Regulator dmuchawy "jeż"

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
KAMELEONV
Posty: 55
Rejestracja: 25 mar 2011, o 20:35
Lokalizacja: NAKŁO N/N-WATERFORD

Post autor: KAMELEONV »

Ja mam także problem z dmuchawą aby byc pewny czy to jeż jutro bede wpinał miernik w kostke która jest podpieta do dmuchawy,jak wepne sie miernikiem w kostke to czerwony plus i brazowy minus i ma byc od 2v do 7,5v tak?
W210 AUTOMAT 2.0 KOMPRESSOR 2000R.
WDB2100482B192134
Juras
Posty: 42
Rejestracja: 10 kwie 2011, o 21:05
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Juras »

Witam wszystkich, jako ze to moj pierwszy post tutaj :-)

Mam na oku w210 1999r z klimatronikiem. Wszystko super, tylko, że dziwna jest sytuacja z klima. Mianowicie, chlodzic chlodzi tylko słabo dmucha. Najsłabiej środkowe dysze. Podszybie i nogi średnio nawet na maksymalnym ustawieniu, ale ewidentnie lepiej niż środek, który ledwie dmucha. Niestety nie pamiętam, czy wyczuwalne było jakiekolwiek stopniowanie podczas podwyższania obrotów dmuchawy. Sprzedawca twierdzi, że filtr był niedawno wymieniany, więc raczej nie to. Czytałem o jakichś jeżach nie jeżach ;-) na tym forum i o różnicy między rocznikami w tym temacie, ale nie wiem w końcu:

co to może być i ile może kosztować? Najlepiej odpowiednio dla wariantu, gdzie jednak jest stopniowanie siły nadmuchu i osobno dla wariantu gdzie go nie ma? Będę dozgonnie wdzięczny za szybką oraz odpowiedz od kogos obcykanego w temacie. Transakcja tuż tuż i nie wiem ile ralnie mam krzyczec o obnizke ceny. Czesc moze byc oczywiscie uzywana.

Pozdrawiam serdecznie.
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Juras, Twoja wersja ma więcej niż jeden filtr. Po wyjęciu schowka są jeszcze dwa :!:
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Juras
Posty: 42
Rejestracja: 10 kwie 2011, o 21:05
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Juras »

Ok, cenna informacja, dzieki. A jeśli wymienił wszystkie i dalej tak się dzieje? Samochód jest ładny, cena zwłaszcza jak cos jeszcze wynegocjuje bedzie do przyjecia, ale przestraszyliscie mnie koledzy tymi 2 czy 3k za naprawe glupiej dmuchawy :shock: 300, czy 400zł brzmi znacznie lepiej, boje sie, zeby na starcie nie wtopic od razu kilka tysi, to raz. A dwa, zeby wiedziec o ile bardziej urywac cene.

[ Dodano: 2011-04-11, 20:11 ]
Koledzy, to co z tym jeżem? Co jeśli wszystkie filtry zostały wymienione? To będzie jeż czy w 98roku już go nie było?
Qrius
Posty: 265
Rejestracja: 20 wrz 2012, o 23:42
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Qrius »

Cześć wszystkim

Bardzo proszę Was o pomoc. Zostało mi srebrne w210 w kombi po tacie. Niestety panel klimatyzacji wieje bardzo słabo a zmiany natężenia za pomocą panelu klimatronika nie przynoszą żadnego efektu. Ze względu na coraz niższe temperatury problem powoli staje się coraz bardziej naglący. Po tym co napisaliście wnioskuję, że siadł rezystor dmuchawy. Forumowy kolega - Necro, na jednej ze swojej aukcji ma taki rezystor. I teraz pytanie. Czy będzie on pasował do mojego MB? VIN jest w stopce. Mam nadzieję, że po nim można dojść czy rezystor będzie odpowiedni. Czy ktokolwiek z forum mógłby to sprawdzić?
Poniżej link do aukcji:
http://moto.allegro.pl/mercedes-w210-op ... 05594.html
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

zakładam,że filtr/filtry kabinowe wymienione.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Qrius
Posty: 265
Rejestracja: 20 wrz 2012, o 23:42
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Qrius »

Hmmm... W takim razie jutro z samego rana sprawdzę stan filtra kabinowego. Swoją drogą czy jest możliwe żeby był aż tak zapchany? Nie do końca chce mi się w to wierzyć. Błędy klimatyzacji pokasowane. Nic nie pokazuje nowego, a powietrze ledwo leci z nawiewów.
Jeśli jesteście w stanie sprawdzić, to dajcie proszę znać czy mój MB ma tylko jeden filtr kabinowy. I jeszcze jedno pytanie - mechanik stwierdził, że gdyby padł rezystor (jeż), to dmuchałoby na najszybszym biegu z całą mocą bez względu na stopniowanie siły nawiewu, a u mnie jest odwrotnie, czyli dmucha bardzo słabo bez względu na regulację. W tym momencie on obstawia panel klimatronika a nie rezystor. To jakie są w końcu efekty padniętego "jeża"?
Awatar użytkownika
Kucza
VIP
Posty: 753
Rejestracja: 27 maja 2010, o 21:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kucza »

Qrius pisze: W takim razie jutro z samego rana sprawdzę stan filtra kabinowego. Swoją drogą czy jest możliwe żeby był aż tak zapchany?
Pewnie- jak kupilem gwiazde w czasie powrotu malo sie nie udusilem musialem ciagle otwierac okno zeby troche powietrza wlecialo - po wyjeciu filtrow - wszystkich jest ok.

pozd.
https://www.facebook.com/PomocDlaAmelki# => Lubie to
320CDI WDB2102261B144870
240T 99r był
300TD 97r był
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Qrius, Nie sprawdzałem po nr VIN, ale piszesz, że masz panel KLA automatycznej, więc masz jeden filtr kabinowy i dwa węglowe za schowkiem pasażera. Jak Ci słabo dmucha to raczej nie padnięty jeż. Dmuchawę spiąć na krótko i zobaczyć czy ma max obroty. Ja stawiam na uszkodzony panel regulacyjny KLA, lub nieszczelność na podciśnieniu i nie otwiera dostatecznie klap.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Qrius
Posty: 265
Rejestracja: 20 wrz 2012, o 23:42
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Qrius »

Panowie, są jaja ;) Mocowałem się dosyć długo ze schowkiem, żeby po katorżniczej walce wyjąć go, przesunąć biały zacisk obudowy filtra, a wszystko tylko po to, aby a za obudową zamiast filtra zobaczyć wentylator dmuchawy. Filtra najzwyczajniej w świecie po prostu nie było. Czyli słaby nawiew spowodowany zapchanym filtrem możemy wykluczyć. Jeśli dobrze rozumiem, to rzeczony wiatrak, a konkretnie jego obroty wpływają na siłę nadmuchu z nawiewów. Jeśli tak, to mając go przed oczami, nie zmieniał on w jakikolwiek znaczący sposób swoich obrotów kiedy regulowałem siłę nadmuchu w klimatroniku. Domyślam się (poprawcie mnie proszę jeśli się mylę), że na najwyższym biegu miałbym tam niezły huragan. Niestety wentylator kręci słabo, bez żadnych zmian szybkości.
Potwierdźcie mi proszę, czy rezystor mogę już wykluczyć. Chciałbym mieć pewność, że to wina panelu sterowania klimą. Nie uśmiecha mi się wydawać 200 zł na rzecz która u mnie działa. Czy są prawdopodobne jeszcze jakieś inne przyczyny tej usterki? A może jest w okolicach Katowic (najlepiej Zagłębie) jakiś forumowicz, który pozwoli mi przepiąć na chwilę panel w celu potwierdzenia usterki? Oczywiście jakiś czteropak zawsze się znajdzie :) Pomóżcie mi bardzo proszę w rozwiązaniu problemu, bo z uwagi na fakt, że MB mam dopiero tydzień, to jestem w jego temacie jeszcze mocno zielony.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Kucza
VIP
Posty: 753
Rejestracja: 27 maja 2010, o 21:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kucza »

Więkrze prawdopodobienstwo ze to rezystor niż panel czyli 80% rezystor 20% panel.
https://www.facebook.com/PomocDlaAmelki# => Lubie to
320CDI WDB2102261B144870
240T 99r był
300TD 97r był
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Qrius, A z dołu nad nogami pasażera też wyjmowałeś filtr kabinowy? Z dołu w prosty sposób wyjmujesz cały wentylator , odpinasz przewody i sam silnik spinasz na krótko z jakiegoś aku (sprawdzasz w ten sposób stan silnika). Jak pada rezystor to masz obroty max (zwarcie) lub w ogóle ich nie masz (przerwa) i to nie jest prawdopodobieństwo :rotfl:
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Qrius
Posty: 265
Rejestracja: 20 wrz 2012, o 23:42
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Qrius »

Więc sprawa wygląda tak. Z racji tego, że jak już wspomniałem jestem po zdjęciu schowka, mam tym samym wgląd na wentylator. Poradziłem się więc dzisiaj dodatkowo w serwisie zajmującym się przede wszystkim MB (nie ASO). I sympatyczny pan stwierdził, że ma pewność co do tego, że to nie panel klimatronika nawalił a regulator obrotów w wentylatorze. Cena części to ok 550 zł, w ASO jakieś 1300 zł :przestraszony:. Nawet jak na część używaną to nie tanio. No ale cóż, zima się zbliża a ja potrzebuję sprawnego ogrzewania w aucie z mocną dmuchawą. Trzeba będzie czekać na wypłatę. Jakie jest Wasze zdanie co do opinii serwisu. Serwis cieszy się dobrą reputacją, ale mimo wszystko chciałbym poznać Wasze zdanie. Dziękuję.

Ps. Oczywiście o dalszym przebiegu naprawy usterki będę Was informował - może zostanie coś dla potomnych ;)
Awatar użytkownika
Kucza
VIP
Posty: 753
Rejestracja: 27 maja 2010, o 21:08
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kucza »

no ja w 3secie zrobiłem to za 250zł czyli cos przerobili,dorobili zamontowali i dali gwarncje ze za mojej kadecji nie padnie.
Szukałem na allego uzywek znalazłem jakaś w okolicy gdanska w opisie napisali ze jest mozliwosc zamontowania, tak to wygladało.

pozd.
https://www.facebook.com/PomocDlaAmelki# => Lubie to
320CDI WDB2102261B144870
240T 99r był
300TD 97r był
Awatar użytkownika
Mateklobez
Posty: 397
Rejestracja: 18 lip 2012, o 22:15
Lokalizacja: Łobez / Rees
Kontakt:

Post autor: Mateklobez »

Kolego szukaj używek, ja kupiłem wentylator z jeżem za 200 zł. Wymiana była prosta. Tyle że u mnie padły szczotki wentylatora i zniszczyły komutator.
http://motospamerzy.pl - ZAPRASZAM!

WDB2100041A123338
Moja Avantgarda
[*] Spoczywaj w pokoju w motoryzacyjnym raju [*]
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości