Grzałka sondy lambda. Błąd P20C2-004

Moderatorzy: fabek, elspasoo, kichcio

Awatar użytkownika
Jarek Cz.
Posty: 4
Rejestracja: 19 lis 2018, o 09:55

Grzałka sondy lambda. Błąd P20C2-004

Post autor: Jarek Cz. » 5 lut 2019, o 12:19

Kłaniam się.
Nie znalazłem rozwiązania na grupie FB, dlatego pozwolę sobie temat umieścić tutaj. na zegarach "check engine" a błąd wyświetlany przez SD P20C2-004 dotyczy "braku komunikacji " z prawą sondą lambda za katalizatorem. Ponieważ po zapłonie do grzałki dochodzi napięcie, wydawało się, że padła sama grzałka. Wymieniłem więc sondę na nową BOSCH 0 258 006 276 (Mercedes A 001 540 60 17). No i lipa. Po skasowaniu błąd pojawia się po każdym rozgrzaniu auta. Sprawdziłem też starą sondę. Po przyłożeniu 12V do białych przewodów - grzałka działa tak, że tylko "azbeściak" może ją w dłoniach utrzymać.
Wydaje się, że problem jest w wiązce, ale skoro po zapłonie grzałka dostaje napięcie, to gdzie może być problem. Szukam między innymi odpowiedzi na pytanie, czy po rozgrzaniu auta grzałka powinna się wyłączyć?
Przy okazji dopytam, bo kolejny razem spotkałem się z taką opinią, że sondy przed i za katalizatorem są takie same a różnią się tylko długością kabla. Wtyczki rzeczywiście są takie same. Prawda to?
Miałem milion aut w tym pół miliona Mercedesów. Teraz mam wartego milion kombiaka E240 2001
hammond24
Doradca
Posty: 4058
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Re: Grzałka sondy lambda. Błąd P20C2-004

Post autor: hammond24 » 6 lut 2019, o 05:54

że sondy przed i za katalizatorem są takie same
nie chce Cię wprowadzać w błąd,ale wydaje mi się,że sondy mają inne parametry, co byłoby logiczne
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Awatar użytkownika
Jarek Cz.
Posty: 4
Rejestracja: 19 lis 2018, o 09:55

Re: Grzałka sondy lambda. Błąd P20C2-004

Post autor: Jarek Cz. » 6 lut 2019, o 07:00

Bosch robi taka sondę: https://www.iparts.pl/czesc/sonda-lambd ... -2383.html Numery OEM dotyczą mercedesowskich odpowiedników sond przed i za katalizatorem.
Miałem milion aut w tym pół miliona Mercedesów. Teraz mam wartego milion kombiaka E240 2001
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość