Uszkodzona Sonda Lambda
: 22 lis 2018, o 19:53
Witam
Posiadam Mercedesa W210 2001 (polift) 2.6 V6 E240 i zauważyłem zwiększone spalanie oraz bardzo mocno czuć benzyne w spalinach.
Również zaświeciła się kontrolka "Check Engine", chciałem kupić skaner błędów za 100zł OBD2, ale nie ma u mnie w aucie takiego gniazda, patrzyłem wszędzie. Jest tylko gniazdo 38 pin pod maską obok skrzynki z bezpiecznikami.
Moje pytania:
1. Czy takie urządzenie można połączyć przejściówką 38pin --> OBD2 i będzie wszystko działać, skaner przeczyta błędy?
2. W moim W210 mam 4 sondy 2 regulujące przed katem i 2 diagnostyczne za katalizatorem, pytanie która sonda reguluje dawke paliwa? Przez co może tak śmierdzieć paliwem + zwiększone spalanie. Nie miałem więcej jak 27 mil/galon. Czy odpowiada za to sonda przed katalizatorem czy za katalizatorem.
Proszę o odpowiedź.
Pozdrawiam
Posiadam Mercedesa W210 2001 (polift) 2.6 V6 E240 i zauważyłem zwiększone spalanie oraz bardzo mocno czuć benzyne w spalinach.
Również zaświeciła się kontrolka "Check Engine", chciałem kupić skaner błędów za 100zł OBD2, ale nie ma u mnie w aucie takiego gniazda, patrzyłem wszędzie. Jest tylko gniazdo 38 pin pod maską obok skrzynki z bezpiecznikami.
Moje pytania:
1. Czy takie urządzenie można połączyć przejściówką 38pin --> OBD2 i będzie wszystko działać, skaner przeczyta błędy?
2. W moim W210 mam 4 sondy 2 regulujące przed katem i 2 diagnostyczne za katalizatorem, pytanie która sonda reguluje dawke paliwa? Przez co może tak śmierdzieć paliwem + zwiększone spalanie. Nie miałem więcej jak 27 mil/galon. Czy odpowiada za to sonda przed katalizatorem czy za katalizatorem.
Proszę o odpowiedź.
Pozdrawiam