Strona 1 z 1
W210 benzyna+gaz... Czy to ma sens ?
: 27 maja 2008, o 21:32
autor: MichaŁ
Witam,
To znowu ja po kilku tygodniach biernego użytkowania forum, znowu zaczynam truć znawcom W210 :-)
Kiedy tutaj przyszedłem moim planem był zakup 290 lub 300TD, przekonaliście mnie że lepiej wybrać 300 :-) i w tą stronę szły poszukiwania. Kilka dni temu sprzedałem dotychczasowe auto i zaczynam czegoś szukać już naprawdę poważnie, jednak priorytety się zmieniły. Ponieważ diesle w W210 do oszczędnych raczej nie należą zważając na obecne ceny ON postanowiłem zainteresować się LPG :-) W tej materii biorę pod uwagę vany typu Ford Windstar II, wszelkiej maści Voyagery no i oczywiście MB W210 kombi :-)
W związku z tym nasuwa się kilka pytań, czy gaz w silnikach mercedesa spisuje się bez zarzutów ? Generalnie interesują mnie silniki 280 i 320 :-) Niewiele takich znalazłem z gazem, i niewiem czy jest to spowodowane tym że te silniki na gazie nie dają rady, czy poprostu właściciele twierdzą że gaz w MB to obciach :-P
Znalazłem coś takiego:
http://moto.allegro.pl/item372119009_me ... e_gaz.html
Niby oferta atrakcyjna. Ale czy nie podejrzanie tania ? I czy kupno auta z homologacją ciężarową ciągnie za sobą jakieś dodatkowe konsekwencje, koszty których nie ma przy zakupie auta osobowego ?
: 28 maja 2008, o 07:14
autor: mark
MichaŁ pisze: czy gaz w silnikach mercedesa spisuje się bez zarzutów ? Generalnie interesują mnie silniki 280 i 320
Witaj , odpowiem Ci na własnym przykładzie mam silnik 2,8 l typ M104 wersja rzędowa 6 z gazem i jak do tej pory ( splunąć przez lewe ramię :mrgreen: ) instalacja sekwencyjna (Zavoli ) działa bezproblemowo . Różnice w osiągach na benzynie i gazie są praktycznie niezauważalne . Spalanie gazu (skrzynka automat ) na poziomie: miasto 13-14l , trasa ( szybkość 90-170 ) 11l , w zimie do tych wartości dokładamy +2l . W okularnikach silniki mają sterowanie wtrysku elektroniczne dlatego instalacje sekwencyjne sprawdzają się ( warunek montaż instalacji w porządnym warsztacie ) , problemy były z instalkami w starszych mercach . Poprzednio miałem w124 2,3l automat z gazem , w którym sterowanie wtrysku było mechaniczne i było trochę ,,zabawy,, z regulacją gazu . Obecnie gdy jadę samochodem , to momentu przełączenia na gaz praktycznie się nie odczuwa i muszę spojrzeć na wskażnik by to sprawdzić. Co do oferty sprzedaży którą znalazłeś , to jest tam już zainstalowany nowszy silnik , wersja V 6 , moc już nieco większa ale i masa (kombi) też. Unikam na forum doradzania typu ( czy warto kupić za tą kasę , jaki kupić diesel - benzyna) , a na temat gazu w MB każdy ma wyrobione własne zdanie ( tylu przeciwników ilu zwolenników , jak w przysłowiu jeden woli córkę , a drugi teściową :mrgreen: ) wybrać musisz sam.
Pzdr.
Re: W210 benzyna+gaz... Czy to ma sens ?
: 28 maja 2008, o 15:39
autor: MichaŁ
Anonymous pisze:MichaŁ pisze: czy gaz w silnikach mercedesa spisuje się bez zarzutów ? Generalnie interesują mnie silniki 280 i 320
Witaj , odpowiem Ci na własnym przykładzie mam silnik 2,8 l typ M104 wersja rzędowa 6 z gazem i jak do tej pory ( splunąć przez lewe ramię :mrgreen: ) instalacja sekwencyjna (Zavoli ) działa bezproblemowo . Różnice w osiągach na benzynie i gazie są praktycznie niezauważalne . Spalanie gazu (skrzynka automat ) na poziomie: miasto 13-14l , trasa ( szybkość 90-170 ) 11l , w zimie do tych wartości dokładamy +2l . W okularnikach silniki mają sterowanie wtrysku elektroniczne dlatego instalacje sekwencyjne sprawdzają się ( warunek montaż instalacji w porządnym warsztacie ) , problemy były z instalkami w starszych mercach . Poprzednio miałem w124 2,3l automat z gazem , w którym sterowanie wtrysku było mechaniczne i było trochę ,,zabawy,, z regulacją gazu . Obecnie gdy jadę samochodem , to momentu przełączenia na gaz praktycznie się nie odczuwa i muszę spojrzeć na wskażnik by to sprawdzić. Co do oferty sprzedaży którą znalazłeś , to jest tam już zainstalowany nowszy silnik , wersja V 6 , moc już nieco większa ale i masa (kombi) też. Unikam na forum doradzania typu ( czy warto kupić za tą kasę , jaki kupić diesel - benzyna) , a na temat gazu w MB każdy ma wyrobione własne zdanie ( tylu przeciwników ilu zwolenników , jak w przysłowiu jeden woli córkę , a drugi teściową :mrgreen: ) wybrać musisz sam.
Pzdr.
Dzięki za obszerną wypowiedź. Wiem, wiem że ile użytkowników tyle opinii, ale są po prostu takie silniki które gazu nie cierpią, dlatego też moje pytanie
Generalnie mieliśmy w paru autach LPG i co prawda było to dawno ale nie było z tymi autami problemów. Jednak jak już kiedyś mówiłem Mercedesów od strony technicznej nie znam i stąd też moje pytania ;-P
Re: W210 benzyna+gaz... Czy to ma sens ?
: 28 maja 2008, o 16:28
autor: marek
Anonymous pisze:
benzynie i gazie są praktycznie niezauważalne . Spalanie gazu (skrzynka automat ) na poziomie: miasto 13-14l , trasa ( szybkość 90-170 ) 11l , w zimie do tych wartości dokładamy +2l .
Witam
Mark - pytanie do Ciebie: te wartości w mieście osiągasz jeżdżąc po Kluczborku? Myślę właśnie o W210 2.8 (204hp) i chciałbym jakoś oszacować spalanie, jako że nogi lekkiej nie mam, a jezdze głównie w korkach po Krakowie, gdzie sporo przejazdów to max 5km. Auto które rozważam jest też w automacie i z zainstalowaną sekwencją... Zastanawiam się ile dołożyć do Twoich 13-14l tak żeby mnie pózniej koszty nie zjadły?
W takich warunkach jazdy mój obecny 2.3 W124 połyka 15-18lmax/100km lpg (gdzie na trasie wystarczy mu do 10l) ale to II generacja lpg i starszy silnik....
pozdrawiam
marek
: 28 maja 2008, o 19:35
autor: waldimas
tez sie dziwie ja mam 2.0 w manualu i spalanie srednie mam na poziomie 11-11.5 L/100 w samym miescie mysle ze ok 13 L wiec przy 2 cyl dodatkowo i w automacie to dopiero wyczyn
: 28 maja 2008, o 19:47
autor: MichaŁ
Panowie powiedzcie jeszcze czy to auto
http://moto.allegro.pl/item372119009_me ... e_gaz.html nie powinno mieć w tym roczniku tych przyciemnianych lamp z tyłu ?
Re: W210 benzyna+gaz... Czy to ma sens ?
: 28 maja 2008, o 20:10
autor: mark
marek pisze:[quote="Anonymous
Mark - pytanie do Ciebie: te wartości w mieście osiągasz jeżdżąc po Kluczborku? Myślę właśnie o W210 2.8 (204hp) i chciałbym jakoś oszacować spalanie, jako że nogi lekkiej nie mam, a jezdze głównie w korkach po Krakowie, gdzie sporo przejazdów to max 5km
marek
Wartości w mieście są obliczone w Opolu , miasto wojewódzkie ale porównania z Krakowem oczywiście nie można robić . Gdy jeżdziłem po Warszawie ( a raczej stałem w korku na Puławskiej ) oczywiście do tych wartości trzeba kilka litrów gazu dorzucić . Z tego co wiem , wersje V 6 204 kucyków mają nieco większe spalanie , ale ogólnie tragedii ze spalaniem nie ma . Silnik 2,8 lub 3,2 po prostu ma więcej mocy i by osiągnąć tą samą prędkość i przyspieszenie jak silnik np. 2,0 l pracuje na niższych obrotach i nie trzeba go tak podkręcać ;-) . W trasie niezależnie od osiągów (4 osoby na pokładzie + pełny bagażnik ) równo 11 l gazu , po włączeniu na próbę tempomatu ( jazda tzw. ,, emerycka,, ) spalanie spadło nawet do 10,5 l , ale to jeszcze nie dla mnie :mrgreen:
Pzdr.
: 28 maja 2008, o 20:31
autor: EBO
Nie bardzo, kolor lamp nie zależy od rocznika tylko od wersji auta, tylne klosze ciemno/czerwone sa zarezerwowane tylko dla Avantgarde, a jasno/czerwone dla Classica i Elegance. ;-)
: 28 maja 2008, o 20:38
autor: MichaŁ
EBO pisze:
Nie bardzo, kolor lamp nie zależy od rocznika tylko od wersji auta, tylne klosze ciemno/czerwone sa zarezerwowane tylko dla Avantgarde, a jasno/czerwone dla Classica i Elegance. ;-)
A widzisz :-P człowiek uczy się całe życie :-P rozwiałeś moje wątpliwości - dzięki :-D
[ Dodano: 2008-05-29, 11:15 ]
No i właściciel sprzedał to auto mimo że był ze mną umówiony :-/ Dobrze że wyjazd mi się przesunął o godzine, bo zawracałbym w środku trasy...
: 29 maja 2008, o 13:48
autor: marek
mark - dzięki za info, trochę boję się tego spalania w "moich warunkach". ~18l byłoby ok ale powyżej 20l już nie bardzo :-/
pozdrawiam
: 29 maja 2008, o 22:05
autor: MichaŁ
Dziekuje za wszystkie informacje. Dałem sobie siana z mercem, kupiłem Grand Voyagera
: 30 maja 2008, o 15:14
autor: EBO
niech ci dobrze służy.