problem z przyspieszaniem

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
ciechan78
Posty: 165
Rejestracja: 17 lis 2008, o 14:47
Lokalizacja: Warszawa

problem z przyspieszaniem

Post autor: ciechan78 »

Witam i może ktoś się już z tym spotkał otóż chce kupić mercedesa 2002r 2.2 cdi E 200 z automatyczna skrzynia i mój problem polega na tym ze samochód dziwnie się zachowuje przy przyspieszaniu. Po naciśnięciu pedału gazu tak przez jakieś 2 sekundy jakby nie reagował dopiero potem przyspiesza jakby na początku nie miał mocy . Może ktoś mi powie o co chodzi bo nie chce wydać kasy na bubla i jeżeli ktoś wie orientacyjny koszt takiej usterki tez niech napisze. Dz i pzdr
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

hm...a obroty ida do gory? bo jesli tak to znaczy ze automat sie slizga co wrozy zuzyte tarczki w skrzynii a to z kolei wrozy w przyszlosci remont skrzynii...

szarpie przy zmianie biegow? napisz tez czy to sie dzieje gdy automat chce zredukowac bieg czy na danym biegu bez zmiany tez tak jest...
Awatar użytkownika
ciechan78
Posty: 165
Rejestracja: 17 lis 2008, o 14:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ciechan78 »

jak naciskam gaz przy stojacym samochopdzie na biegu rzeby ruszyc obroty nie ida dopiero po jakis 2 sekundach odjezdza czasami tez sie tak dzieje przy redukcji ale na mniejszy bieg skrzynia ogolnie nie szarpie wkazdym badz razie nie poczulem jakis mocnych szarpniec na danym biegu nic sie nie dziej poprostu jedzie duzo nim nie jedzilem bo nie bylo gdzie
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

A skrzyni na W nie masz czasem przelaczonej?
Bo wtedy jest... gaz jak z gumy.
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
ciechan78
Posty: 165
Rejestracja: 17 lis 2008, o 14:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ciechan78 »

z tego co pamietam ustawione bylo na S chcialbym poznac jakies przyczyny tego i koszty naprawy jakby ktos wiedzial
Assassin
VIP
Posty: 306
Rejestracja: 21 lut 2008, o 23:46
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Assassin »

jeżeli te "2" sekundy to tak naprawdę coś około 0,5 - 1 sekundy to jest to poprostu czas reakcji skrzyni na wdepnięcie gazu... musi pomyśleć i zredukować - wtedy idzie :) z miejsca powinien ruszać z lekkim opóźnieniem ale nie aż 2 sekundy
S210 320CDI
Awatar użytkownika
ciechan78
Posty: 165
Rejestracja: 17 lis 2008, o 14:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ciechan78 »

nie stalem ze stoperem i nie sprawdzalem ile to trwa niech bedzie ze tak ok 1 sek moze 1.5 ale tak sie dzieje jak wciska sie gaz szybko glebiej bo jak lekko delikatnie to idzie gorzej jak sie mocniej depnie
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

przpeływomierz podrobka lub dziurawdolocie, sprawdz linke
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Awatar użytkownika
ciechan78
Posty: 165
Rejestracja: 17 lis 2008, o 14:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ciechan78 »

dzis go zakupilem i sprawdzilem na trasie
a wiec objawy sa mniej wiecej takie jak pisalem czyli przy przyspieszaniu obroty nie ida w gore mimo ze pedal gazu wcisniety i po chwili obroty minimalnie spadaja o jakies 100 i wtedy czarna chmura z rury i poszedl wiec nie wiem co to moze byc moze komus ten opis podpowie wiecej i da mi jakas dobra rade lub propozycje usterki bo dopiero we wtorek jade na komputer moze to wina turba lub intercoolera ze chwilowo nie ma mocy??? doradzcie cos

[ Dodano: 2009-04-10, 15:52 ]
aha i jeszcze jedna przy ostrym przyspieszaniu ponad 3 tys obrotow slychac taki swist spod samochodu nie wiem czy to normalne bo nigdy nie jezdzilem automatem
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

A Dieslem z turbina jezdziles?
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
ciechan78
Posty: 165
Rejestracja: 17 lis 2008, o 14:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ciechan78 »

jezdzilem oplem vectra diesel z turbina a ostatnio w 210 250D bez turbo
Assassin
VIP
Posty: 306
Rejestracja: 21 lut 2008, o 23:46
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Assassin »

widać w oplu była mała turbina :mrgreen:
S210 320CDI
Arkady
Posty: 132
Rejestracja: 24 kwie 2008, o 07:38
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Post autor: Arkady »

ciechan78 pisze:dzis go zakupilem i sprawdzilem na trasie
a wiec objawy sa mniej wiecej takie jak pisalem czyli przy przyspieszaniu obroty nie ida w gore mimo ze pedal gazu wcisniety i po chwili obroty minimalnie spadaja o jakies 100 i wtedy czarna chmura z rury i poszedl wiec nie wiem co to moze byc moze komus ten opis podpowie wiecej i da mi jakas dobra rade lub propozycje usterki bo dopiero we wtorek jade na komputer moze to wina turba lub intercoolera ze chwilowo nie ma mocy??? doradzcie cos

[ Dodano: 2009-04-10, 15:52 ]
aha i jeszcze jedna przy ostrym przyspieszaniu ponad 3 tys obrotow slychac taki swist spod samochodu nie wiem czy to normalne bo nigdy nie jezdzilem automatem
Jak świst, to turbina lub pęknięty wąż. U mnie też Swiszcze ale tylko na zimnym. Co do kopcenia i opóźnionego reagowania na gaz, to obstawiałbym przepływke.
E220 CDI/125KM/1999r/KOMBI-Awtomat
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

tak zgadzam sie z kolegami. dobiera zla mieszanke, czyli przeplywomierz powietrza, ale tez nie wykluczam zawieszonego zaworu EGR.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
kubokus
Posty: 16
Rejestracja: 12 paź 2008, o 14:11
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: kubokus »

Arkady pisze:Jak świst, to turbina lub pęknięty wąż. U mnie też Swiszcze ale tylko na zimnym. Co do kopcenia i opóźnionego reagowania na gaz, to obstawiałbym przepływke.
CZy charakteryzuje się to też że obroty idą tylko do 3000?? Mam taki problem od wczoraj. Nieraz jest normalnie czyli przyspiesza a nieraz powolne przyspieszenie i obroty do 3000. Skrzynia lekko szarpie. Nie wiem od czego zacząć, pewnie filtr paliwa, powietrza co jeszcze doradzacie? Olej w skrzyni, ale to raczej nie ten problem, bo to nie ma wpólnego z obrotami....
Mercedes E220 CDI kombi rok 1999 Avantgarde automat
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości