P2050 - wypadanie zapłonów pod obciążeniem
: 15 gru 2018, o 21:08
Czesc; witam po przerwie!
W tym tygodniu mialem pierwszy w miare powazny problem z autem. Poczatkowo wydawalo mi sie, ze skrzynia wrzucila sobie na 5-ty bieg i nie chcial zrzucac w dol bo nie mial mocy i robil zabke przy hamowaniu. Wyskoczyl CHECK ENGINE. Po zgaszeniu i odpaleniu wszystko wrocilo do normy. Dwa razy tak mi sie zdarzylo jak silnik byl zimny a ja chcialem gwaltownie ruszyc.
Podpielem pod komputer i oto wynik:
P2050 - Catalyst damaging misfire detection counter
P2052 - Misfire causing catalyst damage (cyl 4 at engine M112 )
P2054 - Misfire causing catalyst damage (cyl 6 at engine M112 )
P2056 - Misfire causing catalyst damage (cyl 5 at engine M112 )
Takze wypadaja zaplony na jednej z glowic. Swiece, przewody WN i czujnik walu korbowego wymieniane rok temu (20k km). Cewki wyeliminowalem bo to niemozliwe by na raz trzy padly. Myslalem jeszcze o przeplywomierzu ale przeciez dotyczyloby to calego silnika a nie jego polowy. Przeszly mi przez mysl tez sondy lambda - tylko czy one by powodowaly blad tylko pod obciazeniem?
Koniec koncow postawilem na zapchany ktorys z katalizatorow. Nie wiem czy od silnika, czy od końcówki, nie wiem czy lewy, czy prawy. Chce sie gdzies umowic i niech zbadaja katy i cos z nimi zrobia - regeneracja, wymiana na zamiennik albo strumienica. Martwi mnie to, ze nie mozna bledu skasowac i to juz mi sie nie spina z teoria o katalizatorze.
Czy macie moze jeszcze jakies pomysly co tu sie moze dziac?
W tym tygodniu mialem pierwszy w miare powazny problem z autem. Poczatkowo wydawalo mi sie, ze skrzynia wrzucila sobie na 5-ty bieg i nie chcial zrzucac w dol bo nie mial mocy i robil zabke przy hamowaniu. Wyskoczyl CHECK ENGINE. Po zgaszeniu i odpaleniu wszystko wrocilo do normy. Dwa razy tak mi sie zdarzylo jak silnik byl zimny a ja chcialem gwaltownie ruszyc.
Podpielem pod komputer i oto wynik:
P2050 - Catalyst damaging misfire detection counter
P2052 - Misfire causing catalyst damage (cyl 4 at engine M112 )
P2054 - Misfire causing catalyst damage (cyl 6 at engine M112 )
P2056 - Misfire causing catalyst damage (cyl 5 at engine M112 )
Takze wypadaja zaplony na jednej z glowic. Swiece, przewody WN i czujnik walu korbowego wymieniane rok temu (20k km). Cewki wyeliminowalem bo to niemozliwe by na raz trzy padly. Myslalem jeszcze o przeplywomierzu ale przeciez dotyczyloby to calego silnika a nie jego polowy. Przeszly mi przez mysl tez sondy lambda - tylko czy one by powodowaly blad tylko pod obciazeniem?
Koniec koncow postawilem na zapchany ktorys z katalizatorow. Nie wiem czy od silnika, czy od końcówki, nie wiem czy lewy, czy prawy. Chce sie gdzies umowic i niech zbadaja katy i cos z nimi zrobia - regeneracja, wymiana na zamiennik albo strumienica. Martwi mnie to, ze nie mozna bledu skasowac i to juz mi sie nie spina z teoria o katalizatorze.
Czy macie moze jeszcze jakies pomysly co tu sie moze dziac?