Strona 1 z 1

E320 4matic V6 LPG - obroty na N/P pow.1000...

: 21 maja 2019, o 22:07
autor: Schabik
Witajcie,

Od pewnego czasu zaniepokoiły mnie skaczące obroty na rozgrzanym silniku. Wygląda to tak:
1) silnik zimny - na postoju P/N obroty ok 800, po wrzuceniu D spadają do ok 600, można jechać... :P
2) silnik ciepły - na postoju D obroty j/w, ale po wrzuceniu P/N skaczą do 1100 (nie falują), czasami zdarza się jakaś głupawka i wskazówka obrotomierza powędruje do 1500-1800 i zaraz wraca do 1100. Bez wentylatora, klimy i innych obciążeń to samo.

Przy którejś tam wizycie mój mechanik słysząc te obroty wspomniał coś o pompie, ale w sumie wtedy co innego było na tapecie, więc nie drążyłem tematu. Czytałem w innym poście, że to może być czas na regulację pompy paliwa (temat o sprężynkach czy jakoś tak). Mam coś działać czy czekać aż się zepsuje? :zalamany:

Re: E320 4matic V6 LPG - obroty na N/P pow.1000...

: 21 maja 2019, o 22:54
autor: SuperBuster11
Ja bym obstawiał przepustnicę.

Re: E320 4matic V6 LPG - obroty na N/P pow.1000...

: 22 maja 2019, o 09:40
autor: Schabik
SuperBuster11 pisze: 21 maja 2019, o 22:54 Ja bym obstawiał przepustnicę.
Możesz rozwinąć myśl? Zawiesza się czy jak? Jaki wpływ może mieć temp silnika?

Re: E320 4matic V6 LPG - obroty na N/P pow.1000...

: 22 maja 2019, o 21:41
autor: rr6
Przepustnica może być zużyta (luz na ośce) lub brudna. Może wymagać też kalibracji i od tego chyba trzeba by zacząć - część uniwersalnych urządzeń diagnostycznych to ogarnia, ale oczywiście najlepiej zrobić to na SD (StarDiagnosis).

Na SD będzie też widać problem (np. z domykaniem się przepustnicy) przez wydłużone czasy wtrysku jak na wolne obroty (komputer w ten sposób rekompensuje za dużą ilość powietrza). Zacznij od kalibracji i przy okazji diagnostyki. Nie wiem jaki miałaby mieć wpływ na to pompa paliwa, ale jeśli tak to będziesz miał błąd zbyt niskiego ciśnienia paliwa na listwie albo jakiś podobny. To nie pompa odpowiada za obroty, to nie stary diesel tylko benzyna. Odpowiada za to wychylenie przepustnicy i stosowny do niego czas otwarcia wtryskiwaczy.

Może to też mieć coś wspólnego z LPG. Żeby to wyeliminować odłącz akumulator na 10 minut i po ponownym podłączeniu (radio będzie chciało kodu, szyby będzie trzeba zaprogramować - to niestety minusy odłączenia) pojeździj tylko na benzynie jakiś czas i zobacz czy wróci do normy.

Re: E320 4matic V6 LPG - obroty na N/P pow.1000...

: 23 maja 2019, o 10:13
autor: Schabik
rr6 pisze: 22 maja 2019, o 21:41 Przepustnica może być zużyta (luz na ośce) lub brudna. Może wymagać też kalibracji i od tego chyba trzeba by zacząć - część uniwersalnych urządzeń diagnostycznych to ogarnia, ale oczywiście najlepiej zrobić to na SD (StarDiagnosis).

Na SD będzie też widać problem (np. z domykaniem się przepustnicy) przez wydłużone czasy wtrysku jak na wolne obroty (komputer w ten sposób rekompensuje za dużą ilość powietrza). Zacznij od kalibracji i przy okazji diagnostyki. Nie wiem jaki miałaby mieć wpływ na to pompa paliwa, ale jeśli tak to będziesz miał błąd zbyt niskiego ciśnienia paliwa na listwie albo jakiś podobny. To nie pompa odpowiada za obroty, to nie stary diesel tylko benzyna. Odpowiada za to wychylenie przepustnicy i stosowny do niego czas otwarcia wtryskiwaczy.

Może to też mieć coś wspólnego z LPG. Żeby to wyeliminować odłącz akumulator na 10 minut i po ponownym podłączeniu (radio będzie chciało kodu, szyby będzie trzeba zaprogramować - to niestety minusy odłączenia) pojeździj tylko na benzynie jakiś czas i zobacz czy wróci do normy.
Tydzień temu zamontowałem nowego Staga z wtryskami z górnej półki (jeśli chodzi o LPG). Do tej pory śmiga bez zarzutu. Nie pamiętam czy przed gazem było to samo. W takim razie podjadę na komputer i spróbujemy poszukać nastaw przepustnicy i ew. kalibracji. Dam znać.

Re: E320 4matic V6 LPG - obroty na N/P pow.1000...

: 23 maja 2019, o 21:18
autor: rr6
Schabik pisze: 23 maja 2019, o 10:13
rr6 pisze: 22 maja 2019, o 21:41 Przepustnica może być zużyta (luz na ośce) lub brudna. Może wymagać też kalibracji i od tego chyba trzeba by zacząć - część uniwersalnych urządzeń diagnostycznych to ogarnia, ale oczywiście najlepiej zrobić to na SD (StarDiagnosis).

Na SD będzie też widać problem (np. z domykaniem się przepustnicy) przez wydłużone czasy wtrysku jak na wolne obroty (komputer w ten sposób rekompensuje za dużą ilość powietrza). Zacznij od kalibracji i przy okazji diagnostyki. Nie wiem jaki miałaby mieć wpływ na to pompa paliwa, ale jeśli tak to będziesz miał błąd zbyt niskiego ciśnienia paliwa na listwie albo jakiś podobny. To nie pompa odpowiada za obroty, to nie stary diesel tylko benzyna. Odpowiada za to wychylenie przepustnicy i stosowny do niego czas otwarcia wtryskiwaczy.

Może to też mieć coś wspólnego z LPG. Żeby to wyeliminować odłącz akumulator na 10 minut i po ponownym podłączeniu (radio będzie chciało kodu, szyby będzie trzeba zaprogramować - to niestety minusy odłączenia) pojeździj tylko na benzynie jakiś czas i zobacz czy wróci do normy.
Tydzień temu zamontowałem nowego Staga z wtryskami z górnej półki (jeśli chodzi o LPG). Do tej pory śmiga bez zarzutu. Nie pamiętam czy przed gazem było to samo. W takim razie podjadę na komputer i spróbujemy poszukać nastaw przepustnicy i ew. kalibracji. Dam znać.
W Stagu autoadaptacja wyłączona?

Re: E320 4matic V6 LPG - obroty na N/P pow.1000...

: 24 maja 2019, o 09:19
autor: Schabik
rr6 pisze: 23 maja 2019, o 21:18
Schabik pisze: 23 maja 2019, o 10:13
rr6 pisze: 22 maja 2019, o 21:41 Przepustnica może być zużyta (luz na ośce) lub brudna. Może wymagać też kalibracji i od tego chyba trzeba by zacząć - część uniwersalnych urządzeń diagnostycznych to ogarnia, ale oczywiście najlepiej zrobić to na SD (StarDiagnosis).

Na SD będzie też widać problem (np. z domykaniem się przepustnicy) przez wydłużone czasy wtrysku jak na wolne obroty (komputer w ten sposób rekompensuje za dużą ilość powietrza). Zacznij od kalibracji i przy okazji diagnostyki. Nie wiem jaki miałaby mieć wpływ na to pompa paliwa, ale jeśli tak to będziesz miał błąd zbyt niskiego ciśnienia paliwa na listwie albo jakiś podobny. To nie pompa odpowiada za obroty, to nie stary diesel tylko benzyna. Odpowiada za to wychylenie przepustnicy i stosowny do niego czas otwarcia wtryskiwaczy.

Może to też mieć coś wspólnego z LPG. Żeby to wyeliminować odłącz akumulator na 10 minut i po ponownym podłączeniu (radio będzie chciało kodu, szyby będzie trzeba zaprogramować - to niestety minusy odłączenia) pojeździj tylko na benzynie jakiś czas i zobacz czy wróci do normy.
Tydzień temu zamontowałem nowego Staga z wtryskami z górnej półki (jeśli chodzi o LPG). Do tej pory śmiga bez zarzutu. Nie pamiętam czy przed gazem było to samo. W takim razie podjadę na komputer i spróbujemy poszukać nastaw przepustnicy i ew. kalibracji. Dam znać.
W Stagu autoadaptacja wyłączona?
A tego nie wiem, zapytam w środę, jestem w kolejce. Ma być wyłączona?

Re: E320 4matic V6 LPG - obroty na N/P pow.1000...

: 24 maja 2019, o 11:17
autor: wloczykij
Ma być wyłączona. Sam muszę to u siebie sprawdzić bo też jestem świeżo po montażu gazu i mam problemy, ale innego typu.

Re: E320 4matic V6 LPG - obroty na N/P pow.1000...

: 3 cze 2019, o 11:01
autor: Schabik
Po powrocie od mechanika - auto-adaptacja wyłączona, komputer pokazał błąd przepływomierza. Na chwilę obecną został skasowany i mam pojeździć i obserwować czy objawy nadal się pojawiają.