Strona 1 z 2

Tłumik

: 6 paź 2014, o 23:59
autor: guma79
Witam mam problem muszę wymienić końcowy tłumik w moim oczku 2,5td sedan moje pytanie czy tłumik od 2,9 lub 3,0 td będzie pasował bo w spawanie nie chcę się bawić

: 7 paź 2014, o 08:14
autor: hubjur

: 7 paź 2014, o 20:34
autor: guma79
szukam używki i dlatego się pytam bo do 2,5td trudno spotkać taki tłumik

: 7 paź 2014, o 20:40
autor: Aloiz
guma79,

numer koncowego tlumika A2104904121, stosowany w modelach:

E250 Turbodiesel
E290 Turbodiesel
E300 Turbodiesei


Obrazek

: 7 paź 2014, o 20:48
autor: guma79
Aloiz
czyli ten tłumik końcowy był montowany w tych trzech modelach i bez problemu będzie pasował

: 7 paź 2014, o 20:52
autor: Aloiz
guma79,

tak, oczywiscie mowimy o wersji Sedan, kombi mialo inaczej montowany tlumik koncowy :)

: 7 paź 2014, o 21:01
autor: guma79
Aloiz
dzięki za pomoc :)

: 23 paź 2014, o 18:59
autor: maxvavka
guma79 pisze:Aloiz
dzięki za pomoc :)
Kolego znalazłeś ten tłumik gdzieś? Od jakiego auta dopasowałeś?

[ Dodano: 2014-10-30, 09:49 ]
Aloiz pisze:guma79,

numer koncowego tlumika A2104904121, stosowany w modelach:

E250 Turbodiesel
E290 Turbodiesel
E300 Turbodiesei


Obrazek
Ja osobiście także poszukuję jakiegoś używanego oryginalnego tłumika końcowego do swojego MB 2.5 TD BG sedan 1999. Sprawdziłem numery i mam SN 1500 A2104910880 5769 BILLET 99 M 01. I teraz pytanie czy obecnie wstawiony tłumik nie jest z tego modelu auta skoro kolega Aloiz napisał numer tłumika pasujący do modeli 2.5TD 2.9TD i 3.0TD

: 4 sie 2015, o 09:28
autor: Aloiz
Panowie i panie jest sprawa, rozłączyła mi sie rura wydechowa na łączeniu katalizatora i tłumika środkowego. Według katalogu na łączenie tych dwóch elementów przechodzi taka oto część:

Obrazek

ktoś stosował to coś, czy to zdaje egzamin :?:

druga opcja jaka mam, to zastosowanie takiej klamry:

Obrazek

będę wdzięczny za podpowiedzi, co mam kupić

:)

: 4 sie 2015, o 10:44
autor: Przemek
1 opcja jest OK, sam mam tak połączonego 1 kata z tłumikiem środkowym
2 klamra jest do połączenia turbiny z 1 katem

: 4 sie 2015, o 11:03
autor: Aloiz
Przemek, masz możliwość zrobienia zdjęcia jak wygląda zamontowana spinka na łączeniu kata i środkowego :?:

:)

: 4 sie 2015, o 11:20
autor: Przemek
Aloiz, wieczorem cyknę bo teraz piekielnie gorąco (jestem na wakacjach).

: 4 sie 2015, o 12:27
autor: kmtaxi
Aloiz, 2 klamra jest na połączeniu katalizatora środkowego. Powinieneś mieś oprócz drugiej klamry pierścień stożkowy wchodzący między rurki. Tak dla zainteresowanych, nie ma tłumika środkowego tylko drugi katalizator, a jest tylko tłumik końcowy w 2,2 cdi.

: 4 sie 2015, o 14:01
autor: Aloiz
kmtaxi pisze:Aloiz, 2 klamra jest na połączeniu katalizatora środkowego. Powinieneś mieś oprócz drugiej klamry pierścień stożkowy wchodzący między rurki. Tak dla zainteresowanych, nie ma tłumika środkowego tylko drugi katalizator, a jest tylko tłumik końcowy w 2,2 cdi.
Zamówiłem klamrę i pierścień centrujący pomiędzy rury, tylko ciekawi mnie jak działa ta klamra, bo z tego o pamiętam to wyjście katalizatora do środkowego kata ma większą średnica niż 65 mm.

Czekam na fotkę od Przemek i swoje fanty aż przyjdą :)

: 4 sie 2015, o 15:03
autor: kmtaxi
Aloiz pisze: z tego o pamiętam to wyjście katalizatora do środkowego kata ma większą średnica niż 65 mm.
Są dwa rozwiązania bis 800code i ab 800code. Widocznie u Ciebie wystarczy tylko normalna opaska.