Olej w obudowie wtryskiwaczy [W210 2.2 D]

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Bartek1972
Posty: 30
Rejestracja: 23 sie 2011, o 07:57
Lokalizacja: Smogulec

Olej w obudowie wtryskiwaczy [W210 2.2 D]

Post autor: Bartek1972 »

Ostatnio zauważyłem, że na pokrywie zaworów pod plastikową pokrywą gromadzi się olej. Olej również znajdował się w gniazdach wtryskiwaczy. Pierwszym tropem była nieszczelna odma ale był to trop nietrafny. poczytałem trochę na forum i wymieniłem uszczelkę pokrywy oraz gumowe uszczelki między pokrywą i obudową wtryskiwaczy. problem jednak pozostał. Zdemontował pokrywę zaworów i okazało się, że olej dostaje się na łączeniu obudowy wtryskiwaczy i głowicy. Zdemontowałem obudowy i okazało się, że są tam gumowy oringi uszczelniające. Z uwagi na to, że nie mogłem dostać oryginalnych uszczelek zastąpiłem je gumowymi origami dopasowanymi w sklepie. Problem jednak szybko powrócił - uszczelnienie puściło. Proszę Was o pomoc gdzie (oczywiście oprócz serwisu) można kupić takie uszczelki, czy można je czymś zastąpić. Czy można sprawdzić szczelność pokrywy zaworów??? Proszę o pomoc.
Na koniec chciałbym wszystkich wyczulić na to uszczelnienie aby je sprawdzić w trakcie wymiany uszczelki pokrywy zaworowej.
Bartek
W124 200D 1989
W124 300D 1991
W124 230E LPG 1992
W210 E220 1997
dlugi111
Posty: 998
Rejestracja: 14 cze 2010, o 22:46
Lokalizacja: Zamość Warszawa

Post autor: dlugi111 »

Kolego ja kupilem takie uszczelki w inter carcie koszt 11 zl za sztuke czy cos kolo tego :) w 50 zł powinenes sie wyrobic :)
W210 430 Ava 98/99 WDB2100701A851117
Wejdź
Obrazek
W168 1.9 Ava 99/01 WDB1680321J291632

W210 3.0 TD Ava 98 EX
W210 2.9 TD Eleg 98 EX
Bartek1972
Posty: 30
Rejestracja: 23 sie 2011, o 07:57
Lokalizacja: Smogulec

Post autor: Bartek1972 »

Dzięki za podpowiedź. Udało mi się dzisiaj kupić. Zaraz zabrałem się za wymianę, wymieniłam też uszczelki górne, które stykają się z pokrywą zaworową. Niestety olej dalej nachodzi do gniazd wtrysku. Poczyniłem następujące obserwacje:

-Olej nachodzi jakby od samego dołu gniazda wtryskiwacza
-Zaczyna bulgotać i wyrzucać go na pokrywę zaworową
-Kiedy odłączę odmę od kolektora powietrza mniej bulgocze w gniazdach ale olej nachodzi.

W chwili obecnej nie mam już pomysłu co jest przyczyną tego stanu rzeczy. Proszę Was o szybka pomoc bo auto jest uziemione. Mam jeszcze takie pytanie: jak sprawdzić szczelność pokrywy zaworowej? Czy jak dmucham w odmę powinienem czuć opór powietrza, czy powietrze ma prawo uchodzić? W chwili oecnej jak dmucham nie czuję żadnego oporu. Czy to normalne?. Może jest inna przyczyna przedostawania się oleju? Jeszcze raz proszę o szybką pomoc!!! :(

[ Dodano: 2013-09-12, 09:53 ]
Nadal nic nie udało mi się ustalić. Dodam jeszcze, że dmuchając ustami na wyłączonym silniku w wąż odmy w każdym gnieździe wtrysków pojawiają się bąbelki powietrza. Jeszcze raz proszę o pilną pomoc. Załączam kilka zdjęć z opisem.
Załączniki
Gowica Mercedes W210 2.pdf
(1.07 MiB) Pobrany 186 razy
Bartek
W124 200D 1989
W124 300D 1991
W124 230E LPG 1992
W210 E220 1997
wielki3333
Posty: 43
Rejestracja: 31 sie 2013, o 14:38
Lokalizacja: Lębork

Post autor: wielki3333 »

a podkładki pod wtryskami wymieniłeś?
WDB2102061A859614
malkontent
Posty: 263
Rejestracja: 8 cze 2011, o 15:58
Lokalizacja: Kraków

Post autor: malkontent »

Oryginalne uszczelki / 4 szt / w ASO w Krakowie kosztują 10 zł za jedną sztukę . Ja walczę z paliwem w osłonach wtrysku , dlatego chciałbym od Ciebie informacji , jak jest uszczelniona osłona wtrysku ? Na wcisk w głowicę czy też o - ring ?
Na pierwsze mam Marek na drugie Lucas
romek61
Doradca VIP
Posty: 1131
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 16:18
Lokalizacja: tychy

Post autor: romek61 »

malkontent pisze:Ja walczę z paliwem w osłonach wtrysku
Za ten problem odpowiadają wężyki przelewowe.
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
malkontent
Posty: 263
Rejestracja: 8 cze 2011, o 15:58
Lokalizacja: Kraków

Post autor: malkontent »

poczytaj mój opis walki pt. zapach ciepłego paliwa , to zrozumiesz , ponieważ Kolega zaszedł dalej w demolacji to chciałem więcej się dowiedzieć
Na pierwsze mam Marek na drugie Lucas
romek61
Doradca VIP
Posty: 1131
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 16:18
Lokalizacja: tychy

Post autor: romek61 »

Przeczytałem viewtopic.php?p=283784#283784
Dalej uważam, że przyczynąproblemów są przewody przelewowe. Zdejmij odmę , kup z metra przewód szary z paskiem i wymień wszystkie. Potem wodą wypłucz gniazda . Odpal auto i poobserwuj, jeżeli przyczyna jest w przewodzie wysokiego ciśnienia to na pewno zauważysz.
Nim zaczniesz demontować obudowę klawiatury zrób to co napisałem.
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
malkontent
Posty: 263
Rejestracja: 8 cze 2011, o 15:58
Lokalizacja: Kraków

Post autor: malkontent »

Opadają ręce :zly: , ja wiem co jest przyczyną pojawiania się paliwa ! Przelewy . Natomiast powodem pojawiania się oleju są uszczelnienia pomiędzy pokrywą a obudowami wtryskiwacza ! Czytaj ze zrozumieniem , pytam też o odpowietrzenie Lucasa , wiesz coś o tym ?
Na pierwsze mam Marek na drugie Lucas
romek61
Doradca VIP
Posty: 1131
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 16:18
Lokalizacja: tychy

Post autor: romek61 »

Zrobisz jak uważasz. Pompa, cały układ wtryskowy, w tym silniku odpowietrza się samoczynnie , kręcisz rozrusznikiem i powinien się odpowietrzyć.
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
Bartek1972
Posty: 30
Rejestracja: 23 sie 2011, o 07:57
Lokalizacja: Smogulec

Post autor: Bartek1972 »

Problem został rozwiązany. Przyczyną przedostawania się oleju do gniazd wtryskiwaczy są 4 uszczelki między podstawą wałków rozrządu a głowicą. Koszt zakupu 19 zł/4 szt. Mechanik wziął za wymianę 300 zł - niestety jest sporo roboty z wymianą. Po zdemontowaniu klawiatury okazało się że ktoś w ogóle zapomniał włożyć tam uszczelnianie dlatego olej tak szybko nachodził.
Załączam schemat - jest to część nr 125.[/code]
Załączniki
głowica Mercedes W210.pdf
(86.14 KiB) Pobrany 257 razy
Bartek
W124 200D 1989
W124 300D 1991
W124 230E LPG 1992
W210 E220 1997
malkontent
Posty: 263
Rejestracja: 8 cze 2011, o 15:58
Lokalizacja: Kraków

Post autor: malkontent »

no , nareszcie konkrety :) , jakim kluczem odkręcał nakrętki na wtryskach i na pompie , jakim momentem dokręcał ? Prędzej bym podejrzewał o-ringi ? na końcu osłony wtrysku .
Na pierwsze mam Marek na drugie Lucas
Bartek1972
Posty: 30
Rejestracja: 23 sie 2011, o 07:57
Lokalizacja: Smogulec

Post autor: Bartek1972 »

Nakrętki na wtryskach i pompie odkręcane były kluczem nr 14 niestety nie wiem jakim momentem były dokręcane.
Bartek
W124 200D 1989
W124 300D 1991
W124 230E LPG 1992
W210 E220 1997
malkontent
Posty: 263
Rejestracja: 8 cze 2011, o 15:58
Lokalizacja: Kraków

Post autor: malkontent »

Wiem , że to 14 , tylko jaki ? Płaski czy nasadka ? U mnie ktoś wcześniej był i mam uszkodzoną nakrętkę
na wtrysku :zly:
Na pierwsze mam Marek na drugie Lucas
Bartek1972
Posty: 30
Rejestracja: 23 sie 2011, o 07:57
Lokalizacja: Smogulec

Post autor: Bartek1972 »

Ja odkręcałem bez problemu płaską 14. Dociągałem również tym samym kluczem używając niewielkiej siły - żadnych wycieków.
Bartek
W124 200D 1989
W124 300D 1991
W124 230E LPG 1992
W210 E220 1997
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości