brak przyśpieszenia
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
brak przyśpieszenia
Witam ;-)
Mam problem (i to duży, bo właśnie wybieram się na wczasy i.... jak nie naprawię, to nie pojadę);
Samochód po odpaleniu przez kilka minut chodzi dobrze; po jakimś czasie traci moc (tak, jakby nie działało turbo);
Sprawdzałam już przepływomierz - jest ok; komputer wykazuje błąd recyklinacji spalin (poza tym wszystko ok). Co to może być???
Mam problem (i to duży, bo właśnie wybieram się na wczasy i.... jak nie naprawię, to nie pojadę);
Samochód po odpaleniu przez kilka minut chodzi dobrze; po jakimś czasie traci moc (tak, jakby nie działało turbo);
Sprawdzałam już przepływomierz - jest ok; komputer wykazuje błąd recyklinacji spalin (poza tym wszystko ok). Co to może być???
Elka, rozumiem ze jestes tu nowa, ale zapewne czytalas inne tematy i juz wiesz, ze trzeba podac podstawowe dane nt. silnika, rocznika, a najlepiej VIN auta. poza tym sama sobie odpowiedzialas na pytanie, do wymiany zawor recyrkulacji spalin. zapewne sie przycina, stad spadek mocy.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Błąd zaworu recyrkulacji spalin EGR nie wynika z samego zaworu, bo sterownik silnika nie widzi czy zawór się otworzył czy nie.Widzi natomiast pracę modulatora podciśnieniowego zaworu EGR.Możemy tutaj rozważać kwestię czy podciśnienie do modulatora jest dostarczane, czy podciśnienie nie jest za małe.Czy modulator jest popsuty, czy przewód do siłownika zaworu jest szczelny, czy siłownik jest szczelny.Czy przewody elektryczne między sterownikiem silnika, a modulatorem są sprawne.I oczywiście w jakiej kondycji jest sterownik silnika.
Wszystko przy założeniu wstępnym, że błąd został prawidłowo odczytany
Wszystko przy założeniu wstępnym, że błąd został prawidłowo odczytany
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Filtr jest na 99.9% czysty.Problemy podałem.Należy je teraz po kolei sprawdzać i wykluczać.
Niestety przy połowie tych działań będzie potrzebna pompa próżniowa, lub jej namiastka.
Przy drugiej elektryk z multimetrem i schematem układu wtryskowego.
Niestety przy połowie tych działań będzie potrzebna pompa próżniowa, lub jej namiastka.
Przy drugiej elektryk z multimetrem i schematem układu wtryskowego.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Witam wszystkich. Proszę o pomoc mam mercedesa 2.9td rok 96 .Problem polega na tym że od miesiąca auto wchodzi w tryb awaryjny na 4 i 5 biegu max 3tys.obr. Byłem na kompie KTS - wyskoczył błąd 1470 .Wymieniłem :elektrozawory,przepływkę,czujnik ciśnienia doładowania,wszystkie gumowe wężyki ,sprawdzone połączenie turbiny z intercoolerem wszystko ok.Dziś zauważyłem że przy ostrym ruszaniu zaczął dymić na czarno,wcześniej tego nie było.Części nowe kupowałem orginalne w serwisie , mechanicy dalej chcą wymieniać .Na koniec dodam że jak wyłącze auto i wł . ponownie wszystko jest ok . do 4 i 5 biegu i 3 tys.obr i tak w kółko. HELP !!!!!!!!!!!!!!!!
Ja też długo walczyłem z takim problemem, ale u mnie ten błąd 1470 wyraźnie wskazywał na problem z elektrozaworem, ale to nie oznacza jego uszkodzenia, bo problem jest powiązany z zaworem podciśnieniowym znajdującym się na turbinie (od spodu turbiny), który upuszcza i zamyka ciśnienie doładowania, sprawdź czy ten zawór u ciebie się rusza, tzn na wyłączonym silniku jest otwarty, po zapaleniu zamyka się, a przy dużym prze gazowaniu tzn kiedy turbina przeładuje idzie sygnał do elektrozaworu który otwiera zawór podciśnieniowy na turbinie i dzięki temu auto nie wchodzi w tryb awaryjny.
A tak swoją drogą kto ci kazał wymienić wszystkie te drogie elementy? Jak będziesz przejazdem przez Leszno możemy zajrzeć u ciebie pod maskę.
A tak swoją drogą kto ci kazał wymienić wszystkie te drogie elementy? Jak będziesz przejazdem przez Leszno możemy zajrzeć u ciebie pod maskę.
Ostatnio zmieniony 27 sie 2009, o 15:21 przez Kistek, łącznie zmieniany 1 raz.
W210 ELEGANCE E290 TD Kombi'97/98
WDB2102171A539861
WDB2102171A539861
Gdzie znajdują się modulatory podciśnienia w 2.9 td .w moich parametrach ciśnienie doładowania wynosi 1200 max 1300 tyle tylko pamiętam z pomiarów.Dzisiaj byłem w trasie i zauważyłem, że jak wolno dodawałem gazu na 4 i 5 biegu auto rozpędzało siędo 170km i nie wchodziło w tryb awar.Jak tylko trochę szybciej wciskałem gaz to tryb się załanczał
Modulatory są dwa i znajdują się poniżej filtra powietrza na podłużnicy, wchodzą w niego gumowe wężyki. pierwszy od przodu samochodu steruje EGR,a właśnie ten drugi jest od sterowania zaworem turbiny, sprawdź czy on działa opisałem to wyżej w poście. A to powolne przyspieszanie utwierdza mnie w 100% że jest to przeładowanie turbiny, czyli zawór się nie otwiera podczas wysokich obrotów.
Teraz mi jeszcze przyszedł jeden pomysł, sprawdz czy nie jest zatkany katalizator, ta wielka puszka zaraz za turbiną.
Teraz mi jeszcze przyszedł jeden pomysł, sprawdz czy nie jest zatkany katalizator, ta wielka puszka zaraz za turbiną.
W210 ELEGANCE E290 TD Kombi'97/98
WDB2102171A539861
WDB2102171A539861
witam.ja u siebie też walczę z tym dziadostwem i nijak nie mogę dojść do ładu.u mnie zawór na turbo jest cały czas otwarty.podmieniłem już wszystko co możliwe ale dalej to samo.błąd na kompie to recyrkulacja spalin.wszystkie wężyki całe,podciśnienie 0,9 a zawór na turbo jak nie działał tak nie działa.jak podłącze ciśnienie bezpośrednio na turbinę to zaciąga.masakra. fabek wspomniałeś że te modulatory można wysterować???może u mnie się rozregulowały po pęknięciu węża od turbiny??pozdro
MB W210 320 CDI COMBI AVANGARDE 2000R WDB2102261B179634
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości