Ściąganie przy hamowaniu
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Ściąganie przy hamowaniu
Witam!
Ostatnio borykam sie z takim problemem, ze czym mocniej wcisne hamulec tym bardziej sciaga mi samochod w lewo. Dodam ze ostatnio troche wymienialem rzeczy w zawieszeniu (jeden gorny wahacz i jeden dolny z przodu, oraz dwa gorne z tylu). Po calej operacji byla ustawiana geometria i inne historie. Na rownym asfalcie (bez kolein) jak usatwie samochod prosto i puszcze kierownice to jedzie i nigdzie go nie sciaga ale jak zaczne hamowac to leci w lewo. Czym mocniej hamuje tym mocniej ciagnie. Powiedzmy do 60 km/h nie jest to mocno wyczuwalne ale jak jade 120-130 km/h to juz niedobrze bo trzeba sie troche silowac z kierownica zeby hamowal prosto. Po prostu musze ja skrecac w prawo zeby hamowal prosto ale jak puszcze hamulec to skreca. Czytalem na roznych forach troche o tym ale chcialem jeszcze posluchac Waszych porad bo to troche niebezpieczne jest i bede musial sie tym zajac. Ogolnie to co na pierwszy ogien sprawdzac? Przy wymianie wahaczy mechanicy rozebrali przednie zawieszenie i je ogladali. Wiecej nic nie znalezli poza tym co zostalo wymienione. Z tego co wiem jeszcze tylna belka jest w slabym stanie. Czy ona moze powodowac sciaganie? Aha i mam do wymiany jeszcze prawe przednie lozysko (piasty) czy cos takiego...moze to miec wplyw na to krzywe hamowanie czy nie? Opony to 225/45/R17. W piatek bede u mechanikow to jeszcze poprosze o przelozenie kol z przodu na tyl zeby sprawdzic czy to przez przypadek nie jest wina opon i felg ale nie wydaje mi sie bo w poprzednie wakacje bylo OK jak jezdzilem na tym zestawie kol. Prosze o porady i sugestie co to moze byc? Najlepiej to jak ktos mial cos podobnego i sobie juz z tym poradzil, zeby opisal co i jak bo tak jak pisalem...mechanicy mowia ze w przednim zawieszeniu juz wszystko jest OK, geometria OK, amorki z przodu OK (maja moze z 15000km przejechane), felgi proste i wywazone. Pomysly mi sie konczyc zaczynaja a nie chce tez tego robic metoda prob i bledow bo w przypadku 4matica to troche kosztowne sa zabawy w wymiane rzeczy ktore nie wymagaja wymiany...zwlaszcza jesli chodzi o zawieszenie ;-) Dlatego bede wdzieczny za wszelkie sugestie lub ewentualne wskazowki co i jak sprawdzac.
Pozdrawiam!
Ostatnio borykam sie z takim problemem, ze czym mocniej wcisne hamulec tym bardziej sciaga mi samochod w lewo. Dodam ze ostatnio troche wymienialem rzeczy w zawieszeniu (jeden gorny wahacz i jeden dolny z przodu, oraz dwa gorne z tylu). Po calej operacji byla ustawiana geometria i inne historie. Na rownym asfalcie (bez kolein) jak usatwie samochod prosto i puszcze kierownice to jedzie i nigdzie go nie sciaga ale jak zaczne hamowac to leci w lewo. Czym mocniej hamuje tym mocniej ciagnie. Powiedzmy do 60 km/h nie jest to mocno wyczuwalne ale jak jade 120-130 km/h to juz niedobrze bo trzeba sie troche silowac z kierownica zeby hamowal prosto. Po prostu musze ja skrecac w prawo zeby hamowal prosto ale jak puszcze hamulec to skreca. Czytalem na roznych forach troche o tym ale chcialem jeszcze posluchac Waszych porad bo to troche niebezpieczne jest i bede musial sie tym zajac. Ogolnie to co na pierwszy ogien sprawdzac? Przy wymianie wahaczy mechanicy rozebrali przednie zawieszenie i je ogladali. Wiecej nic nie znalezli poza tym co zostalo wymienione. Z tego co wiem jeszcze tylna belka jest w slabym stanie. Czy ona moze powodowac sciaganie? Aha i mam do wymiany jeszcze prawe przednie lozysko (piasty) czy cos takiego...moze to miec wplyw na to krzywe hamowanie czy nie? Opony to 225/45/R17. W piatek bede u mechanikow to jeszcze poprosze o przelozenie kol z przodu na tyl zeby sprawdzic czy to przez przypadek nie jest wina opon i felg ale nie wydaje mi sie bo w poprzednie wakacje bylo OK jak jezdzilem na tym zestawie kol. Prosze o porady i sugestie co to moze byc? Najlepiej to jak ktos mial cos podobnego i sobie juz z tym poradzil, zeby opisal co i jak bo tak jak pisalem...mechanicy mowia ze w przednim zawieszeniu juz wszystko jest OK, geometria OK, amorki z przodu OK (maja moze z 15000km przejechane), felgi proste i wywazone. Pomysly mi sie konczyc zaczynaja a nie chce tez tego robic metoda prob i bledow bo w przypadku 4matica to troche kosztowne sa zabawy w wymiane rzeczy ktore nie wymagaja wymiany...zwlaszcza jesli chodzi o zawieszenie ;-) Dlatego bede wdzieczny za wszelkie sugestie lub ewentualne wskazowki co i jak sprawdzac.
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 26 gru 2009, o 23:17 przez Klosiak, łącznie zmieniany 2 razy.
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
Zacznij od hamulców.Sprawdż jażma po których porusza się klocek,klocki czy nie zapieczone.Tłoczysko wysówa się od strony ślnika,aby klocki po oby dwóch stronach zużywały się tak samo, zewnetrzna część zacisku przemieszcz się na dwóch szpilkach(Śróby które przykręcasz).Może one są zapieczone.Mowa o zaciskach przednich.Tylnie hamulce nie mają wpływu na ściąganie. ;-)
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Hm...hamulce sprawdzone. Bylem tez na stacji pomierzyc sily hamowania i na przodzie wyszlo 0% roznicy a na tyle 8%. Obie wartosci w normie. Od razu zrobilem szarpaki i nie ma luzow w przednim zawieszeniu. Co to moze byc? Mechanicy obstawiaja ze to ta tylna belka i tylne zawieszenie moga cos mieszac. Mozliwe to czy niemozliwe?
Z tego co pamietam to ostatnio pompowalem wszystkie kola (tyle samo na przod i tyle samo na tyl wg klapki od wlewu paliwa) ale jeszcze sprawdze. Geometria byla robiona po wymianie wahaczy z przodu i z tylu.
A moze ja jakis przewrazliwiony jestem? Jak mechanik jechal na rownym asfalcie i ze 100 km/h zahamowal przy puszczonej kierownicy to go sciagnelo tak z 0.5-0.75m w lewo. Powiedzial ze wedlug niego to nie jest jakies specjalnie mocne sciaganie. Wszystoko by bylo cacy tylko ze mi to przeszkadza w jezdzie :-/
A moze ja jakis przewrazliwiony jestem? Jak mechanik jechal na rownym asfalcie i ze 100 km/h zahamowal przy puszczonej kierownicy to go sciagnelo tak z 0.5-0.75m w lewo. Powiedzial ze wedlug niego to nie jest jakies specjalnie mocne sciaganie. Wszystoko by bylo cacy tylko ze mi to przeszkadza w jezdzie :-/
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
Sprawdż jeszcze raz całe przednie zawieszenie, łącznie z luzem na łożyskach piast. :-)
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
hm...a gdyby delikatnie sciagalo to znaczy ze geometria do zrobienia jeszcze raz?fabek pisze:a sprawdz czy bez hamowania tez sciaga delikatnie.
prawe przednie lozysko piasty mam do wymiany z tego co wiem...nawet lezy juz chyba u mechanikow ale jeszcze mi poradzili zeby troche pojezdzic na starym zeby je dobic ;-)avandgarde pisze:Sprawdż jeszcze raz całe przednie zawieszenie, łącznie z luzem na łożyskach piast.
-
- Posty: 899
- Rejestracja: 13 cze 2008, o 13:00
- Lokalizacja: Wawa
Geometria wtedy do sprawdzenia, ale powiedz czy jak wtedy miałeś przygodę zimą to ktoś Ci sprawdzał, czy buda jest prosta?Klosiak pisze:hm...a gdyby delikatnie sciagalo to znaczy ze geometria do zrobienia jeszcze raz?fabek pisze:a sprawdz czy bez hamowania tez sciaga delikatnie.
Pozdrawiam,
nonmaximus
E280 '99
VW Golf MK IV 1.6 cabrio '98
Ze świata statystyk: 90% właścicieli BMW kupiło je tylko dlatego, że nie potrafiło przeliterować słowa Mercedes :mrgreen:
VW Golf MK IV 1.6 cabrio '98
Ze świata statystyk: 90% właścicieli BMW kupiło je tylko dlatego, że nie potrafiło przeliterować słowa Mercedes :mrgreen:
Tak byla sprawdzana.nonmaximus pisze:Geometria wtedy do sprawdzenia?
Nie wiem...moze pojade jeszcze raz ta geometrie zrobic...a Ty gdzie robisz geometrie w swoim MB? Bo ja to najblizej mam w Piasecznie Norauto i tam niby ustawiaja komputerowo ale nie wiem czy mozna na nich polegac...
Ostatnio zmieniony 18 gru 2010, o 19:35 przez Klosiak, łącznie zmieniany 4 razy.
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
200 stówy to troche dużo ja płacę za całą 80 zeta.Tak jak słyszę to biorą 50-60 dych za oś. :->Klosiak pisze:W takim razie pojade na ta komputerowa geometrie...najwyzej 200zl pojdzie sie walic. A lozysko poki co mi troche huczy gdy mocniej obciazone jest...np. podczas szybszej jazdy po rondzie ;-)
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
No tutaj jak bylem sie spytac to kompleksowa geometria kosztuje ~180zl. Problem ze nie bardzo wiem gdzie jechac a swoich mechanikow nie bede narazie meczyl ;-) Zreszta mam do nich kawalek i nie chce mi sie jechac wiec chcialbym to na miejscu zalatwic :-)avandgarde pisze:200 stówy to troche dużo ja płacę za całą 80 zeta.Tak jak słyszę to biorą 50-60 dych za oś. :->
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości