Tłumnik (amortyzator)drgań paska klinowego

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

borowiczek
VIP
Posty: 43
Rejestracja: 3 cze 2009, o 15:35
Lokalizacja: Warszawa

Tłumnik (amortyzator)drgań paska klinowego

Post autor: borowiczek »

Witam.Nie znalazlam nigdzie stad nowy temat.Jak sie dobrać do dolnej śruby tłumnika paska klinowego?Pozdrawiam :-)
E250D '97 Elegance kombi manual
Vin WDB2102101A493512
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Na rysunku jest wszystko.
Aby dostać się do niektórych śrub trzeba demontować "wiskozę" sprzęgło wiskozowe wentylatora i osłonę.W środku sprzęgła śruba mocująca wklejona.
Załączniki
Napinacz paska E 250 D.jpg
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
borowiczek
VIP
Posty: 43
Rejestracja: 3 cze 2009, o 15:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: borowiczek »

Czyli śruba 59 jest wklejona? Hehehe no i jak sie do niej dobrać?.A do pozostałych można się dostać (czyli odkręcić?).Mnie chodzi o śrubę 77. Czyli podsumowując,żeby się do niej dostać (tz wyjąć bo juz odkręcona i brakuje z 2mm żeby wyszła) muszę to wszystko pozdejmować?Dzieki i pozdrawiam :-)
E250D '97 Elegance kombi manual
Vin WDB2102101A493512
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Nie zrozumiałaś.Aby do tych śrub się dostać należy zdemontować cały wentylator silnika.
A wentylator jest przymocowany przez sprzęgło wklejoną na "locktait" śrubą.Trzeba blokować
koło pompy wodnej przyrządem fabrycznym lub kombinować płaskim mocnym pilnikiem.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
borowiczek
VIP
Posty: 43
Rejestracja: 3 cze 2009, o 15:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: borowiczek »

ok,ok,zrozumialam,wiem ze nalezy zdemontowacwentylator :-) Chodzilo mi wlasnie jak dobrac sie do tej sruby przymocujacej przez sprzeglo.No i to blokowanie pompy wodnej :-( Samemu chyba nie da rady? :-|
E250D '97 Elegance kombi manual
Vin WDB2102101A493512
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Zawsze w dwie osoby.I dobrze wyposażony garaż.Jakieś rurki, stare paski, klucze ampuł typu "L" i można to zrobić.
Załączniki
Śruba wentylatora..jpg
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
borowiczek
VIP
Posty: 43
Rejestracja: 3 cze 2009, o 15:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: borowiczek »

Noc,bardzo dziekuje za pomoc :-) .Przy okazji masz u mnie piwko :-) .Pozdrawiam
E250D '97 Elegance kombi manual
Vin WDB2102101A493512
Awatar użytkownika
Grzechoo
Posty: 512
Rejestracja: 20 sty 2010, o 21:17

Post autor: Grzechoo »

Chodzi mi osrube nr 77 ktora jest na wysokosci "kolnierza" pompy wody.

Czy mozna ja wykrecic czy konieczny jest demontaz pompy wody ? A moze wystarczy poluzowac pompe ? kto robil taka operacje ?
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Jak odkręcisz sprężynę napinacza to jest możliwość większego pola manewru kiwakiem (dźwignią) napinacza.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
Grzechoo
Posty: 512
Rejestracja: 20 sty 2010, o 21:17

Post autor: Grzechoo »

sruba nr 17 ?
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Poluzuj śruby koła pompy wody. Powinno pójść.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
marteusz
Posty: 51
Rejestracja: 26 wrz 2009, o 07:34
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: marteusz »

Grzechoo pisze:Chodzi mi osrube nr 77 ktora jest na wysokosci "kolnierza" pompy wody.
Ja zdemontowałem cały napinacz /kiwaczek/wykręcając imbusem (17) śrubę nr 17, a potem już na wierzchu śrubkę amortyzatorka nr 77 , nie ruszając "wiskozy" ani pompy wody. Tylko to w silniku 2,2 D tam było miejsce dla imbusa po przesunięciu osłony wentylatora w 300 może być ciasno.
W 210 E 220 D Classic automat 95
alemusial
Posty: 26
Rejestracja: 4 cze 2012, o 14:18
Lokalizacja: Poznań

Post autor: alemusial »

Witam,
podłączę się pod ten temat mimo, że trochę czasu minęło od ostatniego postu, ale mój problem wygląda podobnie, otóż 3 miesiące temu z przodu silnika zaczęło coś trajkotać, po oględzinach stwierdziłem, że to tłumik drań rolki napinacz ( po delikatnym dotknięciu od razu cicho było) więc do sklepu i kupiłem febi tłumik. Mechanik miał problemy z wymianą ale się udało, od razu cisza nastała. Niestety nienadługo gdyż wczoraj ponownie zaczęło grzechotać, widać że to ten sam problem, odgłos ten sam i od góry widać, że tak jak poprzednio wyrobiła się dolna tuleja tego tłumika ( tak samo jak poprzednio) tylko szkoda że tak szybko. Zastanawiam się czy to błędny montaż czy słabej jakości tłumik ( Febi). Zauważyłem, że rolka napinacza dosyć mocno pracuje tzn. na luzie mocno, jakieś 3-4 mm w każdą stronę, czy to normalne?? Może powinienem ją też wymienić?
Mercedes-Benz E200 LPG
WDB2100351A191329
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

alemusial, niech wyjmie ten amortyzatorek i tą tuleje sklepie młotkiem. Mi to pomogło na rok czasu.
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

. Zauważyłem, że rolka napinacza dosyć mocno pracuje tzn. na luzie mocno, jakieś 3-4 mm w każdą stronę, czy to normalne??
Od tego bym zaczął. Luz w jednym elemencie powoduje za chwilę w następnych.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości