[w208] problem z automatyczna skrzynia biegów
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
[w208] problem z automatyczna skrzynia biegów
Panowie, mam problem ze skrzynia biegów. Przedwczoraj był pierwszy objaw. Wyjeżdżałem zimnym silnikiem z parkingu, wjechałem na ulice i zaczołem się rozpędzać, zauważyłem ze nie zmieniaja się biegi. Przy ponownym ruszaniu ze świateł zaczolem się bardziej wszystkiemu przyglądać. Zauważyłem ze auto jak by rusza z 2-3 biegu. Mysle ze z 3 bo sprawdzając czy się przełączają biegi podkręciłem go na 3tys obrotow i było ok. 80km/h. Oczywiscie auto duzo gorzej wkrecalo sie na obroty przy ruszaniu ( jak by nie bylo 1 i 2). Po zatrzymaniu się spróbowałem wbic na R. Wbic się wbil tylko ze przy dodawaniu gazu auto prawie nie jechalo…duzo za wolno do wciskanego gazu. Przełączyłem na P i nastepnie na R, tp samo, Przełączyłem na P i nastepnie na D – NIC, obroty się wkręcają a auto stoi. Wyłączyłem silnik w położeniu P, włączyłem i wszystko OK. Bez problemy wszystkie biegi zaczely działać.
Dzis problem się powtórzył – zauważyłem ze jest ok. po ponownym zapaleniu auta.
Oczywiście jak najszybciej pojade z tym do mechanika, ale może ktos z Was miał podobny problem i go rozwiązał.
Nie wiem czy wogule można to ze soba wiazac, ale 3 dni temu padl mi czujnik ABS w tylnym prawym kole. Zapalila mi się choinka ABS ASR BAS. Wymienilem jak większość na dorum radzial czujnik świateł stopu (jeszcze przed pojechaniem na komputer) okazalo się ze to nie to. W mieszyczasie powyciągałem wszystkie bezpieczniki z pod maski, żeby sprawdzic na oko czy są OK. Z pod maski tzn ze skrzynki bezpiecznikow od strony kierowcy i w skrzynce komputerow przy złączu diagnostycznym po stronie pasażera. Odłączałem tez akumulator na ok. 30min z 3 razy. Nie wiem czy to może mieć ze soba jakiekolwiek powiazanie….ale zaczęło się wlasnie po tych wszystkich czynnościach.
Być może jest to po prostu zbieg okoliczności.
Najbardziej zastanawia mnie to, ze po wylaczeniu i wlaczeniu silnika wszystko jest OK, jak by to była elektronika a nie uszkodzenie mechaniczne….ale oczywiście nie jestem fachowcem – to taka szybka mysl.
Dodam ze bylem na komputerze sprawdzajac SILNIK i nie bylo zadnych bledow, zadnych bledow nie ma tez na wyswietlaczu w aucie -tylko ASR BAS ABS - uszkodzony czujnik ABS.
Dzis problem się powtórzył – zauważyłem ze jest ok. po ponownym zapaleniu auta.
Oczywiście jak najszybciej pojade z tym do mechanika, ale może ktos z Was miał podobny problem i go rozwiązał.
Nie wiem czy wogule można to ze soba wiazac, ale 3 dni temu padl mi czujnik ABS w tylnym prawym kole. Zapalila mi się choinka ABS ASR BAS. Wymienilem jak większość na dorum radzial czujnik świateł stopu (jeszcze przed pojechaniem na komputer) okazalo się ze to nie to. W mieszyczasie powyciągałem wszystkie bezpieczniki z pod maski, żeby sprawdzic na oko czy są OK. Z pod maski tzn ze skrzynki bezpiecznikow od strony kierowcy i w skrzynce komputerow przy złączu diagnostycznym po stronie pasażera. Odłączałem tez akumulator na ok. 30min z 3 razy. Nie wiem czy to może mieć ze soba jakiekolwiek powiazanie….ale zaczęło się wlasnie po tych wszystkich czynnościach.
Być może jest to po prostu zbieg okoliczności.
Najbardziej zastanawia mnie to, ze po wylaczeniu i wlaczeniu silnika wszystko jest OK, jak by to była elektronika a nie uszkodzenie mechaniczne….ale oczywiście nie jestem fachowcem – to taka szybka mysl.
Dodam ze bylem na komputerze sprawdzajac SILNIK i nie bylo zadnych bledow, zadnych bledow nie ma tez na wyswietlaczu w aucie -tylko ASR BAS ABS - uszkodzony czujnik ABS.
Pozdrawiam
Jacek
Mercedes CLK 320 218KM (W208) GAZ
VIN WDB2083651F044303
Jacek
Mercedes CLK 320 218KM (W208) GAZ
VIN WDB2083651F044303
-
- VIP
- Posty: 65
- Rejestracja: 8 mar 2009, o 19:23
- Lokalizacja: Kraków. Dublin
Nie chce sie wymadzac ale jak ja mialem podobny problem okazalo sie ze to przeplywomiesz powietrz. Tak wyszlo po wizycie w ASO . Stwierdzili ze, silnik dostaje bledne odczyty a skrzynia tez jest z tym polaczona i dodali ze, dopuki nie wymienie przeplywki nie ma co szukac przyczyny w skrzyni. I wychodzi na to ze mieli racje bo po wymianie owej przeplywki skrzynia zaczela pracowac jak nowa. Dodam tylko ze tez szukalem przyczyn w skrzyni a obiawy mialem te same.
Mercedes-Benz
The best or nothing
S210 E200 k WDB2102482B470543
było W210 E230 96r. W124 230E 90r.
W126 300SD 84r. W123 240D 78r.
W123 200D 77r.W115 220D automatic 74r.
The best or nothing
S210 E200 k WDB2102482B470543
było W210 E230 96r. W124 230E 90r.
W126 300SD 84r. W123 240D 78r.
W123 200D 77r.W115 220D automatic 74r.
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Wydaje mi się, że najprościej podjechać pod prawdziwy komputer, sczytać błędy ze skrzyni,
a nie wróżyć z fusów.To inne auto i na 50% inna usterka.Prawdopodobnie machając jak
"wariat" bezpiecznikami i klemą zdjąłeś adaptację skrzyni.Analiza błędów z całego samochodu-
silnik, skrzynia, trakcja i licznik dadzą jednoznaczną odpowiedź.Do tego jest jedno urządzenie
Star Diagnosis. Ceny diagnozy w W-wie zeszły do 80-150 zł w prywatnych warsztatach,
100-300zł. w ASO.
a nie wróżyć z fusów.To inne auto i na 50% inna usterka.Prawdopodobnie machając jak
"wariat" bezpiecznikami i klemą zdjąłeś adaptację skrzyni.Analiza błędów z całego samochodu-
silnik, skrzynia, trakcja i licznik dadzą jednoznaczną odpowiedź.Do tego jest jedno urządzenie
Star Diagnosis. Ceny diagnozy w W-wie zeszły do 80-150 zł w prywatnych warsztatach,
100-300zł. w ASO.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości