Miała być igiełka, a wyszło jak zawsze po zimie...

NOWOŚĆ!!!
Tutaj każdy może założyć swój własny temat i wklejać zdjęcia i opisy swojego auta.

Moderatorzy: fabek, kichcio, elspasoo

Niexwnikaj
Posty: 40
Rejestracja: 31 gru 2018, o 00:02

Miała być igiełka, a wyszło jak zawsze po zimie...

Post autor: Niexwnikaj » 15 mar 2019, o 13:13

Witam wszystkich bardzo serdecznie :)
Na forum już troszkę pytań zadawałem i kilka osób może mnie pamiętać, bo się nie przywitałem, za co przepraszam :). Na mercedesa w210 trafiłem przez przypadek, bo jeździłem lanosem(bardzo ekonomiczny samochód, jeżeli chodzi o części, lecz pali jak smok) typowym golasem, jedyne co miał to wspomaganie kierownicy które działało jak chciało. Pewnego razu z Narzeczoną jechaliśmy i wpadłem w poślizg, wyprowadziłem normalnie samochód, lecz dostałem ultimatum, albo zmieniam samochód na taki który ma chociaż abs, albo nie będzie ze mną jeździć, bo nie czuję się bezpiecznie podczas jazdy. No to jak mus, to mus. Zacząłem szukać już jakiegoś rodzinnego sedana, bo kombi dla mnie za cholerę się nie podobają, wyglądają jakby osa sedana użądliła w tyłek. Poszukiwania sporo trwały, na początku miała być omega b po fl, ale jedyne jakie znajdowałem to z silnikiem 2.2, a dwie dwójki obok siebie to zły znak. Potem myślę odejdźmy od opla, weźmy Audi a6, ale za c5 trzeba było sporo zapłacić, więc się wycofałem, bo fundusze nie pozwalały. Potem myślę w124, legendarny samochód, ale szukałem i szukałem, to przeważnie bez klimatyzacji były i Narzeczona : "Chcesz się ugotować w lato?", to myślę trudno szukamy dalej i tak o to trafiłem na zastępce w124, a mianowicie na w210. Jeździłem do Warszawy, do Poznania i blachy miały fatalne, oczywiście czego mogłem się spodziewać z budżetem 8 tysięcy złotych. Nagle w styczniu na grupie w210 na facebook'u znalazłem przedliftową wersje 2.0. Zajechałem za Lublin, niby wszystko pięknie ładnie, jedynie zamek do zrobienia, podwozie konserwowane. Myślę super, po przejechaniu się silnik ładnie pracował, biegi luźno wchodziły, nic nie stukało, auto ideał. Teraz po zimie wyszły kwiatki, klapa do roboty cała, czego byłem świadomy, ale nagle wyszło, że prawe przednie drzwi do wymiany , bo zjedzone, progi całe trzeba zrobić, prawa dolna podłużnica była zawalona bitexem, a pod nim nie ma prawie podłużnicy i tak o to zaczęła się moja przygoda z w210. Teraz staram się je przywrócić do życia i powoli po pracy się dłubie i nadal jeżdżę lanosem :)
General Data:
FIN WDB2100351A139993
Model E200
Engine 111942 00 016093
Transmission 717417 07 020013
Order Number 0 6 227 50475
Order Location NUERNBERG BRANCH
Interior 726A
Paint 1 GREEN BLACK METALLIC (189U)
Delivery Date 1996-04-22
Approx. Build Date 1996-04

Code Description:
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
515 RADIO MB CLASSIC WITH TRAFFIC NEWS DECODER (VK), WITH RDS
543 SUN VISOR WITH VANITY MIRROR, ILLUMINATED, LEFT AND RIGHT
570 FOLDING ARMREST, FRONT
580 AIR CONDITIONER
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
611 EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS
612 XENON HEADLIGHT
655 SPORTS CHASSIS WITH L.A.WHLS, 5-HOLE
691 BLUE HEAT-INSULATING GLASS ALL-AROUND, GLASS REAR
700A FABRIC
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
988 REG. DOC. AND COC CERTIFICATE WITH EC TYPE LABEL

Zdjęcia od razu po nabyciu:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Na razie wymieniłem pasek klinowy, zrobiłem płukankę silnika Liqui Moly Pro-Line Engine Flush, zalałem nowy olej Liqui Moly Top Tec 4100 5w40(wcześniej zalewany był 10w40 Lotusa), wymieniłem wszystkie filtry Mann Filter, wypolerowałem lampy, a teraz zajmuję się blacharką powoli, na pierwszy ogień poszła klapa bagażnika :)

Przed polerką:
Obrazek
Po polerce:
Obrazek
Obrazek

Naprawa klapy:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 16 mar 2019, o 00:47 przez Niexwnikaj, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Muniek
Posty: 2380
Rejestracja: 15 paź 2012, o 09:36
Lokalizacja: Bydgoszcz/Poznań
Kontakt:

Re: Miała być igiełka, a wyszło jak zawsze po zimie...

Post autor: Muniek » 15 mar 2019, o 20:28

Z jednego golasa wpadłeś w drugiego ;)
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Niexwnikaj
Posty: 40
Rejestracja: 31 gru 2018, o 00:02

Re: Miała być igiełka, a wyszło jak zawsze po zimie...

Post autor: Niexwnikaj » 15 mar 2019, o 22:24

Z tym się ewidentnie zgodzę ;) Gdyby nie to, że zamiary były inne i robione było wszystko na wariackich papierach, to znając życie na forum tutejszym bym znalazł coś interesującego w trochę wyższej cenie, albo i takiej samej :)
Niexwnikaj
Posty: 40
Rejestracja: 31 gru 2018, o 00:02

Re: Miała być igiełka, a wyszło jak zawsze po zimie...

Post autor: Niexwnikaj » 16 mar 2019, o 00:48

Jutro znów będę się bawić z klapą, zdjęcia prac wstawię na forum i efekt końcowy :)
SuperBuster11
Posty: 387
Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
Lokalizacja: Brzeg

Re: Miała być igiełka, a wyszło jak zawsze po zimie...

Post autor: SuperBuster11 » 16 mar 2019, o 08:14

No to powiem Ci, że za 8000 można znaleźć fajnie wyposażony egzemplarz. I też kupiłem na wariackich papierach, bo potrzebowałem auto na dojazdy, a wcześniej oglądane 124 były albo złomami, albo przekraczały mój budżet.
Nie ma wszystkich luksusów, ale mi się spodobało Webasto :) Auto sprowadzone z Austrii, od jednego właściciela:

228 AUXILIARY HEATER
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
345 RAIN SENSOR
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
425 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
471 ACCELERATION SKID CONTROL (ASR)
533 SPEAKERS FRONT AND REAR - WITHOUT RADIO
540 ROLLER BLIND, ELECTRIC, FOR REAR WINDOW
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
570 FOLDING ARMREST, FRONT
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
611 EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS
612 HEADLAMP-XENON R.H.TRAFFIC
630 ECE - WARNING TRIANGLE
645 WINTER TIRES M + S
652 8-HOLE LIGHT ALLOY RIMS
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
807 AEJ 06/1/M/X
882 INTERIOR SAFEGUARD
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
955 EQUIPMENT PACKAGE ELEGANCE
984 COC DOC., DELETION OF VEHICLE REGISTRATION DOC.
400A FABRIC
366
408A FABRIC GRAY/SLATE GRAY/ORION GRAY/ALPACA GRAY

Silnik 2.8 M104

Minusy mojego egzemplarza:
- blacharka zrobiona w szopie (ale nie jest źle, progi całe, nadkola całe, wszystko zabezpieczone barankiem, tylko zapomniał pomalować ranty błotników od wewnątrz)
-uszczelki drzwi do wymiany
-automat szarpie przy zmianie biegów (Automat 722.5, czyli jeszcze sterowany podciśnieniem) no i jak jest rozgrzany olej, to po puszczeniu hamulca bardzo słabo rusza, podejrzewam olej do wymiany
-po miesiącu pojawiły się stuki w zawieszeniu, ale wymiana łączników stabilizatora i gum wystarczyła
-wyciek spod pokrywy rozrządu
-webasto musiałem wymienić, bo stare się rozsypało
-nie działa tylna roleta (koło zębate zgubiło parę zębów)

No i dałem za niego jak dobrze pamiętam 7500 z pierwszym przeglądem i rejestracją w urzędzie.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983

Posiadam SD C3 - gdyby ktoś potrzebował diagnozy
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości