Strona 8 z 11

: 29 lis 2012, o 14:32
autor: kmtaxi
Napisałem, że jeżeli ta z ogłoszenia co podałem ma jeża, bo ja nie pytałem. Dobry elektryk potrafi przełożyć sam wiatrak (wie jak podeprzeć). Radziłem Ci także na priva abyś próbował założyć nowszy model z jeżem, a nie z rezystorem starego typu. Firma MB nie zmieniła rozwiązania dla własnego widzimisię.

: 30 lis 2012, o 10:07
autor: Qrius
kmtaxi pisze:Radziłem Ci także na priva abyś próbował założyć nowszy model z jeżem, a nie z rezystorem starego typu. Firma MB nie zmieniła rozwiązania dla własnego widzimisię.
Dobrze. Wszystko chyba jasne. Zamawiam w takim razie ten - http://allegro.pl/mercedes-w202-w210-re ... 85867.html. Mam nadzieję, że będzie pasować. Dziękuję bardzo za pomoc.

[ Dodano: 2012-12-13, 22:35 ]
Dmuchawa wsadzona - w aucie huragan i ciepełko. Ale problem znowu inny. Funkcja REST - świetna sprawa. Działa. Problem w tym, że po jej włączeniu z uporem maniaka uzbraja mi się alarm. Alarm było dołożony. Ktoś może wie co może być pomemłane na kablach, że tak się dzieje? Nie ma żadnego znaczenia czy zostawiam kluczyk w stacyjce czy nie.

: 14 gru 2012, o 06:12
autor: kid
a jak zostaniesz w środku (z kluczykiem w stacyjce lub nie) i nie włączysz resta to alarm też zaskakuje??

: 14 gru 2012, o 07:40
autor: Qrius
Nie, właśnie nie. Wcześniej nie miałem jak sprawdzić działania tej funkcji, bo jeździłem bez dmuchawy. Wyjąłem uszkodzoną i czekałem na nową. Teraz po założeniu nowej, bez włączenia przycisku REST alarm się nie uzbraja.
Po prostu w momencie włączenia przycisku dioda sygnalizująca działanie alarmu zaczyna bardzo szybko migać, co w przypadku tego alarmu oznacza, że alarm zaczyna się uzbrajać. Mały ruch i wyje.

: 14 gru 2012, o 13:03
autor: kid
eee, to ktoś montaż alarmu sknocił... założył jak do jakiegoś forda... a to Mercedes przecież i ma humory :rotfl:

: 21 gru 2012, o 08:55
autor: Qrius
Heh, ale jaja. Okazuje się, że włączenie innej funkcji od REST w aucie po wyłączeniu zapłonu (również kiedy kluczyk nie jest włożony), tak samo uzbraja alarm. Wczoraj podjechałem po szanowną małżonkę do pracy. A że byłem wcześniej, to postanowiłem przyciąć komara. Ot tak zablokowałem drzwi od wewnątrz, co by mnie nikt nie chciał ukraść przypadkiem. I jak się okazuje zablokowanie drzwi, podobnie jak włączenie funki REST uzbraja alarm. Po nowym roku do magików od alarmu :)

: 4 lut 2013, o 20:53
autor: jagiel88
Witam, mam takie małe pytanie. Mam 2 merce w obu to samo. Klima manualna ( pokrętła na desce rozdzielczej). Ustawiam nawiew na np. 2 i chodzi normalnie, ale zauważyłem że czasem obroty nawiewu same wzrastają. Jak wezme tą gałke od rekulacji poruszam to okazuje sie że to ona ma jakiś luz i gdzieś w niej jest przebicie. Czy jakiś mądry elektronik to da rede naprawić czy raczej musze szukać nowego w sklepie. Dodam, że najczęściej jak jest zima to latają obroty nawiewu. Jak sie wnętrze auta ogrzeje to tylko jak poruszam tą gałką to nawiew faluje. Pozdrawiam

: 20 lut 2013, o 17:41
autor: bartosh
Witam
Pomocy gdyż cierpliwość moja sięgnęła zenitu:-) ale do rzeczy. Od kiedy kupiłem swoje oczko obroty dmuchawy falowały (klima automatyczna) tzn. działały na wszystkich biegach ale po włączeniu na maxa zacinały się co jakiś czas i powracały do takiego ustawienia. Lepiej słychać to na filmie:
http://www.youtube.com/watch?v=ZUSLEuU3l94

Wyczytałem, ze gdyby był to jeż to albo nie działałoby wcale albo tylko na pierwszym biegu. Być może to wina samego wentylatora? Poradzcie coś!!! Wkurzyłem się okropnie kiedy najpierw leżąc w nogach pasażera po odkręceniu obudowy czarny syf wysypał mi się na jasna tapicerkę i wtarłem to w fotel tyłkiem, a następnie tuz za obudową wentylatora spostrzegłem wlutowana niebieska kostkę posklejaną taśma izolacyjną - pomocy co to takiego. jest to o tyle dziwne, że gość który mi sprzedał auto omijał podejrzane warsztaty.

[ Dodano: 2013-02-20, 18:19 ]
Ups!!! - przestraszyłem się gdyż na temat przekaźnika JQX-1F-1Z przeczytałem takie rzeczy:
http://fiatklubpolska.pl/bravo-brava-ma ... -abs-8677/

matko jedyna - znaczy się moze nie przez przypadek on tam sie znalazł!!! Ale ABS działa pokąd co:-)

: 20 lut 2013, o 18:23
autor: hammond24
jest to niewątpliwie przekaźnik,ale na jakiego gwinta pod silnikiem dmuchawy?

: 20 lut 2013, o 19:08
autor: bartosh
Pogrzebałem głębiej i znalazłem drugą kostkę pod taśma izolacyjną!!! Tym razem czarna i bez oznaczeń mniejszą zdjęcie poniżej.
Daję tez link do drugiego filmu - wyczyściłem wentylator z syfu - sprawdziłem połaczenia (wtyczek) i mam wrażenie że gdzieś wewnątrz wentylatora słychac skrzypienie i czasami sie on przycina i zwalnia - sam nie wiem jeż (regulator) czy cos w środku wentylatora?

http://www.youtube.com/watch?v=2oS6c9ZQCa0

[ Dodano: 2013-02-20, 19:10 ]
hammond24 pisze:jest to niewątpliwie przekaźnik,ale na jakiego gwinta pod silnikiem dmuchawy?
On jest pod silnikiem dmuchawy ale pod obudową. Tylko rozbierając obudowę dmuchawy natknąłem sie na niego. Może zdjęcie dwóch kostek razem wiecej wyjaśni. Ta wiązka jest wśród innych za obudową wentylatora.

: 20 lut 2013, o 19:38
autor: noc
Jedź do warsztatu, wytnij to wszystko bo spłoniesz.
Jeżeli nie masz na oryginał załóż podróbkę i święty spokój.Sen też spokojny.

: 20 lut 2013, o 20:01
autor: bartosh
noc - super na Twojej poradzie zależało mi najbardziej :) ale problem w tym, że te kostki sa poza obudową dmuchawy i mam wrażenie że wogóle jej nie dotyczą w żaden sposób. Zatem porada co do nich "jedź do warsztatu i wytnij bo spłoniesz jak najbardziej zasadna" tylko sprawa pierwsza: czego te kostki dotyczą i sprawa druga co sie dzieje z silnikiem dmuchawy - czy jest jakiś sposób żeby np. podłaczyc silnik do akumulatora i sprawdzić czy nie huczy wtedy?

[ Dodano: 2013-02-20, 20:05 ]
noc pisze: Jeżeli nie masz na oryginał załóż podróbkę i święty spokój.Sen też spokojny.
Mam rozumiec, ze piszesz o wentylatorze dmuchawy, a jeżeli tak to czy ma tu znaczenie model bo np. jez ma symbol końcówka 15 51 - i czy mam szukac z jeżem czy sam wentylator?

: 20 lut 2013, o 20:41
autor: hammond24
za dużo gdybań,jedź do fachowca.

: 20 lut 2013, o 20:42
autor: noc
Nie podałeś nr.Vin, nie podałeś rozwiązania.
Wszystkie z zakresami dat podałem na tym forum.
Z komputera na którym w tej chwili jestem nie mogę wskazać postu.Jedynego z 7k. postów pasującego do Twojej damy.

: 20 lut 2013, o 20:52
autor: bartosh
noc, kurczę czytając Twoje posty powinienem był sie nauczyc, że bez VIN`u :rotfl:
WDB2102261B365607 a co do rozwiązania to hmmm jakby tu powiedzieć nie wiem :zalamany: wiem tylko że jeż ma numer 210 821 15 51 BEHR GKR klima automatyczna. Wiązka która jest moim zdaniem rozcięta i zakończona nieszczęsnymi kostkami nie ma związku z dmuchawą. Co do jeża to tez było juz że albo działa albo nie. Tutaj wszystko działa tylko nie wiedziec czemu faluje i wentylator czasami piszczy. Na filmach dobrze to słychać