Strona 4 z 5

Re: Wymiana wahaczy przednich górnych

: 12 mar 2016, o 10:05
autor: M-BenzW210
Rozumiem, ale tuleje górnego wahacza zostały wymienione i skręcone własnie na podnośniku i występuje na nich luz, czego to może być wina? Pytałem się kilku mechaników i każdy, który miał do czynienia z zawieszeniem wielowahaczowym mówił, że należy i właściwie powinno się dokręcać górny wahacz, gdy pojazd jest już na ziemi, ponieważ wtedy wahacz prawidłowo się układa.

Re: Wymiana wahaczy przednich górnych

: 12 mar 2016, o 13:27
autor: tonidriver
Może tuleje jakieś polskie :)

Re: Wymiana wahaczy przednich górnych

: 12 mar 2016, o 13:45
autor: Gawra
M-BenzW210 pisze:? Pytałem się kilku mechaników i każdy, który miał do czynienia z zawieszeniem wielowahaczowym mówił, że należy i właściwie powinno się dokręcać górny wahacz, gdy pojazd jest już na ziemi, ponieważ wtedy wahacz prawidłowo się układa.
Dobrze mowili, bo gorny wahacz jest tak zbudowany, ze tuleje gumowo stalowe zatopione sa w rurze wahacza i stanowia jakby amortyzacje w okreslonym zakresie. Stad srube powinno sie dokrecac, gdy auto stoi na kolach
Dokrecanie w powietrzu (na podnosniku) powoduje wyrwanie gumy i caly wahacz na zlom :kwasny:

Re: Wymiana wahaczy przednich górnych

: 12 mar 2016, o 15:16
autor: tonidriver
Każda tuleja jest tak zrobiona. Gdyby zrywało gumę jak mówicie to przy każdym podjeździe pod krawężnik wahacz byłby do wymiany

Re: Wymiana wahaczy przednich górnych

: 13 mar 2016, o 09:01
autor: Gawra
tonidriver pisze:Każda tuleja jest tak zrobiona. Gdyby zrywało gumę jak mówicie to przy każdym podjeździe pod krawężnik wahacz byłby do wymiany
Na swoje watpliwosci odpowiedz znajdziesz po uwolnieniu sworznia wahacza ze zwrotnicy.
Wowczas zauwazysz ze, pracuje on jako element sprezynujacy na zatopionych gumach w granicach od punktu 0 do punktow A i B i wlasnie dlatego powinno go sie dokrecac wlasnie w punkcie "0"

Re: Wymiana wahaczy przednich górnych

: 13 mar 2016, o 09:10
autor: tonidriver
W teorii ma to sens a w praktyce nie widziałem zerwanych gum zaraz po montażu ani jakoś specjalnie skróconej ich żywotności. Nie ważne,każdy robi jak uważa.

Re: Wymiana wahaczy przednich górnych

: 13 mar 2016, o 09:40
autor: mesio14
Gawra ma sto procent racji , inaczej przykręcone potrafią się nawet poobrywac :piwo:

Re: Wymiana wahaczy przednich górnych

: 13 mar 2016, o 11:35
autor: tonidriver
Wychodzi na to,że jak przykręcę wahacz w aucie stojącym wg Waszej teorii a potem będę chciał zmienić koło i podniosę go lewarkiem to oberwę tuleje ? :D :D

Re: Wymiana wahaczy przednich górnych

: 13 mar 2016, o 11:42
autor: mesio14
Toni , nie kumasz , chyba coś łyknołeś :hyhy:

Re: Wymiana wahaczy przednich górnych

: 13 mar 2016, o 13:36
autor: GracKa
też nie kumam a trzeźwy jestem

Re: Wymiana wahaczy przednich górnych

: 13 mar 2016, o 14:19
autor: hammond24
wszystkie wahacze dokręca się na "glebie",nie w powietrzu,bo to jest ich naturalne środowisko pracy.

Re: Wymiana wahaczy przednich górnych

: 13 mar 2016, o 15:24
autor: tonidriver
Nie wiem czy zauważyliście wewnętrzną metalową tuleje. Jakbyś nie przykręcił to i tak po spuszczeniu auta się obróci :)

Re: Wymiana wahaczy przednich górnych

: 13 mar 2016, o 18:05
autor: Gawra
tonidriver pisze:Nie wiem czy zauważyliście wewnętrzną metalową tuleje*. Jakbyś nie przykręcił to i tak po spuszczeniu auta się obróci :)
Bledna teoria -po dokreceniu sruby, tam sie nic nie obraca, a dwustronnie zatopiona guma stanowi element sprezynujacy.
*dwie metalowe tuleje z okolo milimetrowa przerwa wewnatrz

Re: Wymiana wahaczy przednich górnych

: 13 mar 2016, o 19:01
autor: mesio14
Tłumacz chłopu a chłop swoje :mur:

Re: Wymiana wahaczy przednich górnych

: 13 mar 2016, o 20:32
autor: tonidriver
Ja przykręcam zawsze takie elementy na wiszącym aucie i nigdy się nic nie zerwało więc ta teoria jest słaba.