W210 E420 1996r.

NOWOŚĆ!!!
Tutaj każdy może założyć swój własny temat i wklejać zdjęcia i opisy swojego auta.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 1029
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: SuperBuster11 »

Możesz go wykręcić i przedmuchać sprężonym powietrzem, ale nie wiem, czy to pomoże.
Może taniej wyjdzie kupić cały używany element z czujnikiem?
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Murzyn
Posty: 189
Rejestracja: 6 wrz 2019, o 18:54
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: Murzyn »

SuperBuster11 pisze: 26 sty 2020, o 13:55 Możesz go wykręcić i przedmuchać sprężonym powietrzem, ale nie wiem, czy to pomoże.
Może taniej wyjdzie kupić cały używany element z czujnikiem?
Obstawiam jakieś zwarcie w instalacji gdzieś po drodze (w końcu z jakiegoś powodu pierwotna wtyczka uległa przytopieniu) i stąd takie chore wskazania. Trzeba to będzie żmudnie przeszukiwać aż się nie znajdzie. Nie dopuszczam póki co do siebie opcji zakupu czujnika, czy też całego elementu. Używany na allegro jest jeden (zestaw tłoczków) i kosztuje 999zł. Czujnika używanego nie ma.
Natomiast dziś Grzegorz z Kryr, ten co byłem na komputerze, wysłał mi dla porównania cene nowego zestawu tłoczków i przekracza ona 13k pln, co z kolei jest kwotą większą niż wartość samochodu xD
WDB2100721A167529
E420 sedan.
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 1029
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: SuperBuster11 »

No fakt. Z niektórymi cenami to przesadzają. Tak jak do mojego silnika aluminiowy wspornik z rolką paska wielorowkowego kosztuje 1000 zł netto w ASO, a zamiennik można kupić od 100 paru zł. A przecież rolki się zużywają, a ta jest wciskana do wspornika i jest ryzyko, że wspornik pęknie.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Murzyn
Posty: 189
Rejestracja: 6 wrz 2019, o 18:54
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: Murzyn »

Nie wiem czemu jest taka dziwna polityka wymiany całego elementu zamiast poszczególnych składowych. W żadnej marce się z tym nie spotkałem.
WDB2100721A167529
E420 sedan.
Murzyn
Posty: 189
Rejestracja: 6 wrz 2019, o 18:54
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: Murzyn »

WG wykresu pracy, to po naprawie wtyczki czujnika B34 pokazywał w pierwszej chwili wartości poprawne, potem po odpuszczeniu hamulca zero - tak jak ma być - ponowne dwa naciśnięcia owocują wzrostem wskazań do 40 bar z tendencją spadkową na 30, odpuszczamy i znów zero. Z kolei SD pokazuje stałe 290 bar. Mam wrażenie, że borykam się z problemem elektrycznym, nie mechanicznym. Zacznę od wyjęcia modułu odpowiedzialnego za ABS/ESP, bo może być sytuacja taka, jak w przypadku sterownika zasilania. Zimne luty, zwarcia, pęknięte ścieżki czy zaśniedziałe połączenia i brak styku.
WDB2100721A167529
E420 sedan.
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 1029
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: SuperBuster11 »

Możliwe, że elektronika sterująca. Wczoraj wyciągałem pompę ABS z Volvo V50 i tam zawór jest pod sterownikiem na pompie. Też ciągle pokazuje stałą wartość, ale ponad 600 bar. Podobno zawór trzeba wymienić i naprawić płytkę sterownika. Tylko volvo to co innego, i nowsze o jakieś 9 lat ;)
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Murzyn
Posty: 189
Rejestracja: 6 wrz 2019, o 18:54
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: Murzyn »

SuperBuster11 pisze: 28 sty 2020, o 11:09 Możliwe, że elektronika sterująca. Wczoraj wyciągałem pompę ABS z Volvo V50 i tam zawór jest pod sterownikiem na pompie. Też ciągle pokazuje stałą wartość, ale ponad 600 bar. Podobno zawór trzeba wymienić i naprawić płytkę sterownika. Tylko volvo to co innego, i nowsze o jakieś 9 lat ;)
Najbardziej nie lubię usterek elektrycznych, bo je ciężko znaleźć dla kogoś bez wiedzy. Mechaniczne uszkodzenie widać prawie od strzału, a już na pewno łatwiej do niego dojść.
Poza tym przyszło mi jeszcze pytanko, bo pewnie jesteś w stanie to sprawdzić - jaka jest temperatura załączenia wentylatora na chłodnicy klimatyzacji? W sensie on jest uruchamiany jak silnik osiągnie jakąś temperaturę? Czy to tylko przy klimie działa? Bo próbowaliśmy go przez SD uruchomić (4 prędkości, żadna nie działa choć przekaźnik było słychać) ale nic to nie dało. Nie wiem też jaka powinna być normalna temperatura pracy M119, bo jak mam trochę ponad 80* (stawiam, że jest to 90-95) to się stresuję ^^
WDB2100721A167529
E420 sedan.
Awatar użytkownika
SuperBuster11
Moderator
Posty: 1029
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: SuperBuster11 »

Wentylator jest załączany jak działa klima, a dodatkowo, gdy temperatura płynu chłodzącego przekroczy 100-parę stopni.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: rr6 »

Murzyn pisze: 29 sty 2020, o 20:52 Nie wiem też jaka powinna być normalna temperatura pracy M119, bo jak mam trochę ponad 80* (stawiam, że jest to 90-95) to się stresuję ^^
Praktycznie wszystkie benzyny mają na wskaźniku taki zakres pracy, że w chłodne dni jest to około 80 stopni, a w upał przy włączonej klimie wskazówka dochodzi prawie do kolejnej kreski. Te 80 choć wydaje się za mało to jest ok. Ważne żeby nie spadało (np. po włączeniu ogrzewania itp.), jak spada to wiadomo, problem z termostatem.
Murzyn
Posty: 189
Rejestracja: 6 wrz 2019, o 18:54
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: Murzyn »

rr6 pisze: 30 sty 2020, o 08:24
Murzyn pisze: 29 sty 2020, o 20:52 Nie wiem też jaka powinna być normalna temperatura pracy M119, bo jak mam trochę ponad 80* (stawiam, że jest to 90-95) to się stresuję ^^
Praktycznie wszystkie benzyny mają na wskaźniku taki zakres pracy, że w chłodne dni jest to około 80 stopni, a w upał przy włączonej klimie wskazówka dochodzi prawie do kolejnej kreski. Te 80 choć wydaje się za mało to jest ok. Ważne żeby nie spadało (np. po włączeniu ogrzewania itp.), jak spada to wiadomo, problem z termostatem.
Termostat miałem wymieniany profilaktycznie zaraz po zakupie, razem z płynem. Właśnie mi tak strzałka utrzymuje się w normalne dni na wysokości jakby opierając się o górę kreski na której jest 80 stopni. Czyli to, że w upał temperatura dociera wyżej o wiele (nie do czerwonego, ale no idzie w gorę) to nie kłopot? Nie przegrzeję głowic? Jeśli wszystko jest sprawne, to powinienem być w stanie załączyć wiatraki z poziomu SD, tak? Bo u mnie to nie działa.
WDB2100721A167529
E420 sedan.
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: rr6 »

Co do grzania, taki jest normalny górny zakres pracy benzyny (w każdym razie M112/113 - zakładam że M119 też) jak na zdjęciu (nawet o 1mm wyżej może być - nie znalazłem na szybko odpowiedniego zdjęcia). To jest niecałe 100 stopni.

Obrazek
Murzyn
Posty: 189
Rejestracja: 6 wrz 2019, o 18:54
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: Murzyn »

Aaaaaa to luuuz! a ja się głupi stresuję ;d Dzięki za obrazkowe wyjaśnienie kolejnego niuansu :D
WDB2100721A167529
E420 sedan.
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 2270
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: rr6 »

Murzyn pisze: 31 sty 2020, o 14:36 Aaaaaa to luuuz! a ja się głupi stresuję ;d Dzięki za obrazkowe wyjaśnienie kolejnego niuansu :D
Nie Ty pierwszy się tym zestresowałeś ;)

Niezbyt szczęśliwie go wyskalowali....
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2843
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: Muniek »

Dokladnie. Zazwyczaj w autach wskazowka ma byc idealnie w polowie (np. grupa VAG lub PSA). U mnie w M112 wskazowka wedruje od 83 (zimą) do 91 (latem).
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Murzyn
Posty: 189
Rejestracja: 6 wrz 2019, o 18:54
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: Murzyn »

Tak sobie przeglądam internety w chorobie aktualnie (tfu, grypa...) i znalazłem gdzieś temat, że komuś skrzynia tak samo lagowała przy zmianie przełożenia jak mi. Tam było napisane, że miał zmienioną skrzynię, albo sam sterownik i po podmianie na oryginalny problem ustąpił. Jestem w stanie jakoś zweryfikować czy to co mam u siebie to to, co być powinno?
WDB2100721A167529
E420 sedan.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości