jezeli ktos zna naoiecia na tej 3-pinowej kostce dochodzacej do jeza i na 2 zaciskach wychodzacych z niego na kazdym przełozeniu dmuchawy bo chyba tylko tak sprawdze czy to wina jeza czy moze czegos innego .Dodam ze jak podepne dmuchawe na krótko to działa bez problemu
z góry dziekuje za pomoc

: 11 mar 2009, o 07:40
autor: windykatorek
jest na forum opisane , uzyj szukaj

: 11 mar 2009, o 07:59
autor: rafik883
czy ktos z uzytkowników jest w stanie powiedzic jakie napiecie powinno byc na 3 pinowej kostce dochodzacej do jeża behr?? i ewentualnie na wychodzacych zaciskach do wentylatora?? bo chyba tylko tak sprawdze czy uszkodzony jest jez...z góry dziekuje za odpowiedz

: 12 mar 2009, o 15:57
autor: gwiazda
Oczywiście kciuczek dla kolegi.
Udało się i wszystko chula jak powinno.
Serdeczne dzieki i gorące pozdro.

: 29 kwie 2009, o 12:25
autor: miro1210
Przykro mi,ale to jeszcze nie jest to.mam jeszcze inny,przy którym serwis mercedesa rozkłada ręce.
Tak prosto tłumacząc to mój ma kostkę w miejscu w którym ten ma końcówki i odwrotnie.Z wyglądu jest też nieco inny choć to też taka kostka.Numery się nie zgadzają .Może jednak ktoś to już zamieniał?
pozdrawiam

: 1 maja 2009, o 19:30
autor: avandgarde
tomtoja pisze:Ja bym Ci jeszcze poradził tak.Kup ten który Ci podesłałem a z pewnością mimo że kostki nie pasują każdy elektryk poradzi sobie z tym problemem albo zrobi na wsówki albo przerobi kostki.
Lub juz ktoś przerobił i dlatego ma teraz problem. :-D

: 12 maja 2009, o 13:13
autor: miro1210
Nikt nie przerabiał!Ten problem znają wszystkie serwisy mercedesa.Nawet nie trzeba za dużo tłumaczyć przez telefon aby usłyszeć "nie do zdobycia"

: 24 maja 2009, o 12:17
autor: Bazyl110888
witam wszystkich serdecznie

tomtoja pisze:Witam

Ja miałem też ten problem.Dopasowałem od 124 .Kosztował mnie 220 zł i wszystko działa.Mamy ten problem że nasze rezystory produkowano tylko w pierwszych rocznikach i dlatego są takie drogie.
czy to co kolega mówił jest możliwe?? kolego mógłbyś trochę wypowiedzieć się jak zastąpiłeś regulator starego typu w W210 (nie jez) regulatorem z W124??

Regulator dmuchawy "jeż"

: 9 cze 2009, o 20:07
autor: Krzych801
Witam.
Padl mi wlasnie rezystor dmuchawy jak w temacie 4 pinowy,dosc ciezko go dostac i jest dosc drogi z tego co sie orientuje.Moje pytanie dotyczy przewodow w tym rezystorze a konkretnie jednego? sa tam cztery przewody 2grube (pominmy) i 2cienkie jeden jak sie domyslam jest sterujacy a drugi???
Zastanawiam sie czy moge podlaczyc rezystor 3pinowy i nie wiem od czego jest ten przewod?
Ewentualnie moze jest jakis sposob w jaki mozna zastapic ten rezystor?(auto z klimatronikiem)
Dziekuje za wszelkie informacje.

: 11 cze 2009, o 00:56
autor: noc
O tych przewodach. Czwarty jest zależny od wyposażenia, a niechciałbym wprowadzić w błąd.
Poproszę o nr. Vin wtedy dopasuję schemat i precyzyjnie opiszę podłączenie.