Overvoltage problem

Wnętrze, układ elektryczny, klimatyzacja.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

bswidrak
Posty: 9
Rejestracja: 7 lut 2009, o 23:40
Lokalizacja: Podkarpacie

Overvoltage problem

Post autor: bswidrak »

Witam wszystkich forumowiczów

Jezdze W210 z 2000 roku 2.2 CDI. Ostatnio zapala mi się na czerwonym tle komunikat błedu: Overvoltage - Visit WorkShop. Przeszukałem forum i nic ciekawego na ten temat. Moje auto ma manualną skrzynię biegów. Najprawdopodobniej komunikat zaczął się pojawiać po odgrzybieniu klimatyzacji srodkiem ze spray'a.
Czy jest możliwe, że ten preparat powoduje jakieś zwarcie ???
odgrzybianie polegało na wyjęciu filtra kabinowego i psiknięcie preparatu w tamtą lukę, jak również do wlotu powietrza w komorze silnika (z prawej strony w podszybiu w komorze silnika) oraz do kratki wylotow powietrza w kabinie.

Jak zapala się komunikat, wyłącza się niektóra elektronika (np. otwieranie szyb).
Co dziwniejsze - przy włączonej klimie problem nie występuje. Jak działa sam nawiew - a klimatyzacja jest wyłączona, to rownież dziś miałem ten błąd.

Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam
W210 2.2 CDI 143 KM 2000 rok po lifcie. Super autko :)
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

W Pana wypadku komunikat oznacza zbyt wysokie napięcie ładowania.Są tylko dwa wytłumaczenia poza błędem w liczniku.Uszkodzony regulator napięcia w alternatorze lub iskrzenie na złączach między alternatorem, a akumulatorem.Słabym miejscem w W210
jest złącze pod tapicerką- pod pedałem hamulca i masa silnika.Zalecam jak najszybszą
naprawę.Komputery strasznie tego zjawiska nie lubią, a szczególnie stacyjka z kluczykiem
"rybką".
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
adam86adi

Post autor: adam86adi »

Witam !

Zainteresował mnie ten post poniewaz mam podobny problem, a mianowicie pojawia mi sie od czasu do czasu komunikat na komputerze " Overvoltage - visit workshop" towarzyszy temu zapalona kontrolka SRS która po chwili gaśnie. Dodam też że taki komunikat pojawił mi się rownież bez zapalenia sie kontrolki SRS.
Nie zauważyłem jakichś zmian w zachowaniu autka po tym komunikacie, jednakże postanowilem wybrac sie z tym do jakiegos elektronika. Zwracam sie do Was z prośbą o pomoc w wyjasnieniu tego . Z góry BARDZO DZIEKUJE ZA POMOC :-D

Pozdrawiam
nowy uzytkownik forum ;-)

Mercedes W210 2.2 Cdi 1999r.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Witamy również.Przy okazji zapraszamy do "przywitalni". Temat wstępnie omówiłem.
Ewentualnie proszę o konkretne pytanie.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
bswidrak
Posty: 9
Rejestracja: 7 lut 2009, o 23:40
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: bswidrak »

Witam
Byłem wczoraj w sklepie z cześciami do mercedesa. Mój model nie ma wymienianego regulatora napięcia - alternator jest chłodzony wodą i nie ma w nim wymienialnych części - taką informację otrzymałem. Umówiłem się na wizytę do elektryka, żeby sprawdzić problem.

Zauważyłem jednak pewną prawodłowość. Jak w czasie jazdy wyłącze nawiew wentylatora to zanim pojawi się komunikat Overvoltage wcześniej przestają działać kierunkowskazy, szyby, itd. Jak włączam nawiew to wszystko jest OK i wszystko działa. Czy w związku z tym nie ma jakiegoś sterownika regulacji obrotów wentylatora, który mógł zostać zalany i powoduje zwarcie ???

Kolejna prawidłowość związana z tym to taka, że powyżej 2500 obrotów jadąc nocą zauważyłem, że przednie światła zaczynają pulsować.... również jak wyłącze nawiew świecą jaśniej i pulsowanie zanika.

Niestety są wakacje i elektryk u którego jestem umówiony wraca dopiero w poniedziałek.

Logicznie myśląc wydaje mi się, że albo jakiś regulator napięcia kończy się w alternatorze, albo jakaś zewnętrzna elektronika go dusi.

Koszt reenerowanego alternatora wodnego - to około 1800 PLN.

Czy ktoś może pomóc ???

[ Dodano: 2009-07-29, 13:49 ]
Czy to może być wina rezystora wentylatora ???

Sprawdzałem po numerach nadwozia i jest 3 pinowy a i tutaj ludzie piszą, że się często z nim cuda dzieją ???

Jak mogę sprawdzić czy to jego wina ???
W210 2.2 CDI 143 KM 2000 rok po lifcie. Super autko :)
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Niestety wszystko co opisujesz jest efektem złej pracy alternatora, a właściwie regulatora w środku.Rozbierz go często dostaje się woda i w niektórych rozwiązaniach kończą się szczotki.
Regulator istnieje w podróbkach, ale są 3 rodzaje.Bez rozebrania nie wiadomo który.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
bswidrak
Posty: 9
Rejestracja: 7 lut 2009, o 23:40
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: bswidrak »

Witam.
Właśnie odebrałem autko z serwisu. Wyjeto alternator, sprawdzono w serwisie Bosha. Okazało sie, że poszły diody. Wymieniono diody, szczotki, poprawiono luty (coś też się wylutowało), uszczelniono go i teraz wszystko super śmiga. Regulator napięcia okazał się dobry - taką informację otrzymałem.
Dziękuję za pomoc :)
W210 2.2 CDI 143 KM 2000 rok po lifcie. Super autko :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 8 gości