W210 E320 4matic aquamarine blue 1997

NOWOŚĆ!!!
Tutaj każdy może założyć swój własny temat i wklejać zdjęcia i opisy swojego auta.

Moderatorzy: fabek, elspasoo, kichcio

Awatar użytkownika
Paweł Cz.
Posty: 464
Rejestracja: 30 cze 2013, o 19:19
Lokalizacja: Gdańsk

W210 E320 4matic aquamarine blue 1997

Post autor: Paweł Cz. » 4 lut 2019, o 19:35

Kłaniam się Forumowiczom!
Po kilku latach nie posiadania własnego MB wreszcie kupiłem kolejne W210.
Mercedesy cały czas były w rodzinie, ale przez mój garaż przewinęło się kilka innych marek.
Rok 2018 okazał się dla mnie przełomowy, poważny wypadek ciężarówką, poznanie obecnej narzeczonej,
przeprowadzka z Warszawy do Gdańska, zmiana pracy i wreszcie decyzja i zakup kolejnego W210.
Z racji tego, że moja życiowa sytuacja wreszcie się ustabilizowała, wróciły do mnie myśli o zakupie auta ukochanej marki.
Narzeczonej nie musiałem długo namawiać, rozpoczęły się więc poszukiwania.
Ustaliliśmy budżet do 30 tys. zł, w grę wchodziły 3 modele W210, W203 i W211.
Poza tym jeżeli chodzi o wymagania: benzyna powyżej 160KM, automat, ksenony, narzeczona odrzuciła srebrne egzemplarze :D
Po obejrzeniu kilku sztuk porzuciłem temat W211, uznałem, że za te pieniądze nie kupię satysfakcjonującego mnie egzemplarza.
Potem mało brakowało do zakupu S203 C320 z Krakowa, ale właściciel okazał się strasznym łgarzem.
Nie brałem pod uwagę 4maticów i przedliftowych W210... czas mijał, oglądałem egzemplarze.
Rozpoczęły się poszukiwania na zachodzie Europy. Niestety, albo rdza albo cena powyżej 5 tys. euro.
Powoli traciłem nadzieje, że kupię auto przed nowym rokiem, ale postanowiłem napisać ogłoszenia na grupach FB i forach.
To był strzał w 10! Zaczęli odzywać się właściciele aut nie wystawionych na sprzedaż.
Niestety, większość po prostu zobaczyła, że jak na W210 mam spory budżet i liczyła że uda im się drogo sprzedać gówno w ładnym opakowaniu.
Byłem gotów przeznaczyć na super egzemplarz nawet 25 tys. zł, ale większość aut nie była warta 10 000 zł.
Pewnego wieczoru kiedy byłem w Belgii zadzwonił telefon.
Okazało się, że znajomy z forum MB/8 pozbywa się swojego W210 i W140 bo musi zrobić miejsce na nowe autko.
Kolegę poznałem kilka lat wcześniej osobiście i wiedziałem, że dba o auta zdecydowanie ponad przeciętnie.
Propozycja przez telefon brzmiała W210 E320 4matic z 1997 roku...
4matic, przedlift, 17 000 zł, uśmiech zszedł mi z twarzy, ale umówiliśmy się na mail ze zdjęciami i dokładnym opisem.
Po jakimś czasie telefon zasygnalizował nadejście wiadomości, zobaczyłem pierwsze zdjęcia i.... zakochałem się.
Problem pogłębił opis auta, 154 tys. km oryginalnego i potwierdzonego przebiegu, dość bogate wyposażenie, auto serwisowane w znanym mi warsztacie, Faktury VAT na najmniejszą śrubkę, brak korozji.
Przesłałem mail do narzeczonej i odpowiedź była jasna... Jak go nie kupisz to nie masz gdzie spać po powrocie do Polski.
Zadzwoniłem więc do Pawła do Warszawy, wynegocjowałem 16 500 zł i przez telefon zarezerwowałem auto.
2 dni później po auto z Gdańska do Warszawy pojechała moja narzeczona wraz z moim ojcem, który na chłodno miał ocenić rzeczywisty stan samochodu.
Jeszcze zanim zaczął oględziny auta przy pomocy miernika lakieru (tak, w W210 też bywa przydatny, choćby do oceny przeszłości wypadkowej czy potwierdzenia prawidłowości ewentualnych napraw blacharskich) zadzwonił do mnie i uświadomił, że moja narzeczona kupi to auto niezależnie od wszystkiego :P
Na szczęście miernik potwierdził, że jedyną naprawą blacharską było swego czasu pozbycie się rudej.
Ojciec sam był w szoku, nie było już nawet mowy o tym żeby coś negocjować, tym bardziej, że auto stało na 16" felgach z nowymi oponami zimowymi Goodyear a w bagażniku czekał komplet 17" AMG z oponami które zostały zakupione na początku roku...
Pierwszy raz w życiu miałem taki fart przy zakupie auta. :-)
Kupiłem auto, którego nie chciałem przedliftowe W210 z napędem na 4 koła :)

Po powrocie do Polski zabrałem auto do mechanika na wymianę filtrów i oleju oraz żeby zobaczyć jak miewa się podwozie.
Przeżyłem szok, mechanik z resztą też... Auto od spodu wygląda jak nowe, zero wycieków, zero rudej, do tego porządnie wykonana konserwacja.
Zamontowaliśmy więc komplet nowych filtrów Knecht i zalaliśmy silnik Motulem 5W40.

Z racji tego, że auto będzie przejeżdżało rocznie ok. 20-25 tys. km zdecydowałem się na montaż instalacji LPG.
Auto pojechało do jedynego warsztatu LPG jakiemu ufam czyli Pitec w Poznaniu.
Założona została instalacja STAG na pojedynczych wtryskach (nie na listwie), butlą 70l w miejscu koła zapasowego i wlewem pod klapką.
Tanio nie było, 4 200 zł to kwota za jaką niektórzy zakładają gaz do V8, ale nie mam zwyczaju oszczędzać na instalacjach LPG.
Cała instalacja założona bardzo estetycznie i złożona z podzespołów z najwyższej półki oraz co najważniejsze strojona podczas jazdy bez zabawy w autoadaptacje.
Jeżeli jest jakaś różnica między jazdą na LPG a na PB to na korzyść gazu, ale to subiektywne odczucie.

Autem od zakupu przejechaliśmy ok. 6tys km.
Spisuje się znakomicie, napęd 4matic okazał się świetny w warunkach zimowych (bardzo pozytywne zaskoczenie).
Spalanie: 10-18l LPG/100km Średnio można liczyć 15-16l/100km tylko po mieście i 12-15l w trasie w zależności od warunków na drodze i tego jak bardzo nam się spieszy.
Pojawiło się zapocenie przy uszczelce lewej pokrywy zaworów, uszczelki kupiłem już w ASO (koszt 140 zł) i zostaną zamontowane w środę razem z kompletem 12 nowych świec Beru Z240.

Poniżej kilka zdjęć zrobionych telefonem i rozkodowany VIN.
Mam nadzieje, że na wiosnę uda się zrobić małą sesyjkę już na felgach AMG ;)

WDB2100821X*****
Model E 320 4MATIC
Engine 112941 30 032067
Transmission 722664 10 462347
Order Number 0 7 557 15052
Order Location AUSTRIA
Interior FABRIC BLUE / BLUE VIOLET / PACIFIC BLUE (402A)
Paint 1 AQUAMARINE BLUE MET. (341U)
Release Date 1997-07-10
Delivery Date 1997-08-12
Approx. Build Date 1997-07
Code Description
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
282 SKI-BAG
345 RAIN SENSOR
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
405 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT RIGHT
472 ELECTRONIC STABILITY PROGRAM (ESP)
533 SPEAKERS FRONT AND REAR - WITHOUT RADIO
540 ROLLER BLIND, ELECTRIC, FOR REAR WINDOW
543 SUN VISOR WITH VANITY MIRROR, ILLUMINATED, LEFT AND RIGHT
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
611 EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS
612 HEADLAMP-XENON R.H.TRAFFIC
630 ECE - WARNING TRIANGLE
656 LIGHT ALLOY WHEELS, 10-HOLE
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
682 FIRE EXTINGUISHER
808 CHANGE OF MODEL YEAR, THE LAST FIGURE SHOWING THE NEW MODEL YEAR
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
882 PASSENGER COMPARTMENT PROTECTION (INFRARED)
955 EQUIPMENT PACKAGE ELEGANCE
984 COC DOC., DELETION OF VEHICLE REGISTRATION DOC.
Załączniki
20190204_155018.jpg
20190204_155323.jpg
20190204_155313.jpg
20190204_155254.jpg
20190204_155243.jpg
20190204_155204.jpg
20190204_155138.jpg
20190204_155116.jpg
MB W210 E320 4matic aquamarineblue '97
Ex: S123 230TE '82, W210 E230 '96
Awatar użytkownika
rr6
Doradca
Posty: 1771
Rejestracja: 24 wrz 2016, o 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Re: W210 E320 4matic aquamarine blue 1997

Post autor: rr6 » 4 lut 2019, o 20:36

Bardzo ładne auto i świetny kolor wnętrza (w poliftach już takiego nie uraczysz). Gratuluje zakupu i wytrwałości w poszukiwaniach.
Awatar użytkownika
lipa6
Posty: 540
Rejestracja: 25 lis 2014, o 19:52
Lokalizacja: SZ

Re: W210 E320 4matic aquamarine blue 1997

Post autor: lipa6 » 4 lut 2019, o 22:47

Gratki zakupu :super:
Elagance na wypasie i w zajebistym stanie :ok:
Nic bym przy niej nie modził, tylko dbaj o stan fabryczny :cwaniak:
Właśnie takie W210 mają okazję stać się klaykami :super:
moja EX
http://LORINSER E300TD lipa6
Tera
http://E430 AMG lipa6

Zawsze pali mi 6 litrów :cwaniak:
Zależy tylko, na ile kilometrów ;)
Awatar użytkownika
Paweł Cz.
Posty: 464
Rejestracja: 30 cze 2013, o 19:19
Lokalizacja: Gdańsk

Re: W210 E320 4matic aquamarine blue 1997

Post autor: Paweł Cz. » 5 lut 2019, o 08:17

Poza zmianami felg lato/zima nie ma mowy o innych modyfikacjach.
Wyleczyłem się z dużych kół, obniżania zawieszenia itd.
Tu ma być komfort, o wygląd dba konfiguracja kolorystyczna ;)
MB W210 E320 4matic aquamarineblue '97
Ex: S123 230TE '82, W210 E230 '96
Awatar użytkownika
Jarek Cz.
Posty: 4
Rejestracja: 19 lis 2018, o 09:55

Re: W210 E320 4matic aquamarine blue 1997

Post autor: Jarek Cz. » 5 lut 2019, o 11:06

Nie kupiłbym. Po co?
Przecież mogę pożyczyć :)
Miałem milion aut w tym pół miliona Mercedesów. Teraz mam wartego milion kombiaka E240 2001
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Posty: 551
Rejestracja: 20 lis 2016, o 02:22
Lokalizacja: Gdańsk

Re: W210 E320 4matic aquamarine blue 1997

Post autor: Dobrodziej_1983 » 5 lut 2019, o 13:17

Gratulacje, może będziemy się czasem mijać na mieście :super:
WDB2100171A513939 e290td - classic - sedan - manual -1997r. 160km/400NM
Losec
Posty: 8
Rejestracja: 9 mar 2018, o 19:17

Re: W210 E320 4matic aquamarine blue 1997

Post autor: Losec » 10 lut 2019, o 16:59

Cześć,
to - właśnie ja opisywany powyżej Paweł były właściciel tego ładnego egzemplarza :)
Jestem podobnie jak autor tematu maniakiem MB od zawsze. U mnie również przewinęło się już wiele modeli.
Dołożę może parę groszy to tej ciekawej historii.
Posiadałem od 2017 r. bardzo ładną W140 (sprowadzony z Japonii 60 tyś oryginalnego przebiegu) używając jej tylko latem. W 2018 wpadłem na pomysł by zakupić MB "na zimę". Chciałem E-klasę, ale z racji ograniczonego budżetu wybór padł na 210 - tylko benzyna i większe pojemności. Po próbie oszustwa przez handlarza z Warszawy (ulepiony trup za 27000) zobaczyłem niebieskiego sedana w Krakowie. Jako, że mieszkałem tam 16 lat i mam wielu znajomych to wybrałem się obejrzeć. Sprzedawał starszy Pan, któremu znajomy sprowadził auto z Austrii. Sprowadził dla siebie, poprawił drobne oznaki korozji, ale przerosły go koszty eksploatacji. Miał parę rzeczy do zrobienia, opony śmietnik ale zakupiłem i wróciłem sam na kołach.
Po zakupie zrobiłem wszystko od A do Z - długo by opisywać. Pełną listę przekazałem nowemu właścicielowi. Oczywiście włożyłem w auto grubo powyżej 10 tyś - myślę że około 15. Samochód serwisuję tylko w jednym miejscu - u Pana Jacka Mianowskiego z Chełmżyńskiej w Warszawie. Znam go ponad 10 lat i ma moje pełne zaufanie. Zrobiłem konserwację u zaprzyjaźnionego lakiernika, którego znam od wielu lat. Prosiłem by nie żałował materiału na profile zamknięte więc jestem pewien, że długo posłuży. Kupiłem piękne felgi AMG - 17" za 2500 oraz opony z najwyższej półki. Powód sprzedaży był prozaiczny - weszły nowe przepisy leasingowe i by nie stracić na tym podjąłem decyzję o sprzedaży dwóch MB. W grudniu kończy mi się leasing jednego samochodu, a potrzebuje dwóch. Zostałem przy marce :) Wybór padł na C-klasę W205 w kombi.
Wiem, że sporo straciłem na tej sprzedaży (stąd zrozumiałe jest zdanie autora postu, że "miał szczęście" przy zakupie), ale ciesze się, że trafił w tak dobre ręce. Szkoda tylko tego gazu, ale rozumiem - wiem ile palił w mieście :)
Kończąc już przydługi post dodam tylko, że W140 też poszła. Przyjechało dwóch panów i po godzinie oglądania samochodu i dokumentacji ( zawsze mam wszystkie FV) wystawiłem FV :) Mówili, że oglądali wiele egzemplarzy ale stan mojego był idealny. Więc jakby kiedyś ktoś chciał kupić auto to zapraszam do siebie :)
Pozdrawiam serdecznie. Życzę Narzeczonej bezawaryjnej jazdy.
Paweł
Obecnie:
W205 C200 AMG 4Matic

Kiedyś:
W210 320 4Matic 97'
W140 500SE - 94'
W124 400E - 94'
W163 430
W116 350 V8
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości