Strona 2 z 2

: 15 lip 2015, o 05:18
autor: kukson12920
Siemanko tez wlasnie mam rozbebeszone moje 320cdi w210 i juz wyczyszczony egr wraz z kolektorem tylko ze jedna klapka jest szczatkami. Ma moze ktos taka klapeczke na zbyciu?

: 17 lip 2015, o 16:36
autor: hubal
Panowie oczyściłem EGR i kolektor, aby wyjać kolektor musialem zdemontować taki półksiężyc aluminiowy który idzie od EGR do kolektora, poczyściłem powymieniałem i zaczął kopcić na siwo ale zauważyłem że przy tym pół księżycu cieknie płyn chłodniczy i zapewne dostawał się do dolotu EGRu ( u góry płynie płyn na dole EGR) kupiłem nową uszczelkę te między kolektorem a EGRem założyłem odpaliłem i co dalej kopci na jasno, nie mam już sił przed wymianą i czyszczeniem nie było takich objaw gdzie szukać przyczyny tego siwego kopcenia, może być tak że wypala ten płyn co dostał się do EGRu jak uszczelka była wadliwa?

: 17 lip 2015, o 22:34
autor: kmtaxi
Nie musiałeś demontować chłodnicy spalin, wystarczyło wyjąc termostat i listwę wtryskową.

: 18 lip 2015, o 09:11
autor: hubal
ale stało się jak się stało i wymontowałem, dodam że kolektor leżał na balkonie pare dni i padało, no a po zmontowaniu całości kopci na jasno i to mega kopci. mam nadzieje że to się skończy i że to właśnie jest powodem

: 18 lip 2015, o 09:58
autor: fabek
płynu chłodniczego nie ubywa?

: 18 lip 2015, o 10:19
autor: hubal
nie ubywa, i dziś już nie kopci, czyli wyschło wszystko i wróciło do normy.

Re: kolektor ssący

: 20 gru 2018, o 17:52
autor: SpecialKk
Witam. Zdemontowałem oraz wyczyściłem kolektor ssący wraz z klapkami rezonansowymi, gdyż auto kopciło na czarno. Nie działa serwomechanizm, który otwiera klapki, więc go wyjąłem a klapki otworzyłem. Auto teraz kopci mniej i na biało ;) Chciałbym to naprawić w pełni. Sytuacja wygląda tak że, kiedy podepnę kostkę do serwo ten z kolei delikatnie się poruszy (raczej sprawny). Później nic po dodawaniu gazu. Na kostce mam napięcia:
1-2pin napięcie aku
1-3pin 3,51V i nic sie nie zmienia.
Gdzie szukać przyczyny?