E290 TD/97' kasowanie błędów
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
E290 TD/97' kasowanie błędów
Przepraszam jeżeli już był taki post, ale przeglądałem to forum i nie znalazłem odpowiedzi czy w warunkach domowych idzie usunąć błędy w komp. Miałem problem z EGR, którego zaślepiłem oraz miałem dziurę w intercoolerze, wszystko naprawione turbina działa bo powyżej 2000 obrotów zaczyna ciągnąc , choć ogólnie jest mułowaty. Czy to komputer blokuje czy jeszcze jakaś usterka?
W210 ELEGANCE E290 TD Kombi'97/98
WDB2102171A539861
WDB2102171A539861
1. wylaczasz zaplon.
2. do zlacza diagnostycznego w piny 3 i 4 wkladasz diode LED 12V, powinna sie zapalic.
3. wlaczasz zaplon, dioda zgasnie.
4. na pin 4 podajesz mase przez 3-4 sekundy, dioda zacznie mrugac. wymruga bledy.
5. jezeli chcesz skasowac ten blad, podaj mase na pin 4 przez 8-9 sekund.
6. aby wymrugac nastepny blad wroc do kroku 4.
masa to pin 1, ale mozesz pobrac ja z karoserii dla wygody innym kabelkiem. apropos mulenia proponuje zawor EGR wymontowac, zamoczyc na noc w benzynie i oczyscic. zaslepiajac EGR ingeruje sie w podcisnienie i moge to wplywac na reszte ukladu.
2. do zlacza diagnostycznego w piny 3 i 4 wkladasz diode LED 12V, powinna sie zapalic.
3. wlaczasz zaplon, dioda zgasnie.
4. na pin 4 podajesz mase przez 3-4 sekundy, dioda zacznie mrugac. wymruga bledy.
5. jezeli chcesz skasowac ten blad, podaj mase na pin 4 przez 8-9 sekund.
6. aby wymrugac nastepny blad wroc do kroku 4.
masa to pin 1, ale mozesz pobrac ja z karoserii dla wygody innym kabelkiem. apropos mulenia proponuje zawor EGR wymontowac, zamoczyc na noc w benzynie i oczyscic. zaslepiajac EGR ingeruje sie w podcisnienie i moge to wplywac na reszte ukladu.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Nie mam zielonego pojęcia i stąd pytanie.fabek pisze:1. wylaczasz zaplon.
2. do zlacza diagnostycznego w piny 3 i 4 wkladasz diode LED 12V, powinna sie zapalic.
3. wlaczasz zaplon, dioda zgasnie.
4. na pin 4 podajesz mase przez 3-4 sekundy, dioda zacznie mrugac. wymruga bledy.
5. jezeli chcesz skasowac ten blad, podaj mase na pin 4 przez 8-9 sekund.
6. aby wymrugac nastepny blad wroc do kroku 4.
masa to pin 1, ale mozesz pobrac ja z karoserii dla wygody innym kabelkiem. apropos mulenia proponuje zawor EGR wymontowac, zamoczyc na noc w benzynie i oczyscic. zaslepiajac EGR ingeruje sie w podcisnienie i moge to wplywac na reszte ukladu.
Czy po punkcie 4 masę odłączamy i podajemy na pin 4, czy dodatkowo podajemy masę na pin 4.
Czy w ten sposób skasuję wszystkie błędy w swoim, także w sterowniku EGS ?
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
WDB2100062B427953
nic nie trzeba odlaczac kolego. mase podajemy gdy wpieta jest dioda LED. w Twoim przypadku ten patent nie wyjdzie, bo masz nowego mercedesa i obsluzy go najlepiej star diagnosis. zalaczam prosty schemat, chyba wszyscy zrozumiecie.
podpinajac pod inny pin niz 4, testujemy inny modul. tez macie opisane na rysunku.
podpinajac pod inny pin niz 4, testujemy inny modul. tez macie opisane na rysunku.
- Załączniki
-
- Obrazek1.jpg (56.45 KiB) Przejrzano 15011 razy
-
- 45c38317.jpg (158.88 KiB) Przejrzano 15011 razy
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Dopiero wezmę się za to wieczorem, ale na pewno napiszę
[ Dodano: 2009-05-18, 20:28 ]
Niby wszystko jest według waszej instrukcji tzn. po włożeniu diody na pin 3i4 zapala się po włączeniu zapłonu gaśnie, dając na 4 przez 3 sekundy masę dioda zaczyna mrugać, ale mruganie jest jednostajne tzn zapala się przerwa, zapala się przerwa i tak cały czas długość świecenia jak i przerwa są zawsze takie samo, a powinno być zróżnicowane np. dwa mrugnięcia po sobie dłuższa przerwa czyli 2 itd.
[ Dodano: 2009-05-18, 20:28 ]
Niby wszystko jest według waszej instrukcji tzn. po włożeniu diody na pin 3i4 zapala się po włączeniu zapłonu gaśnie, dając na 4 przez 3 sekundy masę dioda zaczyna mrugać, ale mruganie jest jednostajne tzn zapala się przerwa, zapala się przerwa i tak cały czas długość świecenia jak i przerwa są zawsze takie samo, a powinno być zróżnicowane np. dwa mrugnięcia po sobie dłuższa przerwa czyli 2 itd.
W210 ELEGANCE E290 TD Kombi'97/98
WDB2102171A539861
WDB2102171A539861
Hmm też mi się wydawało że coś źle robie. No ale robie to dokładnie tak:
1. Podłanczam diode + do 3 pina, - do 4 pina. Zgaszona stacyjka.
2. Zalanczam zapłon
3. Podłanczam minus (z karoseri) do minusa od diody czyli 4 pin.
4. Dioda sie zaświeca i już nie gaśnie obojętnie jaki czas trzymam minus... Odłoncze minus to dioda gaśnie.
1. Podłanczam diode + do 3 pina, - do 4 pina. Zgaszona stacyjka.
2. Zalanczam zapłon
3. Podłanczam minus (z karoseri) do minusa od diody czyli 4 pin.
4. Dioda sie zaświeca i już nie gaśnie obojętnie jaki czas trzymam minus... Odłoncze minus to dioda gaśnie.
W210 96r E320 +sekw. ELEGANCE
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Ludzie, nikt z was nie umie.W MB włącza się zapłon wyłącza wszystkie niepotrzebne odbiorniki i do roboty. Wybieramy system wyznaczamy które to wpięcie podłączamy diodę.Nie interesuje nas czy się świeci czy nie.Otwieramy pamięć błędów łącząc z masą na minimum 3, a maksimum 4.5 sekundy dioda powinna w tym czasie świecić.Po odłączeniu od masy zgaśnie na 1-1.5 sekundy i zacznie podawać kod.Zliczamy błyski np. 15 błysków to kod błędu 15, 32 błyski kod błędu 32.Po wybłyskaniu pierwszego błędu nastąpi dłuższa przerwa i dioda zapali się na stałe.Znowu zwieramy do masy identycznie jak za pierwszym razem i dioda poda następny kod.Wszystkie spisujemy,aż do momentu kiedy zaczną się powtarzać.
Pojedynczy błysk oznacza brak błędów.Kody będą podawane od najniższego do najwyższego.
Kasowanie odbywa się tak:gdy zostanie wyemitowany cały zestaw błędów, zaczną się powtarzać.Wtedy po ostatnim błysku danego kodu trzeba w ciągu 1.5 sekundy zawrzeć do masy na 10 do 12 sekund.I ten kod jest już skasowany.Po skasowaniu wszystkich błędów,
wracamy do ponownego odczytu.Błędy które nie uległy skasowaniu to błędy aktualne.One
powodują usterkę.Skasowaniu podlegają tylko błędy historyczne.
Wystarczy.Gdyby co to odpowiem na pytania.Liczyłem kody w serwisie latami, bo oryginalne liczniki psuły się nagminnie.
Pojedynczy błysk oznacza brak błędów.Kody będą podawane od najniższego do najwyższego.
Kasowanie odbywa się tak:gdy zostanie wyemitowany cały zestaw błędów, zaczną się powtarzać.Wtedy po ostatnim błysku danego kodu trzeba w ciągu 1.5 sekundy zawrzeć do masy na 10 do 12 sekund.I ten kod jest już skasowany.Po skasowaniu wszystkich błędów,
wracamy do ponownego odczytu.Błędy które nie uległy skasowaniu to błędy aktualne.One
powodują usterkę.Skasowaniu podlegają tylko błędy historyczne.
Wystarczy.Gdyby co to odpowiem na pytania.Liczyłem kody w serwisie latami, bo oryginalne liczniki psuły się nagminnie.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości