W210 E420 1996r.

NOWOŚĆ!!!
Tutaj każdy może założyć swój własny temat i wklejać zdjęcia i opisy swojego auta.

Moderatorzy: fabek, elspasoo, kichcio

Awatar użytkownika
Murzyn
Posty: 10
Rejestracja: 6 wrz 2019, o 18:54
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

W210 E420 1996r.

Post autor: Murzyn » 12 paź 2019, o 11:17

Cześć.
W końcu, po wielu mniej lub bardziej - choć głównie bardziej - udanych przygodach z samochodami (kilka VW, Audi 80 2.3 quattro, Saab 9-3 250+, E36, E39, znowu Saab) przyszła pora na męski silnik i męską pojemność. Jako, że gdzieś tam mam pewną odporność na samochody specjalnej troski (dwa Saaby ^^), to nie obawiam się bardzo mojego obecnego samochodu.
Mercedes-Benz W210 w nadwoziu sedan/limuzyna wyposażony w 8 cylindrową jednostkę 4196ccm zasilaną - póki co - samą benzyną.
Myślę, że auta jako takiego przedstawiać nie trzeba, bo jak Okular wygląda to każdy widzi.
Nie będę cudował, że kupiłem perełkę i nie wymaga ode mnie wkładu czy odrobiny opieki. Ma w końcu nakulane już 266000km, co sądząc po stanie wnętrza może być nawet faktycznym przebiegiem. Kompozycja jasnej skóry z ciemniejszymi dekorami, to miód na moje oczy. Uwielbiam takie zestawienia kolorystyczne. Z zewnątrz mamy ni to złoty ni to srebrny lakier, który już tu i tam był naprawiany. Na pewno malowana była lewa tylna część samochodu, a jeśli widzę to ja, to znaczy, że nie jest zrobione to zbyt dobrze. Natomiast do plusów z zewnątrz na pewno zaliczyć trzeba chromy w na prawdę bardzo ładnym stanie, oraz względnie małą ilość korozji jak na ten model i na wiek pojazdu - doły drzwi kierowcy, purchel przy zderzaku z tyłu i przy zamku klapy. Wiem, że pod tymi drobnostkami może być dramat, ale póki nie ruszam g^wna, to nie będzie śmierdzieć.
Jednostka sucha, zarówno z góry jak i z dołu. Olej świeżo wymieniony (Motul 6100 10W40), nabita klimatyzacja, wymieniony termostat i płyn chłodniczy. Zawieszenie tylne zrobione kompleksowo wraz z malowaniem, z przodu zostały do zrobienia gumy stabilizatora.
Poza tym o wymianę proszą się linki ręcznego i trzeba zerknąć do wentylatorów, bo się nie załączają, oraz rozebrać i ogarnąć elektrozawory, ale to jak będę miał chwilę czasu.
Z "grubszych" spraw to czujnik od ABS (ten w progu przy kierowcy - ciśnienie?) ma uszkodzoną wtyczkę, przez co nie działa ani ABS ani ESP. Szukam takowej już miesiąc i nic...chyba będzie trzeba robić kable pojedynczo i zalać wszystko żywicą. Drugi temat to skrzynia biegów, która zastanawia się przy zmianie przełożenia z "P" na "R" bądź "D" i też między "D" i "R". Trzeba odczekać 2-3 sekundy zanim załapie. Mechanik podpowiada, że może jak zamkniemy temat ABSu, to skrzynia też ogarnie. Sporadycznie bardzo, ale jednak, zdarza się, że zacina się na 3 biegu i tak zostaje do momentu, aż nie wyłączę samochodu i nie uruchomię ponownie. Tu może ktoś coś podpowie?
https://i.ibb.co/gTBcgNK/DSC-1005.jpg
https://i.ibb.co/D86WTq0/DSC-1012.jpg
https://i.ibb.co/x6hG7r4/DSC-1013.jpg
https://i.ibb.co/k2vDRY3/DSC-1011.jpg
https://i.ibb.co/qB2RhyX/DSC-1014.jpg
https://i.ibb.co/8rSBCRn/DSC-1015.jpg
WDB2100721A167529
E420 sedan.
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 1878
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: rr6 » 12 paź 2019, o 15:28

Bardzo fajnie wygląda to wnętrze. Też lubię takie zestawienia.

Co do skrzyni to oczywiście może być problem z płytą sterująca ale wcale nie musi. Bardzo prawdopodobne, że masz problem ze słynną wtyczką wiązki i samą wiązką. I tak wypadałoby zmienić po kupnie auta olej w skrzyni, a przy wymianie oleju powinno się dla świętego spokoju zmienić i wtyczkę (przy okazji sprawdzając czy wiązka nie tonie w oleju).
A pewien jesteś, że nie blokuje się na drugim biegu? Wtedy wyglądałoby to na tryb awaryjny (i wyłączenie stacyjki powoduje często powrót do normalnej pracy).
błędy ABS/ESP powoduje wiele rzeczy. Trzeba dokładnie sprawdzić bo można pół auta wymienić. Np. czujnik stop, włącznik świateł, czujniki ABS przy kołach czy inne tego typu. Wiec jeśli po naprawie tej wtyczki błąd nie zniknie to trzeba szukać też w tych elementach.
Awatar użytkownika
Murzyn
Posty: 10
Rejestracja: 6 wrz 2019, o 18:54
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: Murzyn » 12 paź 2019, o 17:21

Nie zająłem się jeszcze wymianą oleju właśnie ze względu na to, że najpierw chcę ograniczyć koszty związane z eksploatacją. Obecnie spalanie w systemie mieszanym (około 70/30) miasto/trasa wychodzi mi między 15,5 a 17l/100km. W poniedziałek serwis będzie gazował moje auto, koszt instalacji zwróci się po około 10 miesiącach. Mam jeszcze do zapłacenia OC, co przy moim wieku (25 lat niebawem) i stażu jako kierowca (6 lat ponad) wynosi na rok 810zł.
Na olej w skrzyni przygotowuję około 1000zł, nie wiem czy wystarczy na wymianę + olej?
Cóż, cały czas odnosiłem wrażenie, że jest to bieg trzeci, bo w trakcie jazdy obserwując stosunek prędkości do obrotów silnika wyglądało na trójkę, ale kurcze zwrócę przy następnym razie uwagę. Nie wiem czy się strasznie bać skrzyni, która jest w moim aucie?
PODOBNO właściciel poprzedni (fanatyk mercedesów, ale to akurat na serio) sprawdzał czujniki przy kołach, koronki i czujnik stopu pod pedałem. Mi elektromechanik wskazał wtyczkę jako jednego z potencjalnych winowajców, więc jeśli to nie pomoże to jasne będziemy szukać dalej. Co do wtyczki od skrzyni, to temat jest do ogarnięcia samodzielnie, czy konieczny kanał i specjalny sprzęt? To mój pierwszy Mercedes i niewiele wiem jeszcze o samej marce.
WDB2100721A167529
E420 sedan.
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 1878
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: rr6 » 12 paź 2019, o 18:06

Murzyn pisze:
12 paź 2019, o 17:21

Na olej w skrzyni przygotowuję około 1000zł, nie wiem czy wystarczy na wymianę + olej?

Nie wiem czy się strasznie bać skrzyni, która jest w moim aucie?

Co do wtyczki od skrzyni, to temat jest do ogarnięcia samodzielnie, czy konieczny kanał i specjalny sprzęt? To mój pierwszy Mercedes i niewiele wiem jeszcze o samej marce.
Sam olej (sens jest zrobić dynamiczną wymianę wiec zejdzie trochę więcej) to około 600zł (oryginał 236.14). Do tego filtr, uszczelka i wtyczka (razem niecałe 200zł). Jak dobrze dogadasz się z robocizną to okolice 1000zł są realne. Teoretycznie Twój jeszcze powinien mieć korek na konwerterze wiec można spróbować zmienić olej nie dynamicznie i zlać całość. Robiąc jednak w ten sposób to samodzielnie i tak masz dodatkowy wydatek - musisz kupić bagnet do mierzenia poziomu oleju i dokładnie doczytać jak to zrobić i jak mierzyć (za dużo oleju to też problem w ten skrzyni).

Te skrzynie są praktycznie nie do zabicia (pomijam jazdę bez zmian oleju lub ze złym jego poziomem). Generalnie są dostępne używane, są dostępne części. O ile nie musisz robić kompletnego remontu to da się to załatwić w rozsądnych pieniądzach.
Czasami poddaje się konwerter (objaw to wibracje na postoju) ale można kupić regenerowany. Tak że nie ma tragedii o ile nikt nie zaniedba zmian oleju.

Wtyczka jest po prawej (pasażera) stronie, mniej więcej tam gdzie zaczyna się dzwon skrzyni, od góry. Można się tam dostać z podnośnika lub stawiając samochód na jakichś najazdach. Ale na Twoim miejscu bym zrobił to przy wymianie oleju. No chyba, że nie znajdziesz rozwiązania problemu i to będzie jedyny podejrzany.

Tu masz ceny poglądowe (jak zjedziesz na dół strony to masz filtry, wtyczkę i uszczelki).

https://www.redmars.pl/product-pol-517- ... 722-9.html
Awatar użytkownika
Murzyn
Posty: 10
Rejestracja: 6 wrz 2019, o 18:54
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: Murzyn » 13 paź 2019, o 20:38

Czyli generalnie nie podejmę się sprawy sam, bo nie mam ani jednego, ani drugiego. Całe szczęście jest warsztat, z którym po przygodach z Saabem jeszcze nie jestem pokłócony, więc tam będę działać.
Jutro zaczyna się proces "gazacji" jednostki, zobaczymy jak duża butla wejdzie w miejsce koła zapasowego. Wspominał coś, że 62litry na pewno, ale jak dobrze to ogarnie to może da radę upchnąć 71litrów. Ograniczę koszty eksploatacji przynajmniej od strony paliwa, to zostanie więcej na to, żeby się nie wkurzać i nie bawić w półśrodki.
WDB2100721A167529
E420 sedan.
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2423
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: Muniek » 14 paź 2019, o 19:11

62 litry? U mnie weszło 44 teoretycznie a praktycznie wchodzi 48.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
Murzyn
Posty: 10
Rejestracja: 6 wrz 2019, o 18:54
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: Murzyn » 14 paź 2019, o 19:21

Muniek pisze:
14 paź 2019, o 19:11
62 litry? U mnie weszło 44 teoretycznie a praktycznie wchodzi 48.
Już potwierdzone, na ciasno wejdzie 62litry i to butla na miarę ściągana od producenta, jutro będą wkładać. Reduktor umieszczono pod filtrem powietrza, za wzmocnieniem karoserii. Generalnie jakby go palcem nie wskazali to bym w życiu nie doszedł gdzie on jest :O
Co do reflektorów to widziałem, efekt faktycznie tak dobry jak na zdjęciach? Duża poprawa jakości świecenia? tak w skali 1-10 na ile oceniasz światło przed polerką, a na ile po?
WDB2100721A167529
E420 sedan.
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2423
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: Muniek » 14 paź 2019, o 23:21

Bo ja wiem, glownie to zrobilem ze wzgledow estetycznych. Xenon sam w sobie dobrze swieci to nie odczulem ogromnej zmiany.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Awatar użytkownika
Murzyn
Posty: 10
Rejestracja: 6 wrz 2019, o 18:54
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: Murzyn » 15 paź 2019, o 14:32

To może mój po prostu jest już leciwy i żarnik sam w sobie jest do wymiany. Sprawdzę najpierw mimo wszystko co przyniesie polerowanie.
WDB2100721A167529
E420 sedan.
Awatar użytkownika
Murzyn
Posty: 10
Rejestracja: 6 wrz 2019, o 18:54
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: Murzyn » 17 paź 2019, o 17:03

Zatem tak, mały update.
Samochód wczoraj odebrany z mojego bardzo zaprzyjaźnionego warsztatu w Czechowicach-Dziedzicach, gdzie Darek montował mi instalację LPG.
Butla w miejscu koła zapasowego (+ w gratisie od firmy zabezpieczenie antykorozyjne tejże wnęki) 63litry, reduktor Turbot 1200, pojedyncze wtryskiwacze Barracuda, wlew pod klapką, a przycisk schowany w tym schowku na okulary w konsoli środkowej. Podobno jak długo montuje instalacje - a montuje je już trochę czasu i w serio wymagających samochodach - to tak sprawnie kalibracja nie poszła mu od bardzo dawna.
W załącznikach zdjęcia komory silnika po montażu LPG. Myślę, że ukrycie instalacji wyszło mu na prawdę dobrze :)
https://drive.google.com/file/d/128ayU5 ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/11yDUpu ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/12DcGGu ... sp=sharing

Jeździ jednakowo na obu paliwach, jest wszystko w całkowitym porządku. Ma tą samą moc, jestem bardzo zadowolony. Jeszcze 60km i sprawdzę ile oszczędzam na przejechaniu 100km :)
WDB2100721A167529
E420 sedan.
SuperBuster11
Posty: 433
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: W210 E420 1996r.

Post autor: SuperBuster11 » 17 paź 2019, o 19:53

"Nie idzie poznać co było robione" ;)
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983

Posiadam SD C3 - gdyby ktoś potrzebował diagnozy
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość