Strona 1 z 6

Ogrzewanie się zawiesza

: 7 kwie 2008, o 18:25
autor: koala212
Witam
Od pewnego czasu zauważyłem że czasami jeżeli pkrętło temperatury ustawione jest na połowe (średnie grzanie) coś się dzieje i zaczyna grzać do oporu. Wtedy trzeba zgasić silnik i następnie go odpalić i jest OK. Może ktoś coś wie na ten temat. Za informacje z góry dziękuję.

: 8 kwie 2008, o 09:43
autor: mark
Częstą przyczyną są zawieszające się zaworki ogrzewania , znajdują się one obok skrzynki komputerów w komorze silnika poniżej załączam fotkę . Działają one w ten sposób , że gdy nie są zasilane ze sterownika temperatury to otwierają się i gorący płyn przepływa przez nagrzewnicę . W momencie gdy sterownik temperatury ( jeśli działa prawidłowo ) podaje napięcie +12v na cewkę zaworu ogrzewania , zawór się zamyka i odcina przepływ płynu do nagrzewnicy ,tym samym utrzymując ustawioną temperaturę . Sprawdż czy przyczyną są zaworki :?: w ten sposób , że w chwili gdy jak piszesz ,,zaczyna grzać do oporu ,, postukaj po tych zaworkach (jeden zamyka obieg po stronie kierowcy , drugi pasażera ) jeśli regulacja temp. powróci to trzeba je rozebrać i wyczyścić . Drugim powodem może być brak zasilania napięciem ze sterownika , gdy grzanie działa na max ( oczywiście pokrętła są w położeniu pośrednim a nie na maksimum ) zdejmij wtyczkę przy zaworkach i sprawdż miernikiem czy jest napięcie :?:

Pzdr.

: 8 kwie 2008, o 12:21
autor: koala212
Dzięki za info. zaraz idę i będę działał...

: 8 kwie 2008, o 20:28
autor: kichcio
W samochodzie moich rodzicow bylo tak samo, strona kierowcy grzala na maksa, strona pasazera - zimne powietrze.

Przeczyscilem te zaworki i od roku jest OK. W moim samochodzie tez musze to zrobic...

Ogrzewanie się zawiesza

: 8 kwie 2008, o 20:44
autor: koala212
Ale bardzo WAS proszę napiszcie dokładnie jak to zrobić, co rozkręcić i na co zwrócić uwagę? Proszę...

: 8 kwie 2008, o 21:06
autor: kichcio
Widzisz te 2 "okragle rzeczy" na fotce? Znajduja przy skrzynce od klimatyzacji i tych wszystkich komputerach samochodu, tzn. blisko szyby, po stronie pasazera.

Mocowane sa na 4 sruby, ktore oczywiscie musisz odkrecic, nastepnie zdejmujesz ta gorna czesc powoli, zobaczysz takie grzybki, ktore sa zanurzone w plynie chlodniczym.
Beda tam tez zwoje miedziane? Nie wiem jak to nazwac, elektrykiem nie jestem:P musisz to w kazdym razie wszystko osuszyc, wyczyscic jakims WD-40 czy czyms podobnym i zmontowac.

One sie po prostu czasem przycinaja, zawieszaja w zlej pozycji i dlatego czasem leci gorace powietrze. W piatek zamierzam to rozebrac, wiec moge zmontowac jakas fotorelacje.

: 18 kwie 2008, o 19:49
autor: 114c
Witam,
uzupełniając temat - problem często może się powtarzać - proponuję:
- wypiąć wąż gumowy z obudowy zaworów
- pod stopką metalowych cylindrów cewek są sprężyste zatrzaski, które trzeba wysunąć aż będzie można wyjąć obudowę (uwaga na okrągłe uszczelki pod zaworami)
- jak mamy zawory w ręku - możemy spokojnie odkręcić metalowe obudowy
- w środku znajdziemy cewki wewnątrz których poruszają się zawory
- można sprawdzić powierzchnię współpracy zaworów i cewek - jeśli jest szlam to wystarczy wyczyścić (nie używać środków rysujących powierzchnię), jeśli powierzchnia jest zardzewiała to lepiej kupić nowe, bo regeneracja na długo nie wystarczy
- sprawdźcie także czy druciki od cewek są połączone z kostką elektryczną
- następnie wszystko poskładać zwracając uwagę na połączenie zespołu zaworów

Jeśli przyjdzie Wam jednak je zmienić to kupcie nowe, lub w przypadku używanych z opcją możliwości zwrotu (trudna weryfikacja na sucho).

Zawory wodne "Duoventil"

: 31 lip 2008, o 19:57
autor: tomkof
Witam
Mam problem z manualna klimą w E300TD. Po włączeniu silnika po 2-3 min z nawiewów bucha gorące powietrze, zamiast chłodnego. Później w czasie jazdy to ustępuje. Najgorzej jest po krótkim postoju z wyłączonym silnikiem.
POMOCY !

: 31 lip 2008, o 20:02
autor: CLK
Przecież jak wyłączysz klimę, to powietrze w przewodach się nagrzewa (od silnika i zewnętrznej temperatury) więc po ponownym włączeniu auta klima najpierw musi wypchnąć to nagrzane powietrze.

: 31 lip 2008, o 20:46
autor: windykatorek
sprawdz czy chodza wentylatory chłodnic od klimatyzacji

: 31 lip 2008, o 23:09
autor: tomkof
Wentylatory chodzą bez zarzutu, co do powietrza to dla ścisłości najpierw wylatuje letnie, a później jakby na maxa gorące.

: 1 sie 2008, o 00:04
autor: kichcio
tomkof, jesli bedzie lecialo cieple, to na pracujacym silniku otworz maske i walnij srubokretem w elektrozawory przy klimatyzacji - blisko podszybia po stronie pasazera. Powinno zaczac leciec zimne.

: 1 sie 2008, o 11:22
autor: tomkof
Pomogło!! Dzięki Kichcio!!!

: 1 sie 2008, o 11:41
autor: kichcio
Wieczorem wstawie instrukcje ze zdjeciami, jak sie to mniej wiecej naprawia.

Prosze ;-)

Zawory wodne "Duoventil"

: 11 sie 2008, o 21:18
autor: magg
Witam!
Kupiłem W210k 220 CDi 2000r. i mam problem z Klimatronickiem.Po nagrzaniu silnika dmucha ciepłym powietrzem.Sprawdziłem kody błędów na wyświetlaczu zgodnie z instr. forum i wyświetliło mi się " b1234 ".Czy ktoś mógłby mi napisać co ten kod oznacza? Z góry dzięki i pozdro :-)