Alternator nie ładuje błąd alternatora
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Alternator nie ładuje błąd alternatora
Witam. Jakiś czas temu pojawił mi się błąd alternatora. Po kilku jazdach samochód już nie odpalił, nie było ładowania. Zakupiłem używany z gwarancja sprawności i wymieniłem, lecz sytuacja się nie zmieniła. Zakładając że alternator jest w porządku, gdzie szukać przyczyny? Czy jest może zabezpieczenie alternatora i jest szansa że się przepalił bezpiecznik? Co ciekawe kiedy podłączam komputer diagnostyczny Launch X431 PRO nie wykazuje takiego błędu.
Mercedes W210 E200 2.2CDI 116km 2001r.
Re: Alternator nie ładuje błąd alternatora
Ale dalej po naladowaniu akumulatora jest blad alternatowa na wyswietlaczu? Mozesz potwierdzic ladowanie multimetrem? Ladowania moze tez nie byc jesli licznik zostal uszkodzony (zwarcie np.).
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Re: Alternator nie ładuje błąd alternatora
Tak akumulator ładowałem prostownikiem. Błąd jest cały czas, a napięcie na akumulatorze spada i to dość szybko kiedy zapalam silnik. Nadal nie ładuje. Nie mierzyłem poboru prądu ale jest dość wysoki.
Mercedes W210 E200 2.2CDI 116km 2001r.
Re: Alternator nie ładuje błąd alternatora
Jak masz naładowany akumulator i podłączysz to jakie napięcie pokazuje miernik? A jakie kiedy kręci rozrusznik?
Duży spadek (np. do 10V podczas kręcenia) oznacza koniec akumulatora.
Teoretycznie da się taki akumulator naładować prostownikiem ale alternator może mieć z nim problem, no i ładowanie będzie nieskuteczne (zaraz się rozładuje).
Na niesprawnym alternatorze ale sprawnym i naładowanym akumulatorze można całkiem sporo przejechać (tym bardziej że nasze auta odcinają stopniowo systemy a nie wszystko na raz).
Re: Alternator nie ładuje błąd alternatora
Tylko ze jak napiecie spada na odpalonym silniku to alternator nie laduje.rr6 pisze: ↑12 sie 2019, o 15:19Jak masz naładowany akumulator i podłączysz to jakie napięcie pokazuje miernik? A jakie kiedy kręci rozrusznik?
Duży spadek (np. do 10V podczas kręcenia) oznacza koniec akumulatora.
Teoretycznie da się taki akumulator naładować prostownikiem ale alternator może mieć z nim problem, no i ładowanie będzie nieskuteczne (zaraz się rozładuje).
Na niesprawnym alternatorze ale sprawnym i naładowanym akumulatorze można całkiem sporo przejechać (tym bardziej że nasze auta odcinają stopniowo systemy a nie wszystko na raz).
Natomiast co do ostatniego zdania nie moge sie zgodzic - w 2.7 CDI nie mialem ladowania i auto po prostu zgaslo po kilkunastu kilometrach. Nie wiem czy pompa wtedy przestaje podawac czy co ale poza brakiem ladowania nie bylo innych objawow. Napiecie spadlo ponizej jakiegos poziomu i cyk - koniec zabawy.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Re: Alternator nie ładuje błąd alternatora
Chodzi o sytuację gdy spada podczas kręcenia rozrusznikiem. Nie powinno spaść poniżej 10-11V - można po tym stwierdzić w jakim stanie jest akumulator. Alternator da cokolwiek dopiero po wyłączeniu rozrusznika i wtedy widać czy jest ładowanie czy nie (o ile silnik się dał uruchomić).
Generalnie dla sekwencji - wyłączony - rozruch - praca - powinno być nie mniej niż 12-10-13,5V o ile się nie mylę.
Re: Alternator nie ładuje błąd alternatora
Jest tak poza tym ostatnim bo nie ładuje. Akumulator jest sprawny. Jakieś pomysły?
Mercedes W210 E200 2.2CDI 116km 2001r.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości